Tjenna! ny på forumet :)

cmfgbg

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2013
Hoj
Suzuki sv650s 03
Precis tagit kortet dock fick det bli a2 då dom ändrade körkorts reglerna iår, men jag står nog ut i 2 år till :tungan. Jag är på jakt efter en första hoj nu då som passar a2 kortet, några tips?.
Kollat suzuki sv650s 03- som självklart måste strypas men jag har inte koll på hur räknandet funkar mellan vikt och kw osv, någon som har erfarenhet av just det eller om det finns någon bra tråd?

Last edited:

mkii

Sporthojsnörd
Gick med
16 Dec 2012
Hoj
Suzuki GSXR 750 2008
Hejsan hoppsan och välkommen =)

Jag skall Göra det lätt för dig.

Du tar hojens kilowatt (det som angess i reg beviset eller i annonsen, alt gå in på internet söka på den hojen du vill ha och kolla på vad den har enl tillverkaren).

Sedan tar du och kollar upp hur mycket hojen väger, samma där: internet eller regbevis.

Sedan tar du Kilowatt / kilogram (dvs kw delat med kg) och då får du en siffra och den får inte överstiga 0.2
dvs har du en hoj som är väldigt lätt Kanske du måste strypa den till mindre än 35kw. men en suzuki bandit är absoluta inga problem :tummenupp

cmfgbg

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2013
Hoj
Suzuki sv650s 03
Haha där har du ju en poäng :tungan. vet ju en del hojjar som funkar t.ex. xj6an som jag körde upp på, visst en sjukt go hoj men tråkig som strypt. är på jakt efter en sport eller street hoj som jag inte behöver varva sönder för att komma upp lite i hastighet med. Hade köpt en motard om jag inte hade behövt packa hojjen då det blir en del träffar nästa år :)

cmfgbg

Ny medlem
Gick med
27 Oct 2013
Hoj
Suzuki sv650s 03
Gött tack :D, oavsätt vilken hoj det blir så ska det bli jävligt gött att köra själv utan den där jävla västen haha.
Har för tillfället en er5a men nja för liten för mig plus att den är perfekt för tjejen som är väldigt kort och ska ta kortet nästa år :)

Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati