Tjejläger.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Husa 450, Husa 550x2st, Husa 650, ATK 450, KTM 350, KX 125
Menar du att jag får ta ut min egen på banan? Klart jag kommer!

Så klart du får. Men du ska ha uppsamlingskärl för ev bensinspill. Det kan du få hjälp med på plats. Det är väl inte den du har i profilbilden du menar?

Trodde alla förstod detta. Detta jag skriver nu är riktat till alla läsare: Alla som vill får ta ut sin hoj på banan efter det jag synat av och godkänt den. En smidig enstånka med gathjul och någorlunda fjädring är lämpligast. En renodlad låg 1000cc gathoj är inte rekomendabelt då det är ett grusparti med några små gupp på.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Det är väl insprutning på 690 så inte ens uppsamlingskärl behövs, däremot tömma hojen på glykol men det är snabbt gjort på plats. :)

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
PMa mig om ni bestämmer er för ett datum så fixar jag så stockholmstjejerna anmäler sig.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Ja sätt ett datum så är det lättare att börja ragga folk.:tummenupp

Vi pratade om sista helgen i Juli. Eventuellt så är det en SM-deltävling den helgen. Nu efter helgen kommer jag iaf med ett datum.

Rätt många killar har hört av sig och vill bidra med att låna ut sina cyklar. :Bugar

Inte så dumt alla gånger att vara tjej i denna mansdominerade värld. Undrar om man skulle ge sig på att köra häst någon gång. Har inte sett prova på läger för detta ännu.

Karin, jag ska ringa dig. Hör du inget från mig så fråga mig vad det var jag ville nu till helgen.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Vi pratade om sista helgen i Juli. Eventuellt så är det en SM-deltävling den helgen. Nu efter helgen kommer jag iaf med ett datum.

Rätt många killar har hört av sig och vill bidra med att låna ut sina cyklar. :Bugar

Inte så dumt alla gånger att vara tjej i denna mansdominerade värld. Undrar om man skulle ge sig på att köra häst någon gång. Har inte sett prova på läger för detta ännu.

Karin, jag ska ringa dig. Hör du inget från mig så fråga mig vad det var jag ville nu till helgen.
Låter bra! Bra o bestämma in ett datum ett tag i förväg så att man kan plannera semestern.

Polarn sysslar med dans och han är riktigt uppskattad där, så du får la prova det om ridning känns för jobbigt o köra igång med. :tummenupp :D

Får se om ja kommer upp till helgen, har ju sålt bussen så får se om det löser sig.

motardmorsan

Bättre sent än aldrig!
Gick med
29 Apr 2011
Hoj
-06 KTM Adventure 990cc, -09 Gas Gas 200cc
tjejläger

Hej!
Jag är en motardmorsa som gärna skulle vilja prova på att köra lite hoj, kommer gärna om det blir något läger!

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Vi pratade lite i depån idag o det hade nog vart bättre med tjejläger tidigare än slutet på juli så att om någon fastnar för sporten så kan de va mä o tävla i år. Kanske helgen innan Örebro-tävlingen?

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Jag skulle tro att vi är fullt upptagna sådär precis innan tävling, däremot efter våran är det gott om tid innan nästa.

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Hoj
KTM 450 SMR
min åsikt är att det är dumt att stressa in folk i tävlandet.

Är man ensam individ och vill börja så är det ingen bra grej att börja innan man fått hyfsad kläm på grejerna. Jag tyckte inte det var speciellt roligt min första tävling i falkenberg, jag var toksist med god marginal... Dock gick jag in med inställningen att jag ville se och lära inför kommande säsong. Är man däremot ett par stycken som triggar varandra kan det vara en annan sak.

avståndet mellan örebro och eskilstuna är inte stort och gröndal är dessutom en mycket bättre bana att börja på än örebro i mina ögon.

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Örebro funkar bra för nybörjare, man kör självklart bara asfalt till en början om någon inte är så van. Om Eskilstuna vill göra ett liknande arrangemang så vore det jättekul, och ni kan väl göra ett där nere också.

Last edited:

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
I nuläget får vi inte köra på banan. Vi måste besikta den först, och innan besiktning en massa arbete nedlagt. Våran förhoppning är att den är besiktad till SM-deltävlingen. Så efter tävlingen kan vi nog klämma in ett läger.

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
I nuläget får vi inte köra på banan. Vi måste besikta den först, och innan besiktning en massa arbete nedlagt. Våran förhoppning är att den är besiktad till SM-deltävlingen. Så efter tävlingen kan vi nog klämma in ett läger.

Sthlmstjejerna börjar bli lite otåliga. :)
Kan inte du gå in här http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=239408 och presentera dig och din idé och kanske precisera datumet liite mer, efter SM-deltävlingen säger inte oss något, vi har ju ingen aning om när den går av stapeln.

Jag tror i alla fall att det är typ 14 tjejer "vore kul att testa" som postat hittills. :yoparty

motardmorsan

Bättre sent än aldrig!
Gick med
29 Apr 2011
Hoj
-06 KTM Adventure 990cc, -09 Gas Gas 200cc

Kul, kul, ser fram emot det! :banana

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Jag har haft fullt upp med massa annat. Och har det fortfarande. Vi ska besikta banan nu inför SM-deltävlingen som går den 5e juni. Efter det hade jag tänkt ordna ett tjejläger. Jag va i Karlstad nu i helgen och promotade för motarden. Jag vill nämligen vi ska bli flera. Och helgen före det hade jag det beryktade Valborgslägret. I år verkar det som att det är många nya ansikten. Så det går åt rätt håll.

Nu i helgen ska jag ut och jobba med banan och kommer att träffa övriga klubbkamrater. Jag kommer att prata med dom och komma fram till ett datum. Så efter helgen får ni ett datum.

Hörs o syns. //Lasse

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Hello...

En fråga om det här med tjejläger. Vad är tanken och syftet med det?

Är målgruppen som kört en massa innan och att de får träna tillsammans, eller är det "prova på" för tjejer för att locka in dem?

Jag har en sambo som gärna skulle testa. Men det går förmodligen inte fort och hon har inte kört mer grus än under övningskörning ungefär.

RaceMe

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Sep 2005
Hoj
Hello...

En fråga om det här med tjejläger. Vad är tanken och syftet med det?

Är målgruppen som kört en massa innan och att de får träna tillsammans, eller är det "prova på" för tjejer för att locka in dem?

Jag har en sambo som gärna skulle testa. Men det går förmodligen inte fort och hon har inte kört mer grus än under övningskörning ungefär.

Tanken är att tjejer som vill prova på ska få göra det. I lugn och ro utan alla "experter" som står och tittar på. Så fort behöver det inte gå, jag vill bara locka in så många som möjligt i motardträsket. :) Alla oavsett kön är välkomna till dom vanliga träningarna som finns runtom i Sverige. Men tjejerna kommer inte, (förutom den modiga lilla grisen :Bugar )och ett sånt här läger kanske kan ändra på det.

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tanken är att tjejer som vill prova på ska få göra det. I lugn och ro utan alla "experter" som står och tittar på. Så fort behöver det inte gå, jag vill bara locka in så många som möjligt i motardträsket. :) Alla oavsett kön är välkomna till dom vanliga träningarna som finns runtom i Sverige. Men tjejerna kommer inte, (förutom den modiga lilla grisen :Bugar )och ett sånt här läger kanske kan ändra på det.

Om jag drar på mig ett diadem eller nåt, får jag också testa då? ;)

Inte kört nåt liknande sen cross-åren, och nu är det många säsonger asfalt under hjulen sen jag åkte nåt liknande.

Körs det nåt LMS eller las det projektet ned?

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati