vinnar man race1 och race2 får man 50poäng!
//håkan
och kommer man sista i båda så får man fortfarande 0 poäng va?
sorry....
vinnar man race1 och race2 får man 50poäng!
//håkan
..
Frågan är nu bara.. vad blir anmälningsavgiften för detta kalaset och fredagsträningen....
Det är en fråga som kommer upp på nästa månadsmöte, så se till att va där om ni har åsikter
//håkan
och kommer man sista i båda så får man fortfarande 0 poäng va?
sorry....
Frågan är nu bara.. vad blir anmälningsavgiften för detta kalaset och fredagsträningen....
och kommer man sista i båda så får man fortfarande 0 poäng va?
sorry....
Alltså typ 3200:- för tävlingen och 800:- för fredagen? 4000:- känns svettigt... Men det är väl priset vi får betala för mera körtid och ett extra heat....
Blir det dyrare att arrangera ett sånt här arrangemang än som det varit tidigare år? Om inte så ser jag ingen anledning att justera anmälningavgifterna.
...
Vissa grejjer måste bli billigare. Typ, mindre toapapper kommer ju gå åt!
Kanske man slipper hyra så många/dyra elverk mm. Kanske slipper den kostnaden helt då den elen som finns räcker till. Finns nog en del extrakostnader för att kunna hålla fler klasser på plats. Men dyrare blir det säkert. 50% dyrare för att köra dubbelrace/längre träningar köper jag iaf direkt utan att strula!
Nog för att a-förare är fulla av skit men lite måste ni väl ändå släppa ut ibland?
/HW
Blir det dyrare att arrangera ett sånt här arrangemang än som det varit tidigare år? Om inte så ser jag ingen anledning att justera anmälningavgifterna.
Men det lär väl ändå bli redigt mycket dyrare för oss förare eftersom vi nu är hälften så många som ska betala startavgifterna, och arrangören lär väl behöva lika mycket pengar...
Så, dubbelt så mycket körning... Dubbelt så mycket i avgift eller?
Alltså typ 3200:- för tävlingen och 800:- för fredagen? 4000:- känns svettigt... Men det är väl priset vi får betala för mera körtid och ett extra heat....
helsike heller att det ska vara så dyrt...
LMS har ett förslag på tidsschema till sin sm-deltävling... frågan är om cyklarna håller, däckstillverkarna hinner med och om ni orkar!!!
Vad säger ni? Rösta bara om du är A-förare eller junior och har tänkt köra!
Edit: LMS kommer i år köra ett separat 2-dagars B-race så börja inte härja om det nu är ni snälla!!
Edit 2: Haka heller inte upp er på exakt ordningsföljd. Det är i första hand antalet körpass och race på en helg som är frågan.
/HW
Svarar men röstar inte.
Som fet Classicåkare när man kör i England är det morgonträning och sedan DUBBLA tävlingsheat på lördagen, och likadant på söndagen.
Det jobbigaste är den psykiska laddningen man måste köra i turbotempo inför varje heat men det går också.
Sedan kör man i två klasser så det blir 4 heat om dagen och jag hinner själv serva hojarna etc emellan.
Om inte Sveriges elit skulle klara 2 heat på en helg vore det...
inte för jag vet vart han får att LMS tagit 1600kr för en tävling ifrån men men...
Kval och träning är ju bara ett tradigt nötande i hopp om att få fria varv.
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |
|
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0
Foto: Creativeflipp Gotl... |
|
Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
Uppdaterad Triumph Trident 660
Triumph har presenterar en ... |
|
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |