TL 1000 Träffen 2004 Lindesberg

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
Majk skrev:
Lista på Linde träffen
1 Björn Stensson
2 Martin W
3 Lasse L
4 Stixen
5 Mackantls97
6 Håkan tlr00
7 dtm Daniel
8 Lillrille
9 Tl Johan
10 j-bone
11.Majk
12.Devil med Bitch

Jag ser fram emot den 30 maj pöjkar å flickor...V-twinsträffen gav duktig mersmak... :yoparty Vi syns snart :banana
/Majk

Japp om det blir lika trevligt i Linde som på twin träff så måste det fixas mer träffar det va ju tokroligt.Ha det tills dess :banana :tummenupp
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Äntligen börjar det närma sig :yoparty
Martin, Jocke, Lillrille & jag åker från Mc Donalds i väsby ca kl 09.00.

Då har vi 3 timmar på oss att plocka upp folk i enköping & västerås & ta oss till Linde. (majk ha fönstret öppet så hör du när vi passerar hummelsta :rofl )

Tänkte nog käka frukost på Donken så jag e nog där 8.30 om någon e interesserad :)

E det fler från stockholm som jag missat så hojta till här eller på ett pm :tummenupp
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
tl1000larsson skrev:
Äntligen börjar det närma sig :yoparty
Martin, Jocke, Lillrille & jag åker från Mc Donalds i väsby ca kl 09.00.

Då har vi 3 timmar på oss att plocka upp folk i enköping & västerås & ta oss till Linde. (majk ha fönstret öppet så hör du när vi passerar hummelsta :rofl )

Tänkte nog käka frukost på Donken så jag e nog där 8.30 om någon e interesserad :)

E det fler från stockholm som jag missat så hojta till här eller på ett pm :tummenupp

Ca tid för mellan-landning i Enköping då?

Vem hittar roliga vägar till Lindesberg från Västerås då? :7peta Majk
Sitta och nöta motorväg är ju lika kul som att titta på färg som torkar.
 

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Surahammar
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
WestW skrev:
Ca tid för mellan-landning i Enköping då?

Vem hittar roliga vägar till Lindesberg från Västerås då? :7peta Majk
Sitta och nöta motorväg är ju lika kul som att titta på färg som torkar.

:tummenupp Jag hittar en del nice vägar till Linde. Ex: Sura, kolsva, färna, riddarhyttan, linde. Tar lite tid att åka den vägen, väldans krokig :banana men på vissa kortare sträckor är asfalten lite dålig.
Kan tyvärr inte visa er vägen då jag måste förbi barnvakten på morgonen :(
 

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
gsxr 1000 K8
WestW skrev:
Ca tid för mellan-landning i Enköping då?

Vem hittar roliga vägar till Lindesberg från Västerås då? :7peta Majk
Sitta och nöta motorväg är ju lika kul som att titta på färg som torkar.

Ca en timme till enköping med lastbil så med en tillis/r 45 min.Vi hörs tills dess :tummenupp :banana
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
TL Johan skrev:
:tummenupp Jag hittar en del nice vägar till Linde. Ex: Sura, kolsva, färna, riddarhyttan, linde. Tar lite tid att åka den vägen, väldans krokig :banana men på vissa kortare sträckor är asfalten lite dålig.
Kan tyvärr inte visa er vägen då jag måste förbi barnvakten på morgonen :(

Jag hittar inte för 5-öre men jag hoppas :7peta Majk gör det.

Är det denna väg du menar? Slut och start är inte exakt men jag tänkte mer på vägarna i mellan.
image_map.gif

http://www.teem.se/temp/tl-traff/Vasteras_till_Lindesberg.htm
 

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Surahammar
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
WestW skrev:
Är det denna väg du menar? Slut och start är inte exakt men jag tänkte mer på vägarna i mellan.

:tummenupp Ser ut att stämma. Men se upp lite efter att ni svängt av 252:an efter Lisjö där kan vägen bitvis ha dålig beläggning. Om ni nu tar denna vägen.
Väg 250 från Kolsva upp till Uttersberg är enligt mitt tycke en riktigt rolig hojväg. Långa svepande böjar och vacker natur (för den som bryr sig) :banana . Vidare Utersberg till Rv 68 krokig och fin, sedan är Rv 68 som alla andra riksvägar bara en jäkla transportsträcka. Finns säkert många alternativa och skojiga vägar. Men detta är den vägen jag brukar åka till Linde om jag åker hoj.

Kan som sagt inte haka på er. Då min flickvän ska förbi med bilen och lämna våran dotter hos mormor i Skinnskatteberg, där jag ska hämta henne med hojen. Annars hade jag kunnat visa vägen.
 

WestW

.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Brevid VikingMotorPark
Hoj
.......
TL Johan skrev:
:tummenupp Ser ut att stämma. Men se upp lite efter att ni svängt av 252:an efter Lisjö där kan vägen bitvis ha dålig beläggning. Om ni nu tar denna vägen.
Väg 250 från Kolsva upp till Uttersberg är enligt mitt tycke en riktigt rolig hojväg. Långa svepande böjar och vacker natur (för den som bryr sig) :banana . Vidare Utersberg till Rv 68 krokig och fin, sedan är Rv 68 som alla andra riksvägar bara en jäkla transportsträcka. Finns säkert många alternativa och skojiga vägar. Men detta är den vägen jag brukar åka till Linde om jag åker hoj.

Kan som sagt inte haka på er. Då min flickvän ska förbi med bilen och lämna våran dotter hos mormor i Skinnskatteberg, där jag ska hämta henne med hojen. Annars hade jag kunnat visa vägen.

Super :tummenupp

Tror Majk kommer guida oss så det löser sig nog.
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Ett tips är att ta det lugnt på 68'an. De dagar snuten inte står efter den är lätträknade. :tummenupp
 

TL Johan

Socio 5356
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Surahammar
Hoj
Ducati Monster 1000Sie
DreeTman skrev:
Ett tips är att ta det lugnt på 68'an. De dagar snuten inte står efter den är lätträknade. :tummenupp

:Bugar
Thank´s! Alltid bra att veta var de fulingarna brukar hålla hus.

När du ändå förde det på tal. 66:an är också bra att ta det lugnt på, bylingen är väldigt ivrig att ta betalt där också. :ajjabajja
 

Wip

Minst 2 mil.
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM 690 SMC
Nu lägger jag mig lite. Har lite lokalkännedom då jag bott i Lindesberg ett gäng år. :va
Om det blir tunnt om tid finns det en alternativ väg från Kolsva. Kanske inte världens bästa. Eller har inte varit i alla fall, var ett tag sedan man var där och körde. Man kan "gena" över Finnåker - Spannarboda -Lindesberg. Den största fördelen med detta är att man slipper 68:an, den är riktigt tråkig. I stort sätt bara rak, rak och lite rak också... Nakdelen är att den kan vara dålig beläggning, men det får någon annan bekräfta. Om den mot förmodan skulle vara nylagd vissa bitar är det en kanonväg.

// Wip

Ursäkta störandet, men räknas det att jag hadde en Mille när jag bodde i Linde? :tungan
 

DreeTman

Långsam
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Lindesberg
Hoj
Posörhoj 08 -RR edition
Wip skrev:
Nu lägger jag mig lite. Har lite lokalkännedom då jag bott i Lindesberg ett gäng år. :va
Om det blir tunnt om tid finns det en alternativ väg från Kolsva. Kanske inte världens bästa. Eller har inte varit i alla fall, var ett tag sedan man var där och körde. Man kan "gena" över Finnåker - Spannarboda -Lindesberg. Den största fördelen med detta är att man slipper 68:an, den är riktigt tråkig. I stort sätt bara rak, rak och lite rak också... Nakdelen är att den kan vara dålig beläggning, men det får någon annan bekräfta. Om den mot förmodan skulle vara nylagd vissa bitar är det en kanonväg.

// Wip

Ursäkta störandet, men räknas det att jag hadde en Mille när jag bodde i Linde? :tungan

Man kan säga så här...Den var dålig när du åkte där... och de har inte gjort nått åt den. Jag har inte vågat köra där med annat än bil, för det är hål och pucklar och skit överallt så jag tror inte att det blir så mycket åka på den vägen, mer kryssande runt all bråte man inte vill köra på. :)
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Satans djävla skit & fan
Har fått en bäckenförskjutning ( paj i ryggen) :huvet kan stå och gå men inte böja & så
Suger fett så in i helvete :mad: :gnissla :crash :6surkart
Naprapaten sa typ hmmm åka hoj i helgen :ajjabajja
Så utsikterna för deltagande i träffen för min del ser små ut :gråta
Det e väll knappast bra att köra påverkad :3freak
Hoppas på ett litet under
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
tl1000larsson skrev:
Satans djävla skit & fan
Har fått en bäckenförskjutning ( paj i ryggen) :huvet kan stå och gå men inte böja & så
Suger fett så in i helvete :mad: :gnissla :crash :6surkart
Naprapaten sa typ hmmm åka hoj i helgen :ajjabajja
Så utsikterna för deltagande i träffen för min del ser små ut :gråta
Det e väll knappast bra att köra påverkad :3freak
Hoppas på ett litet under

Du är ju bara rädd att de snabbare blåvita ska åka ifrån dig, dålig ursäkt :lol


Nerå.... krya på dig, hoppas du kan va me! :)
 

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
WestW skrev:
Ser ut att vara lite kört med vädret till söndag :mad:
Jag kommer inte åka om det är 10grader och regn på gång eller om det regnar.

vader.gif

aarrghh!! :huvet
sådär får det ju inte se ut!! då kan man ju inte åka nånstans :(
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top