Tjena! tips?

Anton.R

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Aprilia rs 125 - 06
en annan fråga är: När jag satt på min avstrypta cdi-box och satt på mitt jollymoto system är det något mer jag ska ändra på min mc då? Har hört något om en sladd under tanken som ska kopplas ur..? Vad jag vet själv ska det väl bara vara tuta och köra när man sätter på en avstrypt cdi box och avgassystem bara man inte byter cylinder osv..? rätta mig om jag har fel! :va

MVH

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
en annan fråga är: När jag satt på min avstrypta cdi-box och satt på mitt jollymoto system är det något mer jag ska dra på min mc då? Har hört något om en sladd under tanken som ska kopplas ur..? Vad jag vet själv ska det väl bara vara tuta och köra när man sätter på en avstrypt cdi box och avgassystem bara man inte byter cylinder osv? rätta mig om jag har fel! :va

MVH

Du måste bestycka om hojen så att den inte går för snålt, annars är de stor risk att den skär. Finns att läsa om i stickyn hör på forumet.

Anton.R

Ny medlem
Gick med
4 Apr 2007
Hoj
Aprilia rs 125 - 06
Tjena igen!
jag satte på min andra cdi-box idag och är hyffsat nöjd men inte helt ändå..
när jag kör på i 1,2,3 så varvar den fint upp till 12000 varv men i 4,5,6 så är det inte mycket att hura för då är det bara power upp till 9000 varv.. det är ju en klar förbättring i de lägre vaxlarna men kommer fortfarande inte upp i mer än 140-150 km/h fast det va ganska blåsigt ute men borde det inte gå bättre? :va

MVH

Härnborg

nihao
Gick med
28 Nov 2006
Hoj
Klotad 09, förhoppningsvis åter 2012..
Tjena igen!
när jag kör på i 1,2,3 så varvar den fint upp till 12000 varv men i 4,5,6 så är det inte mycket att hura för då är det bara power upp till 9000 varv.. det är ju en klar förbättring i de lägre vaxlarna men kommer fortfarande inte upp i mer än 140-150 km/h fast det va ganska blåsigt ute men borde det inte gå bättre? :va

MVH

Jo, den borde gå bättre :va

Saabmosare

Ny medlem
Gick med
10 Jul 2005
Hoj
Snabb
Tjena igen!

MVH

Din avgasport öppnar för lite, bara att skruva på justeringsskruven. höger sida, följ vajern ifrån avgasporten uppåt, när den når ramen ungefär så hittar du skruven.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy