Tjock i halsen.

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Dunderkatt & eN gamal sLiten Enessärr
Är jävligt tjock i halsen, inget är gott att äta precis. Är inte direkt svullen så jag tror inte det är halsfluss, inte körtelfeber heller för det hade jag förra året. Massa jävla var i lungorna, druckit te med honung, men de hjälper inte.

Har haft det i 3 dagar nu, fick det tillsammans med feber, nåt bra sätt att bota det på? Funderar på att spy upp slem/var.

Några bra tips?

mr_rockster

www.jsfoto.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Superduke och Nikon
Jag börjar bli tjock om mage. Någon som har bra tips på hur man blir av med det?

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ismannen skrev:
2367661 Hjälper mot det mesta,, om inte så är det roligare än honung.

Jo men kul att sitta full och slå sig i väggen när man är sjuk.

psxcare

Feldoserad
Gick med
4 Nov 2005
Hoj
ZZ-R600-90, Grand Prix Havremoppe-95, R1-01
Här på psxcare kör vi med följande huskurer:

Te med honung + 5st fishermans friend + 5st vicks blå i koppen. Brukar få igång halsen tillräckligt för nästa steg...

En väl utvald indisk restaurang för intag av lunch bestående av vindaloo (jag rekommenderar lamm), där man gör klart för personalen att det inte är turistversionen utan den äkta versionen som efterfrågas.

Det gör lite ont (svider en del om läpparna) att äta, och ännu ondare att gå på dass dagen efter, men sedan brukar inte en bacilljävel ha överlevt.

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Hoj
Street Triple R
Pr0bz skrev:
2367604 Är jävligt tjock i halsen, inget är gott att äta precis. Är inte direkt svullen så jag tror inte det är halsfluss, inte körtelfeber heller för det hade jag förra året. Massa jävla var i lungorna, druckit te med honung, men de hjälper inte.

Har haft det i 3 dagar nu, fick det tillsammans med feber, nåt bra sätt att bota det på? Funderar på att spy upp slem/var.

Några bra tips?

Om du har var i lungorna så funkar det inte att spy upp det.

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
psxcare skrev:
2367695 Här på psxcare kör vi med följande huskurer:

Te med honung + 5st fishermans friend + 5st vicks blå i koppen. Brukar få igång halsen tillräckligt för nästa steg...

En väl utvald indisk restaurang för intag av lunch bestående av vindaloo (jag rekommenderar lamm), där man gör klart för personalen att det inte är turistversionen utan den äkta versionen som efterfrågas.

Det gör lite ont (svider en del om läpparna) att äta, och ännu ondare att gå på dass dagen efter, men sedan brukar inte en bacilljävel ha överlevt.

Man kan knalla in på Agra Tandoori på Hantverkargatan och beställa en Phal, den är de flesta dagar bättre än den bästa vindaloo "på stan".

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
Gjorde en egen omelett igår med 5matskedar pirripirrisås. + lite andra kryddor. Hjälpte inte så mkt :(

sweborn

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2004
Hoj
Fido/Bulle
Pr0bz skrev:
2367828 Gjorde en egen omelett igår med 5matskedar pirripirrisås. + lite andra kryddor. Hjälpte inte så mkt :(

Vindaloo & Co är oljebaserat, utan olja blir det inte mycket smak. Men jag vet inte om det hjälper så mycket.

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
OLJEKYLD GSXR skrev:
2367858 Du har inte funderat på att gå till en läkare?

... och pröjsa 180 spänn för att få höra att det inte är något fel på dig? Har haft liknande sympton (framförallt ont i halsen, svälja :död) och det brukar gå över efter några dagar. Efter en veckan kan du börja fundera på att gå till läkare...

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
mini-knutten skrev:
2367892 ... och pröjsa 180 spänn för att få höra att det inte är något fel på dig? Har haft liknande sympton (framförallt ont i halsen, svälja :död) och det brukar gå över efter några dagar. Efter en veckan kan du börja fundera på att gå till läkare...

Jag vet inte, men om jag sitter och känenr för att spy upp slem och var, då hade jag nog funderat på det.

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
OLJEKYLD GSXR skrev:
2368166 Jag vet inte, men om jag sitter och känenr för att spy upp slem och var, då hade jag nog funderat på det.
Jag också men inte om jag hade behövt betala..

Mini

Ny medlem
Gick med
6 Nov 2004
Hoj
650
smallsocks skrev:
2368206 haha :D

edit: situps brukar ju fungera

man kan inte punktförbränna :fakta

Biffigare magmuskler kan däremot hjälpa till att hålla uppe det där lilla extra och därmed ge ett smalare intryck....

smallsocks

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2006
Hoj
HD superglide sport
mini-knutten skrev:
2368223 man kan inte punktförbränna :fakta

Biffigare magmuskler kan däremot hjälpa till att hålla uppe det där lilla extra och därmed ge ett smalare intryck....

punktförbränna :va
magmuskler :va biff Ah biff är nåt slags kött va :)

hehe skojar..

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Ja, nu vet du iallafall vad du inte ska svara på frågan "Do you spit or swallow?"

:rofl :lol :hihi

Pr0bz

Sporthojsnörd
Gick med
11 May 2004
Hoj
OLJEKYLD GSXR skrev:
2368166 Jag vet inte, men om jag sitter och känenr för att spy upp slem och var, då hade jag nog funderat på det.

Spy är inte så farligt, brukar jag göra när jag har lätt baksmälla för att den ska gå över fortare. Det kan ja tvinga mig till =)

Men läkaren kommer inte säga så mkt tror jag, kanske halsfluss men jag väntar till på måndag, lagar för tillfället en kryddig köttfärsås, kanske hjälper.

Nyheter
Försäljningsrekord för BMW Motorrad

Efter att ha sålt 210 408 m...

BMW R 18-modeller uppdateras

Screenshot BMW R 18 och ...

Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy