Tjoho, ny bekantskap här.

Bizhop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2013
Hoj
Honda VTR1000F Firestorm -97
Avdelningen jag skriver i säger ju en del, så jag fyller på med lite info utöver det självklara, som att jag är ny på forumet.
35 vårar gammal pöjk från värnamo, som i juni bestämde sig för att det här med motorcykel är nog min grej. Så lämpet fixades, synen testades, handledare godkändes och en Honda Hornet 600 -02 inhandlades.
Har tyvärr inte kunnat köra så mycket som önskats i sommar då semester kommit ivägen för mig och min handledare (kusin) men har iaf gjort risk 2 och inbokad på risk 1 den 17e aug. Och teoriprovet bokat till den 22a, så vill det sig väl så kanske man hinner med uppkörning i år också! Tar allt privat.
Med de få milen jag fått så har jag iaf stärkt min tidigare känsla av att det här med motorcykel nog är min grej, satan så roligt!
Status hemma är, sambo (fullkomligt överlycklig över mitt infall) och två odågor på 3 och 10 år, 3-åringen tycker jag är tuffast i världen bara jag får på mig hjälmen, så hennes stöd känner jag att jag har och tioåringen längtar efter att få ut på en tur med pappsen, så räknar kallt med henne på min sida också. Så tre mot en i familjen är ju demokratiskt korrekt så jag fullföljer med gott samvete.
Det var det!
Med vänlig hälsning,
Patrik

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Hej på dig med :crash.Barnidol verkar komma automatiskt med dessa mc när småspolingarna i kvarteret har tusen och åter tusen frågor om motorcyklar.Det mest roande var en 9 årig grabb med mamma som utanför kvartersbutiken förklarade för denna mamma att med en sådan hoj så kunde man lätt köra ifrån polisen ... !?.Mamman blev högröd i ansiktet och log lite försiktigt där hon även förklarade för denna son det olämpliga i att smita från lag och ordning.Jag teg och log tillbaka. :crash

Jontsku

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2013
Hoj
2003 Honda CB 900 F Hornet
Välkommen :tummenupp Roligt att köra hoj...ooooo jaaa det är så sant!!! Lycka till med kortet :banana

Bizhop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2013
Hoj
Tackar, ja man känner en viss längtan efter kortet! Teoriprovet på torsdag så hoppas jag gjort min läxa tills dess....

Hellwood

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2013
Hoj
Yamaha FZ1 -10
Välkommen och lycka till!

Skönt att du bjuder på dig själv och ger oss andra underhållande och härlig läsning :tummenupp

WRR125

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2012
Hoj
Suzuki DRZ 400 SM -07
Välkommen! Hoppas allt går bra med kortet så du kan ut o åka själv innan säsongen är slut :D

Bizhop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2013
Hoj
Ja herrejävlar vad konstigt det blev idag då...gick in med alldeles för gott självförtroende inför teoriprovet, mestadels för att alla prover jag skrivit hemma, på mitt lånade program, satt som en smäck. Så efter halva provet, och massvis med frågor som jag inte sett tidigare, så känner jag att det här kommer gå åt helvete! Inte mycket självförtroende kvar när jag gick tillbaks till mina ca 15 frågor som jag var helt lost på....trycker iaf till slut på slutför prov och tjofadderittan, 53 poäng och med gooood :p marginal godkänd! Gott.
Kollade sedan så snart jag kom hem lediga tider för uppkörning i värnamo...slut för säsongen, kollar gislaved, 1 kvar den 4:e sept. så nu är det inbokat och lågfart skall tragglas ett par veckor.

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
"Status hemma är, sambo (fullkomligt överlycklig över mitt infall) och två odågor på 3 och 10 år, 3-åringen tycker jag är tuffast i världen bara jag får på mig hjälmen, så hennes stöd känner jag att jag har och tioåringen längtar efter att få ut på en tur med pappsen, så räknar kallt med henne på min sida också. Så tre mot en i familjen är ju demokratiskt korrekt så jag fullföljer med gott samvete.
"

Var du ironisk med din sambos reaktion eller?:va Annars är ju alla på din sida:tungan

Välkommen och grattis till uppskrivningen!:tummenupp

Bizhop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2013
Hoj
Nja, hon är väl inte överförtjust i mitt beslut om att bli tvåhjulad :)

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Hoj
ZX10R
Schysst, en 35-åring. Välkommen in, vi behöver lite påbackning, 40-åringarna orkar inte vara uppe längre på nätterna. Vara ute å tjöra hoj hela da´n tar skiten ur dom :smasha

Bizhop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2013
Hoj
Tack! var ute igår och försökte förbereda mig lite inför uppkörningen på onsdag nästa vecka, testade lite inbromsningar från 50-70 kmh....vet inte vad som begärs i stoppsträcka men känns som jag var alldeles för het på det och får alltför ofta bromsspår, undrar om jag inte ska ge fan i bakbromsen ö h t och bara markera med foten. Men som det känns nu så kan jag nog glömma kortet då jag fan inte kan känna mig bekväm i lågfartsbanan..tragglar lite på gatan hemma och vissa gånger går det bra men känns mer som ett lotteri.
Men men, trägen vinner så får väl fortsätta öva.

WRR125

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2012
Hoj
Suzuki DRZ 400 SM -07
Tack! var ute igår och försökte förbereda mig lite inför uppkörningen på onsdag nästa vecka, testade lite inbromsningar från 50-70 kmh....vet inte vad som begärs i stoppsträcka men känns som jag var alldeles för het på det och får alltför ofta bromsspår, undrar om jag inte ska ge fan i bakbromsen ö h t och bara markera med foten. Men som det känns nu så kan jag nog glömma kortet då jag fan inte kan känna mig bekväm i lågfartsbanan..tragglar lite på gatan hemma och vissa gånger går det bra men känns mer som ett lotteri.
Men men, trägen vinner så får väl fortsätta öva.

På uppkörningen är det ingen bestämd sträcka du måste stanna på, vad jag har förstått så kollar han/hon mest på att du får stop på hojen inom rimlig sträcka och att du inte låser däcken..
Min körskolelärare säger att man knappt ska nudda bakbromsen för det behövs helt enkelt inte...

På lågfarten gäller det bara att vara avslappnad och ha blicken långt fram och nöta nöta nöta ;)

Bizhop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2013
Hoj
Nöter och nöter, känns lite bättre för varje gång men inte hundra än...och märkte idag att bromslampan inte lyser när jag nyper med handbromsen, var väl tur att det hände nu och inte på onsdag iofs. Bara det att med mina färdigheter kring detta ämne så blir det nog till att leta upp någon som livnär sig på reperationer av dylikt...

Bizhop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2013
Hoj
Tack!
Och rörande mitt bekymmer med bromsljuset så kom jag precis in från garaget.
Vandrade ut, tittade lite på handtaget, kände mig modig så jag ryckte lite i sladdarna, vips så lös det. kallar mig numera även mc-sladd-reperatör.

Bizhop

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2013
Hoj
Grymt besviken på mig själv nu.....lågfarten på uppkörningen gick kanon, kommer till högfarten och tar i första konen i slalombanan men sätter banan i övrigt bra enl. kontrollanten, ska testa igen och tro fan att jag sätter samma kon igen....nattning och bara att ställa undan pryttlarna till våren.
satan med.

Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...