Tjena är ny och ej erfaren.

DanneR

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
snart snart R6
Har varken motorcykel eller körkort, med hoj är på G när jag säljer min bil, körkort me.
Funderar på en R6? nån som har eller kört? bra egenskaper, dåliga? vad ska man tänka på om man köper sig en hoj i huvudtaget? De är ju inte en moppe precis!

Mvh Daniel
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hej å välkommen! :hej

Som sagt ovan det har ältats till förtvivlan här. Det slutar alltid med ställningskrig mellan olika förespråkare för olika märken, som anser att just den å den hojen är det optimala... För att inte hälla bensin på brasan så rekommenderar jag sökfunktionen :)
 

Sugar

Twin addict
Gick med
19 Oct 2003
Ort
Stockholm
Hoj
SP1
Hej och välkommen! :)

Info angående första hoj finns det som sagt hur mycket som helst om!
Sök på r6 så har du och göra ett tag!
 

pidda

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2004
Ort
Sjöbo
Hoj
Körde tidigare Ducati
Är det en R6 du vill ha så skall du köpa en sån. Springa och köpa något som man igentligen inte vill ha för att man tror att man inte behärskar maskinen är trams.
Köp nu en R6 och gasa lugnt.
 

DanneR

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
snart snart R6
Ja ni har rätt var inne å kollade på olicka trådar de mesta dels vara bara krig hehe..Jo de är de jag vill ha den e snygg har hört att den lätt körd å de blir en sån end of story. Men kostar försäkring om man är 20? ska man ta de på nån annan iställlet? eller är de också nått man ska söka på?
 

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
DanneR skrev:
Men kostar försäkring om man är 20? ska man ta de på nån annan iställlet? eller är de också nått man ska söka på?


ujujuj... Nu vet du nog INTE vad du gjort men du har förmodligen väkCt den sovande björnen... :tungan
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
DanneR skrev:
Ja ni har rätt var inne å kollade på olicka trådar de mesta dels vara bara krig hehe..Jo de är de jag vill ha den e snygg har hört att den lätt körd å de blir en sån end of story. Men kostar försäkring om man är 20? ska man ta de på nån annan iställlet? eller är de också nått man ska söka på?

Får väll agera den vaknande björnen den här gången då... :)
Har du råd att köpa den och äga den, dvs försäkra på dig själv osv... så köp den. De är roliga att köra, och är man ute efter att köra aktivt och växla lite nu och då så finns ingen egentlig anledning att skaffa större maskin.

Har du däremot inte råd att försäkra den, så köp nått annat och spar dig själv en massa bekymmer. Skulle kunna tänka mig att du inte kommer under 1300:- i månaden för halvförsäkring.
:tummenupp
 

DanneR

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
snart snart R6
Å fy fan de låter dyrt hel är väll ingen idé då, hade tänkt åka uttomlands hade ju varit bra med helförsäkring men kostar de värkligen så mycket? vad skulle hända om jag har den reggad som 25kw? skulle de bli mycket biligare eller bara en slant? De ända som gör mig rädd är försäkringarna så jäv*l dyra. :gnissla
 

DanneR

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2005
Ort
Kalmar
Hoj
snart snart R6
Råd har jag bra betalt me, men tänker inte punga ut över 1000 spänn i månaden för ha den försäkrad. jag e ju 20 me hehe så de gör ju inte saken bättre! Hehe ska jag ha den i 3 år så får jag en ny för dom pengarna i försäkring hehe. :kocko
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
DanneR skrev:
Råd har jag bra betalt me, men tänker inte punga ut över 1000 spänn i månaden för ha den försäkrad. jag e ju 20 me hehe så de gör ju inte saken bättre! Hehe ska jag ha den i 3 år så får jag en ny för dom pengarna i försäkring hehe. :kocko

Det är väl inte så farligt, jag betalar 3000/månad... :4skrika
Det finns ju en anledning till priserna... Och har du inte lust/råd att betala det, köp nått annat!
 
Nyheter
Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Top