Tjejer, vill ni prova på att köra supermotard?

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
lilltryne skrev:
Ute i klubblokalen eller inne i stan? Kan man ta med sig respektive på festen? Skulle kunna pm:a supermoto direkt, men det är säkert fler som har samma frågor så jag ställer den här i tråden så slipper ni svara fler gånger...
Ta det med Supermuppo, jag har faktiskt ingen aning. :va Vad gäller att ta med respektive så svarar jag dock ja, the more the merrier. :fyllisar

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Var det några som ville samåka upp? Det ser ur som om vi kör MC upp och med bil i släptåg, så om nån vill ha med sig grejer som de inte vill ta på hojen så går det o slänga in det i bilen som körs av min sambo. Dock går inte den bilen tillbaks till götet förän en vecka senare.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Blir ingen fest för min del, åker hem på kvällen igen. Yasha, jag har inte fått nåt infomail om du har hunnit skicka ut dem.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Inget mail är skickat till någon, det ni behöver veta står i mitt tidigare inlägg, men jag ska försöka få iväg nå't till er ikväll.

Zandrah

Guest
Tjoho, inte länge kvar nu till våran tjejdag!
Själv tog jag ett par varv på banan igår, för första gången.. Men det gick hur bra somhelst!! :banana (Trots några "kärringstopp" o regn - vilket medförde imma på mina glajjer, hehe)

Vi ses på lördag alles, kommer bli så skoj :tummenupp

MVH /Sandra

AMattsson

Enduro/offroad/cross + en procent motard
Gick med
24 Aug 2004
Hoj
KTM 525 "Agneta" + KTM 350 "Smulan"
Ehum. :gnissla

Beställde däck som skulle kommit förra tisdagen, dom kom idag... Trodde aldrig att jag skulle få några i tid, så jag har inte försökt fixa uppsamlingskärl. I morgon åker jag ner till Västergötland, eftersom min pappa fyller jämt då. Jag har ringt Carlbarks i Kumla som jagar uppsamlingskärlskit åt mig, men om dom inte hittar så står jag utan...

Planen är att lasta på hojen med de gamla sulorna, ta med de nya och hinna kränga det på fredag. Men tänk om jag inte hittar uppsamlingskärl?? Finns det någon vänlig själ på plats i Örebro som kan låna ut en uppsättning?

Finns det någon ytterligare vänlig själ som, om det krisar sig, kan hjälpa mig att kränga bakdäcket på lördag morgon?

:gråta

Alicia

Honeybutt
Gick med
27 Sep 2004
Hoj
Triumph Street Triple -10 -såld
Någon som har koll på hur mycket soppa som kommer att gå åt under dagen?
Så man vet ungefär hur mycket man ska ta med sig.

megagossen

4 x 690 cup
Gick med
7 Nov 2003
Hoj
KTM 690 SuperMonoRäser 08, BVR 730 SuperMono
AMattsson skrev:
2300363 Ehum. :gnissla

Beställde däck som skulle kommit förra tisdagen, dom kom idag... Trodde aldrig att jag skulle få några i tid, så jag har inte försökt fixa uppsamlingskärl. I morgon åker jag ner till Västergötland, eftersom min pappa fyller jämt då. Jag har ringt Carlbarks i Kumla som jagar uppsamlingskärlskit åt mig, men om dom inte hittar så står jag utan...

Planen är att lasta på hojen med de gamla sulorna, ta med de nya och hinna kränga det på fredag. Men tänk om jag inte hittar uppsamlingskärl?? Finns det någon vänlig själ på plats i Örebro som kan låna ut en uppsättning?

Finns det någon ytterligare vänlig själ som, om det krisar sig, kan hjälpa mig att kränga bakdäcket på lördag morgon?

Uppsamlingskärl är lätt fixar, ett par ½ liters pet flaskor funkar utmärkt. Led ner slangar från förgasare i en styck, och vevhusventilation i en, Övertrycksslangen från kylaren kan du ta en tom red bull burk eller liknande och sätta på lämpligt ställe.

