Tjyvläsare kommer ut

TaJ

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Lerum
Hoj
TLR 99
God dag!

Är ny på forumet men har tjyvläst under en längre tid. Nu har jag bestämt mig för att låta andra skratta åt mina trådar oxå. Än så länge har jag ingen hoj men att det blir en sporthoj står helt klart. :yoparty Nu när kortet är avklarat är min fråga vad man skall skaffa sig för hoj om man har en begränsad budget ca 30 papp. Har kollat in Kawasaki zxr 750, verkar vara en fin hoj men frågan är ju om den håller längre än hem till garaget för den summan.

Hjälp mig! :confused:
 

TaJ

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Lerum
Hoj
TLR 99
Förmodligen, tyvärr är det vad jag planerar att ha till nästa säsong, än så länge rör det sig om 12 papp :( . Din GSXr ser fin ut, det är vad jag egentligen vill ha. Hur långt bör en GSX 750 alt 600 R ha gått om man vill slippa enorma summor i motorrenovering inom de närmaste åren, är ca 3500 mil ok. Har hittat en del såna runt 40 papp vilka jag kanske kan skrapa ihop om jag säljer mig själv på gatan och donerar min ena njure till forskning.
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
Jag gav 30' för min ZXR i våras, den har rullat på 700mil nu utan större problem.

En fantastisk fördel med -91 samt -92:an är att de ligger i klass 6 och TH ger då en mycket förmånlig försäkring :tummenupp

Visst, man kan få nåt nyare för samma summa, men då kan försäkringen utan problem vara 10000:- dyrare på bara en säsong.
 

Hultan

Kimbow™
Gick med
12 May 2004
Ort
Gbg
Hoj
Slutat för gott.. Kanske..
TaJ skrev:
Förmodligen, tyvärr är det vad jag planerar att ha till nästa säsong, än så länge rör det sig om 12 papp :( . Din GSXr ser fin ut, det är vad jag egentligen vill ha. Hur långt bör en GSX 750 alt 600 R ha gått om man vill slippa enorma summor i motorrenovering inom de närmaste åren, är ca 3500 mil ok. Har hittat en del såna runt 40 papp vilka jag kanske kan skrapa ihop om jag säljer mig själv på gatan och donerar min ena njure till forskning.
Jag köpte min för 35k, det är en -96 som gått 2600mil.
Det är bara att leta upp en hoj 5-10k över det du tänkt att ge som max, och sen pruta öronen av sig..

Nu har jag haft lite otur med denna, men det är min vanliga otur och inget specifikt till denna hoj..
Min första cbr600 blev stulen efter 6 veckor, min andra hoj, en ninja 600 råkade jag spräcka div kåpor på efter någon dag, och sålde den lite senare på grund av utlandsresa.. Min tredje, en offroad rasade växellådan på efter 2 veckor.. Och denna jag har nu pajade en del av el-systemet på efter typ 3 veckor..
Jag har otur med mina cyklar, men börjar ta med det i kalkylerna...
Vem bryr sig, man har ju hälsan! ;-)
 

Bandit1200

ZX12r
Gick med
2 Aug 2004
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX12r
Bästa hoj för 30-40 t

Köp en Bandit 1200, jag har sett 96:eek:r fr 35-40 t på blocket. Själv köpte jag en ny 04:a i somras och jag är helnöjd (jag har lite att jämföra med med mina sådär 20-25 hojar genom åren). Jag har haft allt fr Yamaha AS3 125;a till Goldwing 1500 och diverse sport- touring och glidarhojar däremellan. Kör som sagt en Bandit 1200 nu och det är verkligen en bra allroundhoj. Ligger på 5800:- för helförsäkring men en beg ligger säkert en hel del lägre. I vinter kommer toppen att portas och planas, nya kammar ska i och diverse andra smärre modifikationer. Jag räknar med ca 180 häst till våren ( vilken hoj med 180 häst kan du försäkra för 5000 om året, HELförsäkring). Lycka till med din Bandit ;-)
 

TaJ

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Lerum
Hoj
TLR 99
Dez, Vad har din ZXR gått totalt, och hur mycket betalar du i försäkring samt hos vem, hur gammal är du och var. Det är ju egentligen för djävligt att man skall behöva välja hoj utifrån försäkringen :mad: . Är det idé att bara köra på trafikförsäkring, det är ju lönlöst att langa fram lika mycket per år som cykeln kostar i inköp, jag menar så jäkla fumlig är väl ingen.
 

TaJ

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Lerum
Hoj
TLR 99
Hultan
Är det sån prutmån, :banana . Då verkar det ju helt plötsligt inte helt ouppnåeligt med en GSXR. Mellan tummen och pekfingret, var ligger en trafik, halv och hel försäkring på när det gäller en GSX750R alt 600.
 

EZrideR

Adios Westtrafik
Gick med
28 Aug 2003
Ort
Västkusten
Hoj
Back to min ÄrrSexa ............SV650S -01 *såld*
Hallå eller

Du får nog tänka på lite annat oxå.. försäkringen...
sp. de första åren... köper du en sådan sporthoj som du är ute efter får du minst betala 17000:-/år... sp. när du bor i gbg...
tycker att du ska kolla på lite billigare försäkringshojar och strunta i inköpspriset...

kolla länken
http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=10758

lycka till med sökandet!! :tummenupp
 

Dez

Weeeee...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hisingen
Hoj
R1
TaJ skrev:
Dez, Vad har din ZXR gått totalt, och hur mycket betalar du i försäkring samt hos vem, hur gammal är du och var. Det är ju egentligen för djävligt att man skall behöva välja hoj utifrån försäkringen :mad: . Är det idé att bara köra på trafikförsäkring, det är ju lönlöst att langa fram lika mycket per år som cykeln kostar i inköp, jag menar så jäkla fumlig är väl ingen.

Den passerar 5600mil vilken dag som helst nu.
TH tar 5800:- halv/helår. jag är 23, skriven i GBG med KK i drygt 3 år.

Jag kollade lite på en -93:a (klass 7, 20hk mer) innan jag skaffade denna och billigaste försäkring då låg på runt 7000:- för trafik och över 10000:- för halv.

Tänkte faktist köra trafik från börja, men sen började man ju läsa om alla dessa stölder ( :mad: ) och såg att det var flera äldre cyklar som också blivit stulna. Då känns det faktist bra med halv.

Vet inte hur mycket du kört innan, men kan ju tillägga att trots ZXR:en i dagens mått mätt inte har speciellt mycket effekt så är det ett jävla ös i den. Trots att det är min 3:e hoj tog det ett par månader innan jag vågade ösa på för fullt :yoparty
 

TaJ

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Lerum
Hoj
TLR 99
Dez skrev:
Den passerar 5600mil vilken dag som helst nu.
TH tar 5800:- halv/helår. jag är 23, skriven i GBG med KK i drygt 3 år.

Jag kollade lite på en -93:a (klass 7, 20hk mer) innan jag skaffade denna och billigaste försäkring då låg på runt 7000:- för trafik och över 10000:- för halv.

Tänkte faktist köra trafik från börja, men sen började man ju läsa om alla dessa stölder ( :mad: ) och såg att det var flera äldre cyklar som också blivit stulna. Då känns det faktist bra med halv.

Vet inte hur mycket du kört innan, men kan ju tillägga att trots ZXR:en i dagens mått mätt inte har speciellt mycket effekt så är det ett jävla ös i den. Trots att det är min 3:e hoj tog det ett par månader innan jag vågade ösa på för fullt :yoparty

Dez

Låter ju ändå som rätt humana priser, bra tips det där med årsmodellen. Kommer nog att kolla lite extra efter zxr hojar.

Jag har precis tagit kortet och endast brummat omkring på en Honda CB sevenfifty med påmonterade fummelbågar. Jag har inga planer på att köra ihjäl mig ännu på ett tag :död så en ZXR skulle nog vara mer än nog för mig. Jag tar hellre än något bättre premie än att köpa en hoj som jag inte klarar av. Jag har nyligen flyttat ut till ett kedjehus i Lerum strax utanför Götet vilket jag tror kan påverka min premie till det bättre.
 

TaJ

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2004
Ort
Lerum
Hoj
TLR 99
EZrideR skrev:
Du får nog tänka på lite annat oxå.. försäkringen...
sp. de första åren... köper du en sådan sporthoj som du är ute efter får du minst betala 17000:-/år... sp. när du bor i gbg...
tycker att du ska kolla på lite billigare försäkringshojar och strunta i inköpspriset...

kolla länken
http://www.sporthoj.com/annonser.php?id=10758

lycka till med sökandet!! :tummenupp

EZrider

Jag har tänkt även i de banorna men en av de få cyklarna md humana premier som också är snygga är ju den du har Suzuki SV 650, i alla fall tror jag det, det jäkliga är ju att den inte är mycket billigare än storebror TL1000S. Båda är mycket fina men använder jag hjärnan lutar det åt SV 650 och om hjärtat får styra blir det TL1000S. Tyvärr finns inte stålarna riktigt ännu. Dez förslag på en ZXR med rätt årsmodell tycks passa bra, hyfsat pris och hyfsad i försäkring. :tummenupp
 

zxrmazze

Mazze
Gick med
16 Sep 2004
Ort
malmö
Hoj
fzr1000 -91
zxr 750

Hallo TaJ!
Jag har en zxr 750 -91 har gått 5200 mil f
hel grön med mycke extra, bänkade den i tisd hos ebos higt per i malmö- 94.99 hk går bra vill ha 25000 för den ,intressant? slå en signal i så fall
tel: 0733691356
mvh mats
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top