Har du moddat hojen?
Aggresivare geometri eller något?
En TL RRRRRRRRRRRR ska inte styrfladdra någonsin på det sättet du beskrev. Visst, lite kan den rista till lite om man sätter ner lite tokigt, men inte så att den kastar av dig. Det är det bara bråklillsyrran (TLS) som gör.
Det jag vill komma till, om du har orginal, och den vobblar till så där, så är det troligen inte styrdämparen som är felet. Det är något annat.
Har hojen stått länge skulle jag gissa på lågt tryck i något av däcken, och det kan ge "intressanta" köregenskaper.
Jag kör personligen utan fjolldämpare och har gjort så i 6 år. Och det var först när jag sänkte kronan 10+mm och satte in min +1 exentriska svingarms infästning som det blev lite tendenser till att fladdra.
Jag har även provat göra som Jocke, hällde i 2.5 vätska, och då sög orginalet lite mindre än innan, men den sög fortfarande apa. imho.
En trasig styrdämpare kan nog också hitta på hyss med styrnignen, så kolla igenom hojen innan du börjar bränna pengar.
Lyckat till
Hehe, fråga Robbster. Han har gold valve kittet.
(Och får du inte tag i honom så kan jag medela att han är sketans nöjd med dämparna efter att de moddats. Han kan dock ha gjort mer med dem...)