AMattsson

Enduro/offroad/cross + en procent motard
Gick med
24 Aug 2004
Hoj
KTM 525 "Agneta" + KTM 350 "Smulan"
megagossen skrev:
2300381 Uppsamlingskärl är lätt fixar, ett par ½ liters pet flaskor funkar utmärkt. Led ner slangar från förgasare i en styck, och vevhusventilation i en, Övertrycksslangen från kylaren kan du ta en tom red bull burk eller liknande och sätta på lämpligt ställe.

Hittade faktiskt en tråd här på sporthoj med bilder och instruktioner alldeles nyss, till min stora glädje. Dock framkom det inte att det var tre flaskor det var tal om. Tack för info'n!! :tummenupp

pw

new ride
Gick med
26 Aug 2004
Hoj
1.3 0.75 0.45
AMattsson skrev:
2300363 Ehum. :gnissla

Det finns det säkert, no worries!

MrsMoto

Tji korsband på andra träningen
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
FE450s-04 och FS650e-06(mina hojar, kanske inte....okej då, sambons(Supermoto)
Kvällen

Vi har bokat ett ställe till kvällen att äta och dricka gott på, heter Rosalies.
Bara mat kostar ca 60:-, mat, läsk, salladsbuffe, kaffe 80:-. Finns öl och vin att köpa :öl
Har en hel övervåning för oss själva så vi kan sitta och snacka lite spårval och annat ;)
Jocke (Supermoto) kan nog svara om ni har några mer frågor (kuddkrig i underkläder hemma hos oss är avbokat) :p :tuttar

Ska meddela ca kl. 10.00 på lördag hur många vi blir, så tänk på saken och meddela på lördag morgon.

Syns till helgen, ska bli enormt skoj :banana :Rockbanan

Tack Veronica för att du fått ihop en sån här helg :bow

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Samåkning.

Halloj medsystrar, är det någon från Göteborg med omnejd som ska upp till Örebro? Får min hoj kanska plats på släpet eller i bussen? Förutom att jag själv får köra, så får ju även någon annan möjlighet att få låna hojen. Delad soppa också, givetvis. Jag hoppas på tur!!! :hoppa , hälsar Lisa.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Mattson! Du behöver bara en/två flaska. Jag har fäst den (Laktacydflaska från Konsum, perfekt storlek) innanför kicken (fast i ramen) på min 660 och dragit ner slangar från förgasare, tank och kylare till den samt tagit en extra flaska och lagt i luftburken med slang från vevhusventilationen.

Du behöver en flaska/två flaskor och nya slangar från tanken och kylaren (de som sitter på är för korta).

Funkar kanon!

Lena.x

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2004
Hoj
R1
Kläder

Prova på dag heter det!

Min fråga är; förväntas man då ha egna supermotard kläder. Hade jag sådana så skulle jag troligen oxå ha en egen cykel och skulle inte behöva köra en prova på dag...... :va

Jag har allvädersställ och "vanlig" hjälm. Behöver man annat hoppas jag att det finns att låna.

Ser fram emot en rolig dag :skrämd

Zandrah

Guest
Lena.x skrev:
2302823 Prova på dag heter det!

Min fråga är; förväntas man då ha egna supermotard kläder. Hade jag sådana så skulle jag troligen oxå ha en egen cykel och skulle inte behöva köra en prova på dag...... :va

Jag har allvädersställ och "vanlig" hjälm. Behöver man annat hoppas jag att det finns att låna.

Ser fram emot en rolig dag :skrämd

Eftersom jag inte heller har utrustning så har jag lånat ihop grejer, skinnställ, stövlar, handskar osv. Jag vet dock inte hur "hårt" det är med kläder på lördag, men ryggskydd är högst troligen ett måste. Det är det annars på de vanliga träningsdagarna.
MVH /Sandra

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
Det är som sagt en prova-på-dag och vi tillåter allvädersställ även om vi starkt rekommenderar skinnställ. Ryggskydd är ett krav!

Visst kan man ha utrustning utan att ha egen motardhoj, men integralhjälm funkar bra även om det kan bli lite immigt när ni blir svettiga. Det är inte meningen att ni ska behöva köpa nya prylar för att testa, men vi förutsätter också att ni själva använder skallen och kör efter förmåga och utrustning.

Vi kommer gå igenom teknik och ge er tips, men beroende på vad ni har för utrustning kommer ni också att få vissa begränsningar. Det är till exempel inte lämpligt att peta ut fötterna i 180 på asfalten (om ni förstår vad jag menar).

Vi förväntar oss att ni har
Skyddskläder för mc-körning (helst skinn)
MC-handskar
MC-hjälm
MC-stövlar
Ryggskydd

Har ni hjälm av crosstyp och goggles + crosstövlar är det att föredra med den körstil vi tänker lära ut, men man tager som sagt vad man haver när man provar på.

Vi lånar INTE ut någon utrustning, det har vi redan från början talat om.

Var också medvetna om att om ni inte betalat senast den 30/6 eller gjort upp med mig om betalning på plats eller på annat sätt meddelat mig hur det ligger till, så är ni heller inte anmälda till den här aktiviteten och kan INTE räkna med att få köra om ni dyker upp ändå.

Jag hoppas så många som möjligt sluter upp på restaurangen på kvällen, kanon Åsa och Jocke att ni fixat det! Vi syns kl 08.00 på lördag morgon.

:krama
Veronica

Last edited:

MrsMoto

Tji korsband på andra träningen
Gick med
30 Mar 2006
Hoj
FE450s-04 och FS650e-06(mina hojar, kanske inte....okej då, sambons(Supermoto)
Yasha skrev:
2303192.
.
.
Jag hoppas så många som möjligt sluter upp på restaurangen på kvällen, kanon Åsa och Jocke att ni fixat det! Vi syns kl 08.00 på lördag morgon.

:krama
Veronica
Det är fortfarande inte försent med mitt förstaförslag på kvällsaktivitet :) :tuttar

Har fixat 60liter soppa, 8liter olja och tio oljefilter så då borde det var klart för lånehojjarna?!

//Jocke

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Cupcake skrev:
2302529 Halloj medsystrar, är det någon från Göteborg med omnejd som ska upp till Örebro? Får min hoj kanska plats på släpet eller i bussen? Förutom att jag själv får köra, så får ju även någon annan möjlighet att få låna hojen. Delad soppa också, givetvis. Jag hoppas på tur!!! :hoppa , hälsar Lisa.
Vi är 2 tjejer som kör hoj upp imorgon, men du vill åka bil eller? Vi siktar på o åka från götet vid 15, får se om vi lyckas.

Yasha

Dammas bitch
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös
MrsMoto skrev:
2303539 Det är fortfarande inte försent med mitt förstaförslag på kvällsaktivitet :) :tuttar

Har fixat 60liter soppa, 8liter olja och tio oljefilter så då borde det var klart för lånehojjarna?!

//Jocke
:hihi Jag tror du får göra upp om det där med kvällsaktivitet med Åsa, hon är troligtvis den som har mest synpunkter angående detta. Annars är det 5 hondjävlar på plats på lördag och dessa brudar bangar aldrig på riktigt party! :fyllisar :yoparty :tuttar

Bara filter till Hondan kvar, försöker fixa det under morgondagen... :tummenupp

lilltryne skrev:
2303907 Vi är 2 tjejer som kör hoj upp imorgon, men du vill åka bil eller? Vi siktar på o åka från götet vid 15, får se om vi lyckas.
Lisen-Flisen behöver bärgningsbil till sin åranscha fara (som de flesta andra motarder på en så lång resa), så ert erbjudande om sällskap räcker inte så långt trots att det är trevligt.

Ingen annan som känner sig manad att plocka med sig en åransch med ägarainna mellan Göteborg och Örebro? :7peta

Tyvärr har några av de som från början anmälde sitt intresse och som var från Gbgsområdet, inte anmält sig till körningen. :(

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras