Det är som sagt en prova-på-dag och vi tillåter allvädersställ även om vi starkt rekommenderar skinnställ.
Ryggskydd är ett krav!
Visst kan man ha utrustning utan att ha egen motardhoj, men integralhjälm funkar bra även om det kan bli lite immigt när ni blir svettiga. Det är inte meningen att ni ska behöva köpa nya prylar för att testa, men vi förutsätter också att ni själva använder skallen och kör efter förmåga och utrustning.
Vi kommer gå igenom teknik och ge er tips, men beroende på vad ni har för utrustning kommer ni också att få vissa begränsningar. Det är till exempel inte lämpligt att peta ut fötterna i 180 på asfalten (om ni förstår vad jag menar).
Vi förväntar oss att ni har
Skyddskläder för mc-körning (helst skinn)
MC-handskar
MC-hjälm
MC-stövlar
Ryggskydd
Har ni hjälm av crosstyp och goggles + crosstövlar är det att föredra med den körstil vi tänker lära ut, men man tager som sagt vad man haver när man provar på.
Vi lånar INTE ut någon utrustning, det har vi redan från början talat om.
Var också medvetna om att
om ni inte betalat senast den 30/6 eller gjort upp med mig om betalning på plats eller på annat sätt meddelat mig hur det ligger till, så är ni heller inte anmälda till den här aktiviteten och kan INTE räkna med att få köra om ni dyker upp ändå.
Jag hoppas så många som möjligt sluter upp på restaurangen på kvällen, kanon Åsa och Jocke att ni fixat det! Vi syns kl 08.00 på lördag morgon.
Veronica