"tjejkörd"

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Re: Re: "tjejkörd"

Madhonda skrev:
DU har aldrig träffa MIG va...!!?????? :eek: ;)

Jag har själv ställt mig den frågan....DET ÄR JU TA MEJ FAN IDIOTISKT...!!!!!!!!!! :rolleyes: "Tjejkörd" är ju för fan ett hån.

För det FINNS faktist tjejer som vårdar sin hoj... och både vaxar och smörjer kedjan o ser till att allt är som det ska... :fakta OCH kör hojen som den skall köras....

SÅ DET SÅÅ......!!!!!!!!! :7peta :D

:fakta :rock

Jag kör likadant som mina killkompisar, och gärna på ett hjul också... (när jag väl lär mej). Vårdar hojen gör jag, tar hand om allt jag kan själv...

jezziiie

Member of Huddinge MCK.
Gick med
13 Jun 2003
Hoj
En okonventionell gatmissil, enligt Allt om MC. (ombyggd ZZR med släpvagn)
jag tycker många av er har kört fast i detta med smorda kedjor, vaxade kåpor och den tillägnade omvårdnaden av maskinen. uttrycket "tjejkörd" har ingenting med det att göra. man hör ju på ordet vad det innebär; en tjej har alltså kört hojen och i regel kör tjejer en aning försiktigare än killar. det är väl det annonsören vill pålysa, skulle jag tro.
men vi är väl vettigare än så här på SH?
Alla kör vi efter våran egen förmåga (killar eller tjejer, racing eller söndagsåka - who cares?!) strunta i annonsörerna.

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
ärligt talat dem jag tror som vårdar sin hoj bäst är dem som går maskin linje ... allt inom maskin alltså från grävlastare till tryckmaskiner kan jag tänka mig.

Jag går grävlastare och vi måste kolla hela traktorn innan vi kör annars får vi inte köra så det är olja, hydrualolja, motorolja, bensin, ljusena, blinkers varje dag fast man själv har kört den själv dagen innan... lite jobbigt i början o hitta grejorna men sen sitter det i ryggraden som man säger... man kollar det på 5 min utan än knappt tänka på det...

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Quaya skrev:
ärligt talat dem jag tror som vårdar sin hoj bäst är dem som går maskin linje ... allt inom maskin alltså från grävlastare till tryckmaskiner kan jag tänka mig.

Jag går grävlastare och vi måste kolla hela traktorn innan vi kör annars får vi inte köra så det är olja, hydrualolja, motorolja, bensin, ljusena, blinkers varje dag fast man själv har kört den själv dagen innan... lite jobbigt i början o hitta grejorna men sen sitter det i ryggraden som man säger... man kollar det på 5 min utan än knappt tänka på det...

Men bensin ska det inte vara i en grävlastare väl? :D

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
berggren_martin skrev:
Varför brukar det stå "tjejkörd" i mc-annonser precis som om det vore nån slags fördel. De tjejerna på två hjul som jag har känt har knappast slösat kärlek och omvårdnad på sina hojar. De har mest bara kört på utan att röra en skruv, knappt någon vax på tanken eller olja på kedjan ens.

/Martin

NÄNUJÄVLAR :kulspruta :kulspruta Det kan kanske stämma för några tjejer men i så fall är det minst lika många killar som är så, iaf vad jag har märkt. Däremot skruvar killar mer på sina hojar - ofta åt helvete förmycket!! Resultatet blir ej korrekt fungerande blinkers, söndertrimmade motorer, osynkade förgasare och tappade skruvar åt höger och vänster. Detta för att de tror att de är lika duktiga som verkstadskillarna och skiter i att serva hojen. Ok, jag vet inte hur andra tjejer är men själv lämnar jag in hojen på service var 600:e mil och kollar/åtgärdar det enklaste själv däremellan (kedja, vajrar, bromsar, däck, olja och övr vätskor, etc). Att vaxa sin hoj efter tvätt eller inte är inte ens nån option.

Ge upp dina fördomar Martin eller dra åt h*e :finger

Last edited:

Madhonda

Diamonds and pearls don´t move this girl
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
No more!! :( :( :(
Micke_Lindstrom skrev:
Varför inte införa termen "gaykörd"?

Ja... o det torde vara detsamma som poserkörd. Alltså.. till närmaste McDonalds eller korvmoj....o det, med största sannolikhet på bakhjulet..!! :fakta :crash

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94

Ace Niki skrev:
NÄNUJÄVLAR :kulspruta :kulspruta Det kan kanske stämma för några tjejer men i så fall är det minst lika många killar som är så, iaf vad jag har märkt. Däremot skruvar killar mer på sina hojar - ofta åt helvete förmycket!! Resultatet blir ej korrekt fungerande blinkers, söndertrimmade motorer, osynkade förgasare och tappade skruvar åt höger och vänster. Detta för att de tror att de är lika duktiga som verkstadskillarna och skiter i att serva hojen. Ok, jag vet inte hur andra tjejer är men själv lämnar jag in hojen på service var 600:e mil och kollar/åtgärdar det enklaste själv däremellan (kedja, vajrar, bromsar, däck, olja och övr vätskor, etc). Att vaxa sin hoj efter tvätt är inte ens nån option.

Naturligtvis finns det andra som har andra erfarenheter än mig. Det jag fortfarande inte köper är att en hoj generellt sett skulle vara i bättre skick bara för att den är "tjejkörd". Det handlar inte om fördomar, håll reda på begreppen.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
jag tycker att "tjejkörd" är ganska löjligt att ta med i en annons.
Det käns ju nästan som om personen nervärderar sig själv för det ska väl föreställa lungt och fegkört.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Re: Re: Re: "tjejkörd"

berggren_martin skrev:
Det jag fortfarande inte köper är att en hoj generellt sett skulle vara i bättre skick bara för att den är "tjejkörd".
Jag hävdar nog "generellt" att det är så. Det var det jag försökte säga.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto

Ace Niki skrev:
NÄNUJÄVLAR :kulspruta :kulspruta Det kan kanske stämma för några tjejer men i så fall är det minst lika många killar som är så, iaf vad jag har märkt. Däremot skruvar killar mer på sina hojar - ofta åt helvete förmycket!! Resultatet blir ej korrekt fungerande blinkers, söndertrimmade motorer, osynkade förgasare och tappade skruvar åt höger och vänster. Detta för att de tror att de är lika duktiga som verkstadskillarna och skiter i att serva hojen. Ok, jag vet inte hur andra tjejer är men själv lämnar jag in hojen på service var 600:e mil och kollar/åtgärdar det enklaste själv däremellan (kedja, vajrar, bromsar, däck, olja och övr vätskor, etc). Att vaxa sin hoj efter tvätt eller inte är inte ens nån option.

NÄNUJÄVLAR!!! :kulspruta :kulspruta Vad fan menar du med osynkade förgasare och tappade skruvar?! Visst menar du mig?! Det har hänt ett fåtal gånger bara. Max tjugo!!! Är det tillräckligt för att säga att det alltid är så?! Jag tycker själv att jag är jävligt bra och verkstadskillar kan dra åt helvete!! Jag kan allt!
Ge upp dina personangrepp eller dra åt Hammarbyhöjden! :finger

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Re: begreppet "tjejkörd"

Silwer skrev:
ska föreställa positivt.
som om den aldrig varvat mer än 4000 varv eller nånting antar jag.
soppatorsken skrev:
Tvättad men misshandlad mekaniskt med motorvägskörning på trean, fullgas med kall motor, osv...
Det är min emperistiska gissning att det betyder.
Madhonda skrev:
det FINNS faktist tjejer som vårdar sin hoj... och både vaxar och smörjer kedjan o ser till att allt är som det ska...

Asså, jag känner inte igen detta...som om det skulle vara konstigt om en tjej kan sköta om och köra sin hoj. Många tjejer går ju tom mekkurser på vintrarna, vilket killar mer sällan gör ("gayigt??"). Jag undrar om det inte är lite mycket "gissningar" (som soppatorsken säger) ni ägnar er åt, som grundar sig i någon sorts gamla ärvda stereotypa uppfattningar från era farsor (som inte släppte fram er mamma bakom ratten på familjens bil ens). Klart man tappar intresset om man jämt får höra från nån att man är sämre än honom på en sak.

Nä, återigen: det finns de som har ett motorintresse och de som inte har nåt motorintresse - oavsett kön - och det är snarare det som avgör om man sköter om sin motor eller ej.

Elektron

I can wreck anything
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX750R 2000
Ja din nya lgh ska ju inspekteras. Men inga bullar då, bara en å annan macka kanske.
Kommer rulla fram till våren om bullkalasen ska fortsätta

Nyheter
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...