Det var nämligen så att när jag var ute i går natt och hoj i Östersund såg jag gång på gång samma stora norska hus/skåp-bil cirkulera i bostadsområderna. Anledningen till att jag var ute var i alla fall att en kompis hade fått sin moped stulen, så jag tänkte leta efter den och fick för mig att de med all säkerhet skulle kunna få plats med några stycken mopeder om motorcyklar i den bilen. När bilen, eller fordonet, sedan körde 20kmh på en 50-sträcka stannade jag och ringde polisen och sade att föraren förmodligen var full. De skulle kolla upp det.
Nu kommer den mystiska delen. Jag berättade allting för min bror som sade att en kompis till han hade haft påhälsning av en stor vit hus/skåp-bil,där de var i full gång med att lyfta bort hans R1:a.
Ungefär här anar jag ett samband. Tänkte i alla fall varna för det, kan ju vara värt att hålla ögonen öppna menar jag!
Den är stor och vit och har ett reg.nummer som börjar på CV 27*** kommer inte ihåg resten.
Nu kommer den mystiska delen. Jag berättade allting för min bror som sade att en kompis till han hade haft påhälsning av en stor vit hus/skåp-bil,där de var i full gång med att lyfta bort hans R1:a.
Ungefär här anar jag ett samband. Tänkte i alla fall varna för det, kan ju vara värt att hålla ögonen öppna menar jag!
Den är stor och vit och har ett reg.nummer som börjar på CV 27*** kommer inte ihåg resten.
Last edited: