Tjuvkoppla Suzuki

Status
Ej öppen för fler svar.

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
Jag har en Bandit 04:a, men hittar inte tändningslycklarna och solen skiner. Rattlåset är inte låst. Är det någon som vet hur man tjuvkopplar utan att förstöra för mycket? :huvet

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Inazuma skrev:
2041759 Jag har en Bandit 04:a, men hittar inte tändningslycklarna och solen skiner. Rattlåset är inte låst. Är det någon som vet hur man tjuvkopplar utan att förstöra för mycket? :huvet

Prova att beställa nya nycklar i så fall...

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
Du kan testa något så otippat som en sladd mellan ena sladden till tutan och + på batteriet. Obs ingen skämt och fungerar på många japanare, kanske även din? Testa, tutan ska ju ha 12v så inget pajar iaf.

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Inazuma skrev:
2041759 Jag har en Bandit 04:a, men hittar inte tändningslycklarna och solen skiner. Rattlåset är inte låst. Är det någon som vet hur man tjuvkopplar utan att förstöra för mycket? :huvet
Det måste se konstigt ut med ratt? Har du sportratt eller en mer traditionell?
Mitt tips är iaf att skaffa nya nyklar, eller leta mera. Det känns lite fel att sprida tjuvkopplingsknep i ett sånt här forum. Inget illa menat dock, men andra kan ju läsa och få dåliga idéer.

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Chronic skrev:
2041783 Du kan testa något så otippat som en sladd mellan ena sladden till tutan och + på batteriet. Obs ingen skämt och fungerar på många japanare, kanske även din? Testa, tutan ska ju ha 12v så inget pajar iaf.

Han har ju inga nycklar! Då kommer han inte åt batteriet!!! :D

Nicane

1.48.7 :)
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
R1 -01 banhoj
Hoztic skrev:
2041787 Det måste se konstigt ut med ratt? Har du sportratt eller en mer traditionell?
:rofl
Hoztic skrev:
2041787 Mitt tips är iaf att skaffa nya nyklar, eller leta mera. Det känns lite fel att sprida tjuvkopplingsknep i ett sånt här forum. Inget illa menat dock, men andra kan ju läsa och få dåliga idéer.
Du kan ju pm:a killen om du har ngt tipps.

Inazuma

Hjärnskrynklare
Gick med
10 Nov 2004
Hoj
Bandit 1200 S
Pluskabeln kan man säker lokalisera ändå och lägga en "strömtjuv". Jag tycker det var ett bra tips

Kawwa skrev:
2042297 Han har ju inga nycklar! Då kommer han inte åt batteriet!!! :D

llehs

Ny medlem
Gick med
26 Oct 2005
Hoj
Tomt...
Till min Yamaha fick jag med en handbok.
I handboken fanns det ett elschema.
Har man ett elschema så slipper man fråga.
Suzuki kan ha en annan filosofi....

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
Inazuma skrev:
2042750 Pluskabeln kan man säker lokalisera ändå och lägga en "strömtjuv". Jag tycker det var ett bra tips

jo verkar jävligt bra att tjuvkoppla:tomten

Tjuven går in på google söker på tjuvkoppla.... sporthoj kommer upp... kollar märket på biken aha då gör vi så:tomten

Andersson turbo

Turbotok
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
suzuki hayabusa/1000r hybrid turbo 445.32hk SÅLD + Funnybiken + Brandgul Surbusa
Går inte enligt ovanstående

Sitter startspärr i tändlåset i form av ett motstånd

Går att förbikoppla om man vet hur hehe

HansJ

Ver 1.1, by Leca
Gick med
8 Dec 2003
Hoj
TRX850
Inazuma skrev:
Taskig sits, men tänker du efter en sekund, så förstår du nog att det bara är att bita i det sura äpplet.

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Hoj
2-Hjulig
Chronic skrev:
2041783 Du kan testa något så otippat som en sladd mellan ena sladden till tutan och + på batteriet. Obs ingen skämt och fungerar på många japanare, kanske även din? Testa, tutan ska ju ha 12v så inget pajar iaf.

Swedie, ta bort denna tråden, eller iaf inlägget här ovan, det är ju tips till ev. hojtjuvar.

majoon

wee waa woo waa
Gick med
26 Apr 2005
Hoj
honda cbr 600rr
Chronic skrev:

haha....så var denna dan räddad :lol

blackis1

Fri fart under ansvar åt folket!
Gick med
30 Jun 2005
Hoj
GSX-R 1100, gillade skarpt K1200S, Väntar på ny Blackbird?
Inazuma skrev:
Ähh
försök inte!

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Hoj
Sålt alla....
majoon skrev:
2043410 haha....så var denna dan räddad :lol

När du vaknar någongång i vår och din hoj står på tomgång när du kommer ut, räddar det din dag också?

X-up skrev:
2042806 Swedie, ta bort denna tråden, eller iaf inlägget här ovan, det är ju tips till ev. hojtjuvar.

...Eller ett tips på hur lätt du får igång tändningen på många lite äldre japanare, så ägaren kan vidta åtgärder, eller hur?

smilev

Ny medlem
Gick med
14 Feb 2006
Hoj
r1 2005
Inazuma skrev:

lämna tillbaks hojen där du snott den istället :banana

Magnus-Sthlm

Fullgasväxlare
Gick med
17 May 2005
Hoj
Suzuki GSX-R1000 -05 något modifierad av Taxi Stockholm
Stäng tråden oavsett om det är seriösa tips eller inte.

EDIT:Samt radera inläggen.

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras