tl1000larsson
varför eller hur ?
gott nytt jul och god slut men hopp om nytt år
Fått nå sms nyligen?gott nytt jul och god slut men hopp om nytt år
tjena och god fortsättning!
är ny på det här med twin sen i höstas, skaffade mig en Tl1000s -97 då!! har hört att det ska gå att byta kopplingskorg på dessa då den som sitter i är orginal och den slirar och hugger vid hård belastning.
men jag hittar ingen bra guide på vad jag måste plocka bort osv. för att kunna genomföra detta!
så finns det nån som skulle kunna länka till en "how to do" eller printa ihop en, så vore jag evigt tacksam!
när jag ändå skriver så kan jag passa på att fråga hur jag fäster styrdämparen när alla kåpor osv är borta och övre styrkronan...??
Tack på förhand//Robin
Här står nog något om det http://wotid.com/tls/content/view/19/56/#convert
Innan du ger dig på att byta koppling, vilket är lite meckigt, finns det flera andra bra saker att testa först.ska kolla in det dära!! tack som f*n!!
Innan du ger dig på att byta koppling, vilket är lite meckigt, finns det flera andra bra saker att testa först.
1. Byt till Barnett-fjädrar. De är lite längre och hårdare och håller kopplingen tightare. Det löste problemet för mig när jag hade slir.
2. Se till att kopplingen är korrekt justerad. Jag har fixat en TL med kopplingsslir enbart med att justera kopplingsarmen korrekt.
Båda dessa är ca 20ggr billigare än kopplingsbyte och går väl ca 20ggr fortare också.
Jag har ett Barnett-kit för femfjädrad TL som du kan få för 150:- + frakt.
Utan övre styrkrona? Eller har du bara inte orginal-kronan?
AHHHH vill ha vår , efter 3 säsonger utan båge e en tl1000r inköpt
fick handlat mig en skönhet med acra helsystem pc3 modad luftburk o tre mod , dvs färdig modad
Nu väntar jag på plusgrader så jag kan montera på kolfiberbaken jag fick med för bedömning
Satt db-killers i rören , var ute o bortmonterade sattygen o nu e det problem.
Efter lite test-gasande i garaget så får jag inte ner dicken
Satt db-killers i rören , var ute o bortmonterade sattygen o nu e det problem.
Efter lite test-gasande i garaget så får jag inte ner dicken
Jorå. Och med ganska goda resultat. Inte gjort det själv dock.Någon som streetfightat till en TLS? Har lite skrapade kåpor som jag inte känner för att ersätta med nya.
Tja!
Jag är sugen på att införskaffa antingen en TL1000S eller VTR1000F till säsongen då jag har förstått att det är relativt bekväma bågar för oss som är 2m långa.
TL1000S från 99-01 känns mest lockande, är det något man borde tänka på? Barnsjukdomarna med bakdämp och liknande borde väl ha rättats till men finns det något mer man bör tänka på?
Tja!
Jag är sugen på att införskaffa antingen en TL1000S eller VTR1000F till säsongen då jag har förstått att det är relativt bekväma bågar för oss som är 2m långa.
TL1000S från 99-01 känns mest lockande, är det något man borde tänka på? Barnsjukdomarna med bakdämp och liknande borde väl ha rättats till men finns det något mer man bör tänka på?
Jorå. Och med ganska goda resultat. Inte gjort det själv dock.
Är 193 lång, Relativt bekväm var ordet.. jag kör max 20 mil innan det är dags att sträcka på sig.. Men då är iofs inte min kropp den bästa kanske.. vid 19 års ålder sa sjukgymnasten att jag var stelare än en 40årig kärring
Funkar även bäst för mig när det går strax över vad som är lagligt på motorväg, Men det kan nog bero mycket på ovana, TLen är min första "riktiga" hoj.
Det är -98 och framåt som är uppdaterade, dock tror jag bakdämparen är samma på alla? dom flesta verkar byta till en Biturbo.
Jag har en -97 som jag bytt kopplingsfjädrar + moddat kylsystemet på, sen har jag M4 helsystem och K&N filter.
Är kanonnöjd med hojen, den har väl kanske sina brister, Men den har själ och jag älskar den!
Jag har en -98 och efter installerat en TRE-mod upplever jag inga direkta barnsjudommar (trots orgbakdämp). Med det sagt, TRE-mod är ett måste, innan den installerades så gick hojen värdelöst på halvvarv i de lägre växlarna.
Tack, vissa såg riktigt skapliga ut! I synnerhet nr2, den helsvarta...
Jo, Sullys hoj är helt vansinnigt grym. Otroligt genomarbetad.Jag har en -98 och efter installerat en TRE-mod upplever jag inga direkta barnsjudommar (trots orgbakdämp). Med det sagt, TRE-mod är ett måste, innan den installerades så gick hojen värdelöst på halvvarv i de lägre växlarna.
Tack, vissa såg riktigt skapliga ut! I synnerhet nr2, den helsvarta...
Lång å lång... Är själv 167 cm kort(?) och håller ganska många mil på TLS. Fäller man bara undan k*ken lite så når man till styret.Tja!
Jag är sugen på att införskaffa antingen en TL1000S eller VTR1000F till säsongen då jag har förstått att det är relativt bekväma bågar för oss som är 2m långa.
TL1000S från 99-01 känns mest lockande, är det något man borde tänka på? Barnsjukdomarna med bakdämp och liknande borde väl ha rättats till men finns det något mer man bör tänka på?
Insprutet funkar bra. Dock äter den tändstift om man inte kör NGK Iridium eller Bosch UR3CC (eller vad f*n de nu heter... Ricken lär väl hoppa in vilken sekund som helst och rätta mig... )Tackar för svaren. Låter som att det är lite småfix men det får man väl ta, det innebär ju att man har något att göra nästa vinter iaf...
Får ta och kolla upp vad denna TRE-mod innebär och om det redan gjorts på eventuella köpet. Har ni stött på problem med insprutningen eller har det fungerat fint?
Insprutet funkar bra. Dock äter den tändstift om man inte kör NGK Iridium eller Bosch UR3CC (eller vad f*n de nu heter... Ricken lär väl hoppa in vilken sekund som helst och rätta mig... )
Jo, Sullys hoj är helt vansinnigt grym. Otroligt genomarbetad.
Den sista - Sams - är inte helt fel heller. Han har monterat enkelsving, byggt helt eget avgassystem och dessutom har han byggt kompressormatningen.
Lång å lång... Är själv 167 cm kort(?) och håller ganska många mil på TLS. Fäller man bara undan k*ken lite så når man till styret.
Jag föreslår -99 eller senare om du inte känner för att börja med att meka. Redan 98'an hade ordnat massa barnsjukdomar med kylsystem, styrdämparfäste, koppling, motorlager etc, och går du på en 99'a så är du säker att det inte är en 97-specad som sålts 98. Har sett ett par såna.
Bakdämparn är dock samma genom åren. Lite tyngre personer verkar kunna tycka mindre illa om orginalbakdämparen. Själv upplevde jag det som natt och dag efter att ha monterat Bitubon. Inte lika stötig och mindre svaj i snabba kurvor.
Några "måste"-moddar är väl aktiv TRE och Rifleman's 1/5 insert.
Insprutet funkar bra. Dock äter den tändstift om man inte kör NGK Iridium eller Bosch UR3CC (eller vad f*n de nu heter... Ricken lär väl hoppa in vilken sekund som helst och rätta mig... )
Fräscha stift och välladdat batteri så går den som en klocka. Bokstavligt talat. Tickar mycket och högljutt.
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |