Jag tror inte att de gör någon större skillnad om du byter styrdämpare, tror du får lära dig hålla lösare i styret istället.
Hade ut hojen på bana för första gången förra veckan, och det gick väl skapligt, även om jag blev rätt öm i händerna. Har läst många tips om att byta ut styrdämparen, men gör det verkligen mycket skillnad. Tycker att vid de små styrutslag man gör i fart så borde det inte göra så mycket, men det kanske det gör?
så, frågan är, är det värt pengarna?
/Pajje
Jag piskade en hel del bana med min TLS förra året och styrdämparen som sitter original sitter nog mest där för syns skull. På Sviestad är det en knick i början av rakan man lättar ovillkorligen med framhjulet där med styrvobbel som följd. Även min R1 med öhlins-styrdämpare kastar till lite i nedsläppet men TLSen var sjuk... Men det värsta är bakdämparen, ur varje snabb kurva så krängde röven ngt galet. Det blev bättre när jag monterade R1-dämpare men fortf en väldigt gungig hoj på bana.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Beg. artikel i nya Bike
Dina 15min i rampljuset?
Bra skrivet.
Definitivt inte för fegt, drevade min S ett kugg ner, och det blev tydligt skillnad, går du upp även bak kommer detta att märkas ordentligt. Angående varvtal är det ju bara att räkna om den nya utväxlingen. Ex. orginal 17/39 ger 4000 varv vid 100 km/h, om du då sätter på 16/41 så blir det ca 4500 varv istället (ca 11% nerväxling)
FI lampan började blinka senast jag var på Sviestads kvällskörning.
Åkte in i depå och stängde av hojen och startade igen. Problem solved.
Tänkte inte mera på det, men igår när jag skulle ut på en tur så var batteriet tomt och tog inte laddning. Handlade ett nytt batteri och nu går hon igen.
Skönt med lättfixade problem!
Stämningsbild.
Mkt vanligt även på busa och gixxer från sent -90 och tidigt -00, de behöver riktigt friskt batteri annars får man FI.
Grym bild!!
Gött mos.
Tänkte iofs att pärlan har rätt att protestera lite efter en hel kväll på banan! Hon är ju trots allt 12år.
Nästa gång det skall åkas bana är den 19:de. Skall bara komma ihåg att kolla däck och bromsar innan!
Har du åkt någe med din räser?
Såg att det fanns en nlå/vit tlr i norrköping oxå (Red_Line).. Snart tid för att mötas upp i Nyköping alla tre och köra en sväng!!!
Finns ju mod's beskrivna för det där på TLP/TLZ, "charging mod". Jag har inte gjort det men har haft minimalt med såna grejer under mina 10 år med hojen så de är varken bättre eller sämre än andra i det avseendet tror jag.
Jo jag har varit ute på en liten roadtrip, ca 150 mil blev det. Gick som en klocka hela vägen trots att den är omappad nu så det saknas några hästar märker man, ska ta och fixa en mappning innan det blir mer TL-åka har jag tänkt.
Vore skitkul att ses några stycken, för ett antal år sen hade vi ju TL-träff faktiskt. Kommer inte ihåg hur många vi var men ett 15-tal kanske?
Tror det redan är gjort på hojen. Tyvärr kan det bli oprovocerade strömavbrott i garaget pga HSB tomtarna verkar kopplat friskt själva... så laddaren kanske stått strömlös ett tag och pajat batteriet på något sätt..?
Men är ordförande i BRF-föreningen, så nu skall de se på faan vid nästa strömavbrott!
Kanske en åkning v30?? 26/7 MCD Nyköping för en tur?
Tror det redan är gjort på hojen. Tyvärr kan det bli oprovocerade strömavbrott i garaget pga HSB tomtarna verkar kopplat friskt själva... så laddaren kanske stått strömlös ett tag och pajat batteriet på något sätt..?
Men är ordförande i BRF-föreningen, så nu skall de se på faan vid nästa strömavbrott!
Kanske en åkning v30?? 26/7 MCD Nyköping för en tur?
Inte alls omöjligt
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |