Valkirija skrev:Tack! Jag känner mig riktigt välkommen här ! Kul!
Klart du e riktigt välkommen...nu ska 'vi' bara se till att du hittar en goo' hoj oxå
Valkirija skrev:Tack! Jag känner mig riktigt välkommen här ! Kul!
Don Tomaso skrev:Benvenuto! som man säger på Ducatiska o Apriliska
Ducati Monster är nog helt O.K förstahoj med hyfsat låg sitthöjd o gott om attityd.
Lite täta serviceintervall kanske men har man tiden o plånboken för det så. Hojåka e int billigt hur man än gör...
Alternativet till Monster e väl Suzuki SV650 som det ska finnas sänkningsatser till.
Bra o låga priser nu så här på hösten. Du kan göra riktiga klipp o ha hela vintern på dig att fixa nya däck o sånt som behöver bytas.
Gött att du diggar V-twin iallafall..
O på SH är du aldrig ensam!
Är tebaxs på vägarna den 23 september efter att länsman lånat det i 3 jobbiga månader efter lite fortåka...
Efter det ställer jag o säkert andra här upp om du vill ha med nån när det är dags att titta på begagnat objekten..
Bara o hojta till!
... 5:e hojen o 12 års prickfri tjänst på hoj (tills nu) på meritlistan...
2fast4hjo skrev:När jag köpte hoj så stod valet mellan Monstret, Hornet och sv 650. Det blev en sv 650 till slut som jag har sänkt 3 cm. Gav prick 60000 för en 05:a, inklusive sänkning.
Jag når ner med halva fossingarna så jag funderar på att eve gröpa ur sadeln.
Pm:a mig om du vill veta mer om just sv:n.
Välkommen hit föresten!
Min sv:n ser ut så här
Valkirija skrev:Benvenuto på dej med!
Skönt o veta att jag är inte ensam här med min PASSION till hojar! Jag vill jätte gärna ha en egen Monster och planerar köpa den under höst/vinter. Som sagt, jag är (var) själv med mitt hoj-kort och mina drömmar om nästa sommar! Men så fort jag tänker på att jag ska själv titta på en beg.hoj - känns inte alls kul. Vad kan jag egentligen? Bara det som killarna på trafik skolan har lärt mig, den vanliga säkerhätskontrollen, inget mer. Så att det vore kul att ha någn med mig när jag tittat/köper min FÖRSTA HOOOOOJJJJJ! !
Zlide skrev:Välkommen, tjejen!
Ducati Monster är säkert en bra hoj! En tjejkompis till mig är helnöjd med sin.
En sprillans ny hoj som kawasaki kommit med nu kanske också kan vara något? Den heter ER-6, verkar enl senaste nr av Bike rätt kul o lättkörd/busig. 650 kubik, sitthöjd 78,5 cm, hyffsat upprätt körställning och priset 59900kr. Som förstahoj kan det vara rätt bra att slippa extrem sport-sittställning. Vet inte hur lång du är, men en riktigt vettig beg. sporthoj tror jag annars är Hondas cbr 600F.
Lycka till!
//Robban
En kool hoj! välj 900'n ;-) ... inte för att det är så värst kritiskt vad man har som första hoj, man får prova lite och se vad man gillar.. Men kul är det oavsett vilken man väljer!Valkirija skrev:Jag funderar på Ducati Monster... ngn av dem i alla fall. Men vet inte om den passar bra som nybörjarhoj. Jag är inte speciellt lång heller men vill gärna ha både fötterna i marken, speciellt om jag kommer att ha en pasagerare bakom! Ha-ha! Priskategori: runt 60 000;
Elektronen skrev:En kool hoj! välj 900'n ;-) ... inte för att det är så värst kritiskt vad man har som första hoj, man får prova lite och se vad man gillar.. Men kul är det oavsett vilken man väljer!
Valkirija skrev:Hej! En riktig fin hoj du har! Vill jätte gärna veta mer om den modellen. Hur är det med körställningen? Sitter man mer eller mindre upprätt eller? Vet du vad sadelnhöjd exakt är? Hur mycket den väger? Kanske lite roliga frågor jag ställer, men det känns ganska viktigt för mig ännu! Allt annat som är viktigt att veta kan du kanske att berätta för mig!
Rasorblade skrev:Välkommen!! Finns nog ett par dårar här som bor i stockholm och som gärna visar dig runt......
Don Tomaso skrev:Uj vad det skrivs o tipsas!.. Håller med tidigare inläggare i stort..
Här kommer min "steglista"
1. Ha lite hum om vad du vill ha. O det verkar du ha
2. Kläm o känn på de hojar som passar dina önskemål
3. Ta ut en topp 3 lista.
4. Jämför för o nackdelar mellan de 3.
5. Ta ut en favorit.
6. Provkör ett antal ex av just den modellen.
7. Var kall o köp bara om det känns helt rätt.
För att svara på din fråga, ja Ducce har lite annorlunda teknik att styra ventilerna i motorn, sk. Desmo styrning. Lite känsligt system som behöver kollas me jämna mellanrum. Men det har sin charm o sina fördelar det med.
Smaksak som du får avgöra. Finns mycket på Sh att läsa..en del "fakta" får man ta med en nypa salt o kolla av fler källor...
O ja visst är både hoj o ägare snygga..måste ju matcha..oxå att tänka på vid hojköp..
Häng kvar på SH så lär du dig väldigt snabbt...kunskapen som finns här inne är enorm. Det som inte finns samlat här är inte värt att veta, alt. inte påkommet ännu.Valkirija skrev:Tack! Det känns bra att få svar så snabbt! Grejen är att det kändes lite emsamt för ingen av mina kompisar varken har mc eller är intresserad av hojar! Tråkigt Och jag själv är en nybörjare, vet ingenting men nyficken på allt!
Lillan78 skrev:Hej tjejen och välkommen.
Kul med så många tjejer som rör sig på SH
Jag tog kortet för snart 2 år sen och kör sedan i våras en Hornet 600. Jag trivs toppenbra med den. Skön sittställning, stabil hoj att köra och bra försäkringskostnad (3100.- hel/helår genom IF). Perfekt första-gångshoj om inte annat
Jag når ner med halva foten ca (jag är 164cm) men det är hur lugnt som helst.
Ha det bäst!
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |