Tjejläger.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
För några år sedan hade vi ett tjejläger i Örebro. Tjejer som ville prova på att köra Supermotard på bana. Den dagen va alla killar bannade. Men det stod iaf ett gäng utanför staketet och kikade in. :)

Det kom ett 40 tal tjejer och körde den dagen. Finns det något intresse för att arrangera ett nytt träningsläger för tjejer? Är det många tjejer som kör motard nuförtiden? Jag vet bara Karin. Ni är välkomna att prova på detta.

Är det några tjejer på detta forum överhuvudtaget. Nu har ni eran chans att göra er hörda. Jag är tacksam för kommentarer om detta. Sprid budskapet utanför detta forum.

Datum satt till den 24e juli.

//Lasse

Last edited:

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Det som va bra den gången var ju att killarna lånade ut sina hojar åt oss. Det var ju inte många av oss som hade motard utan de flesta hade sporthoj eller liknande. Så kanske man kan göra även denna gången? Jag åkte upp till örebro på en ducati och det första jag gjorde när jag kom hem var o slänga ut den på blocket o köpte en motard istället...:tummenupp

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Det som va bra den gången var ju att killarna lånade ut sina hojar åt oss. Det var ju inte många av oss som hade motard utan de flesta hade sporthoj eller liknande. Så kanske man kan göra även denna gången? Jag åkte upp till örebro på en ducati och det första jag gjorde när jag kom hem var o slänga ut den på blocket o köpte en motard istället...:tummenupp

Haha... du ser. Jag har lite hojar ståendes i nån vrå som jag kan låna ut även denna gång.

Emmi

Fortfarande orange bleeder...!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
Det var en jätterolig dag och jag rekommenderar verkligen fler tjejer att testa.

För mig själv så har det efter många motardår blivit enduro som har gällt de sista åren...och nu lutar det åt sporthoj igen. Variation i tillvaron! :)

Cupcake

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2006
Hoj
Två st.
Något slags pris, hyllning etc borde du ha Lasse. Med ditt tålamod, engagemang och goda humör, alltid ställer du upp. Du värd hur mycket som helst, bamsekram på dig!

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Jag skulle definitivt komma om man kunde hyra eller låna hoj. Är säker på att det finns fler tjejer i Stockholmsgänget som skulle hänga med.
Det skulle kunna bli en kul happening i sommar om man åker hoj till Örebro på ena dagen och får hänga med er Örebroare ut på en landsvägskörning, sova över, och sen ha en motarddag.
Min syrra bor i Örebro så övernattningen är inget problem.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Jag skulle definitivt komma om man kunde hyra eller låna hoj. Är säker på att det finns fler tjejer i Stockholmsgänget som skulle hänga med.
Det skulle kunna bli en kul happening i sommar om man åker hoj till Örebro på ena dagen och får hänga med er Örebroare ut på en landsvägskörning, sova över, och sen ha en motarddag.
Min syrra bor i Örebro så övernattningen är inget problem.

Min hoj finns alltid till utlåning för den som vill prova. Är ni flera så finns det fler att låna. Kolla hur många ni är som e intresserade. Och återkom till mig.

Något slags pris, hyllning etc borde du ha Lasse. Med ditt tålamod, engagemang och goda humör, alltid ställer du upp. Du värd hur mycket som helst, bamsekram på dig!

Tack Lisa. :) Kram tebax.

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Kan säkert övertala tjejen att låna min hoj o prova lite.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Min hoj finns alltid till utlåning för den som vill prova. Är ni flera så finns det fler att låna. Kolla hur många ni är som e intresserade. Och återkom till mig.
.

8 intresseanmälningar hittills i sthlmstråden.

Road-Ragge

vägkonnessör
Gick med
10 Jun 2006
Hoj
Yamaha NMAX 125...vilket j-la drag!! :)

Era stackare! Det är bara att kyssa er fina motarder adjö. Det kommer att ligga delar över hela Närke när de där 08- tjejerna är klara med dem, och förresten, se till att ni har en dränkbar hoj också. :D

trädgårdsola

Ny medlem
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
Honda 450
Jag gillar Rostedts idéer och framåtanda så därför kommer jag troligtvis att låna ut min Kawa 450 -10 . Det gäller att cykeln är hel och att jag kan komma in med den till Örebro .

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj

Då e det ju bara att ni bokar in ett datum så kör vi då. :tuttar

Väldigt bra Lasse, så kanske det kommer igång lite fler tjejer i denna roliga sport:).

Aaa... det behövs. Kommer du upp då?

Era stackare! Det är bara att kyssa er fina motarder adjö. Det kommer att ligga delar över hela Närke när de där 08- tjejerna är klara med dem, och förresten, se till att ni har en dränkbar hoj också. :D

Haha.... fina och fina. Dom har ju redan gått några varv på tävlingsbanan. Aaaa.... det va blött på senaste tävlingen. Men jag hoppas banan har torkat upp sedan vårat senaste SM. :D

Last edited:

miche

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2007
Hoj
suzuki dr650 r såld, suzuki sv650s:)

Aaa... det behövs. Kommer du upp då?

Haha.... fina och fina. Dom har ju redan gått några varv på tävlingsbanan. Aaaa.... det va blött på senaste tävlingen. Men jag hoppas banan har torkat upp sedan vårat senaste SM. :D

mmmm hade vart super skoj, men hänger lite på vilket datum och har ju ingen hoj som vanligt då:).

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj

:brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup:brinnerup

Ehh, nja, alltså. Att försöka ena alla stockholmstjejer, det känns som ett självmordsuppdrag. Du kan inte tänka dig att föreslå ett alternativ eller två? :Bugar
För övrigt är vi 11 nu. :) Fast sen kommer en del backa ur beroende på datum, kostnad osv.

:mad: Seften!! :mad: Det var en engångsföreteelse, nu har jag lärt mig hur man kör motard. :mad:

Last edited:

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Ett annat alternativ kan ju vara att dra dit dem över valborgslägret, då finns det ju 3 dagar de kan testa hojar samt badtunna ;)

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Ett annat alternativ kan ju vara att dra dit dem över valborgslägret, då finns det ju 3 dagar de kan testa hojar samt badtunna ;)

Ja absolut. Håller med dig. Men senaste gången så va det just det att få prova i lugn och ro. Utan en massa publik och välmenande förståsigpåare. Vi känner ju oss själva, men för dom som inte gör det ännu kan det kännas lite tufft att bara dyka upp. Där behöver vi hjälp av Karin som ambassadör.

Men visst, ni tjejer som vill prova på någon av dessa tre dagar. Kom till Örebro Valborgshelgen. Kostar gratis och e skitkul. Lovar att det kommer bli en av årets höjdpunkter för er. Inte bara då att prova på att köra motard, utan även den gemenskap och glädje vi har på kvällarna framför badtunnan och grillen.

Kolle är gärna fadder och lånar ut sin hoj till dom som säger att han kör skitfort. Och därpå ber honom snällt med tindrande ögon att få prova hans hoj.

Mina hojjar e alltid tillgängliga för dom som vill prova på. Kille som tjej.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
För egen del är det mer intressant med en egen dag för oss tjejer, finns det möjlighet till det? När i så fall så kan jag kolla intresset på riktigt?
Tack för erbjudandet om Valborg, kanske jag svänger förbi och säger hej när jag ändå ska till örebro! :)

Blip

Dum spiro, spero
Gick med
14 Apr 2003
Hoj
Blårykande crossmoppe
Mina hojjar e alltid tillgängliga för dom som vill prova på. Kille som tjej.

jag är sugen på att nappa på det erbjudandet. Är det valborg som gäller för körning, vill gärna titta på men får jag chansen att testa bana så gör jag gärna det.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
jag är sugen på att nappa på det erbjudandet. Är det valborg som gäller för körning, vill gärna titta på men får jag chansen att testa bana så gör jag gärna det.

Du har ju en hoj, så klart du ska komma på Valborg. Sen om du vill prova min några varv så får du ju givetvis det.

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati