Tjuvliga i Jämtland

Zubkov

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki zx6r -95, Kawasaki AR125-LC -83
Det var nämligen så att när jag var ute i går natt och hoj i Östersund såg jag gång på gång samma stora norska hus/skåp-bil cirkulera i bostadsområderna. Anledningen till att jag var ute var i alla fall att en kompis hade fått sin moped stulen, så jag tänkte leta efter den och fick för mig att de med all säkerhet skulle kunna få plats med några stycken mopeder om motorcyklar i den bilen. När bilen, eller fordonet, sedan körde 20kmh på en 50-sträcka stannade jag och ringde polisen och sade att föraren förmodligen var full. De skulle kolla upp det.
Nu kommer den mystiska delen. Jag berättade allting för min bror som sade att en kompis till han hade haft påhälsning av en stor vit hus/skåp-bil,där de var i full gång med att lyfta bort hans R1:a.
Ungefär här anar jag ett samband. Tänkte i alla fall varna för det, kan ju vara värt att hålla ögonen öppna menar jag!

Den är stor och vit och har ett reg.nummer som börjar på CV 27*** kommer inte ihåg resten.

Last edited:

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Ett gäng motorcyklar stals ungefär samtidigt förra sommaren i Östersundstrakten, så jag håller med; se upp!

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
Om någon får syn på skåpbilen gör allt för att försöka stopa den typ...(ur med luften ur däcken m.m). Och se till att de inte kan smita så vi kan ta ett alvarligt snack med de norbaggarna finns risk att de har tagit en hoj i samma by som jag har jobbat och jag tror knapast att jag ville låta de komma undan om jag har en chansh att få tag på dem. Du råkar inte kunna fixa hela reg nr så polisen kan få det..

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R6 -01,
Lam-Kaka skrev:
Om någon får syn på skåpbilen gör allt för att försöka stopa den typ...(ur med luften ur däcken m.m). Och se till att de inte kan smita så vi kan ta ett alvarligt snack med de norbaggarna finns risk att de har tagit en hoj i samma by som jag har jobbat och jag tror knapast att jag ville låta de komma undan om jag har en chansh att få tag på dem. Du råkar inte kunna fixa hela reg nr så polisen kan få det..

Lite jobbigt om de bara körde runt för att leta åt sina gamla kompisar :rolleyes:

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Zubkov skrev:
Det var nämligen så att när jag var ute i går natt och hoj i Östersund såg jag gång på gång samma stora norska hus/skåp-bil cirkulera i bostadsområderna. Anledningen till att jag var ute var i alla fall att en kompis hade fått sin moped stulen, så jag tänkte leta efter den och fick för mig att de med all säkerhet skulle kunna få plats med några stycken mopeder om motorcyklar i den bilen. När bilen, eller fordonet, sedan körde 20kmh på en 50-sträcka stannade jag och ringde polisen och sade att föraren förmodligen var full. De skulle kolla upp det.
Nu kommer den mystiska delen. Jag berättade allting för min bror som sade att en kompis till han hade haft påhälsning av en stor vit hus/skåp-bil,där de var i full gång med att lyfta bort hans R1:a.
Ungefär här anar jag ett samband. Tänkte i alla fall varna för det, kan ju vara värt att hålla ögonen öppna menar jag!

Den är stor och vit och har ett reg.nummer som börjar på CV 27*** kommer inte ihåg resten.

Bor du på Körfältet? Ska hålla koll efter bussen när jag är ute och snurrar...

An3Azz

www.99riderz.com
Gick med
21 Oct 2003
Hoj
GSXR1100 och en jeffla snöskoter, en grön.
Den bussen har jag sett nu när jag tänker efter....i Torvalla. Tur man köpt larm till biken.

PULKA

Groda
Gick med
9 Mar 2004
Hoj
gsx 1400
Hmm har ni inte stenhårda gränskontroller däruppe norge e ju inte ett EU land :rolleyes:

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
PULKA skrev:
Hmm har ni inte stenhårda gränskontroller däruppe norge e ju inte ett EU land :rolleyes:

Få se nu med alla sveriges besparingar så e det en tullare typ vad var det de skrev på en sträcka av 20 mil+,Finns det vägar som man inte behöver köra förbi tullen.. svar :ja. Så att frakta något iligalt genom gränsen är inga problem. :huvet

mb

Gäddrökare
Gick med
17 Apr 2003
Hoj
Gixxer 1117 -94
Förra sommaren så var det faktiskt en vit van som cirkulerade här bland parkeringarna också, men jag såg den bara på avstånd genom fönstret och fick inget reg.nr. Det var hur som helst i samma veva som jag hade stöldförsök på min.

Zubkov

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2003
Hoj
Kawasaki zx6r -95, Kawasaki AR125-LC -83
Werzion skrev:
#1 inlägg:

vad sa polisen då? vad hände? hallå? :fatta! :tungan

eftersom jag inte riktigt fattade då att det kunde röra sig om tjuvar, sade jag helt enkelt att han verkade mycket skumm och förmodligen under påverkan av alkohol och narkotika typ. Polisen frågade hur bilen, eller bussen såg ut och sade att det inte skulle bli så svårt att känna igen den.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024