J-Bone
Ny medlem
Tiller besiktigad utan anmärkning, -nu kan man köra 2 år till
Vi får styra en gemensam åkning snart då
Tiller besiktigad utan anmärkning, -nu kan man köra 2 år till
Hej. Försökte mig på att synka spjällhusen idag. Tyckte inte alls jag lyckades speciellt bra. Jag använde mig av slang planka olja metoden. När jag började var ena cylindern väldigt mycket off. Men det sista finliret fick jag inte alls till. Det var dessutom väldigt svårt att hålla tempen på 89 grader. Trots att jag körde kylfläkten plus en fläkt till. Nu till frågan. Hur noga är det att dom är precis exakt synkade? Har inte provkört den ännu men innan spottade den och hostade mellan 2500 och 3000 rpm. och ja jag har justerat tps.
Hej. Metoden du beskriver med planka och olja fungerar bra i "grova drag" oftast för förgasare fler än 2st.
Men för att få till det där finliret tror jag mer på cynk klockor med "kula i flödet"
Det där med temperaturen har mest med Tps att göra. Vid normal kör temp vill man ju att det ska fungera som bäst (spjällen). inte när den är kall.
Tror nog att du fått det tillräckligt bra redan om du varit noga.
Mina Päron
Min rycker vid 3800rpm vid flytkörning. Går kanon för övrigt. Och är verkligen bara vid ett 100rpm spann. 3700 går fint 3900 inga problem? Ligger jag på acc förbi det varvet märks inget. Några idéer
Hej. Om du redan utfört momentet noggrant som ovan nämnda medlem.
Min gissning är att bränsleblandningen behöver justeras....Power Commander/bromsbänk.
Kanske du lagt till nåt tillbehör på insug/avgassidan och inte finjusterat efter de förutsättningarna.
Tändspolar håller rätt värden och får rätt spänning ?
Oxiderat jord eller plus anslutningar intill dessa ?
Om dessa tips redan är åtgärdat och allt helt
Då ligger mina päron på justering av "sprutet" några procent.
Men vänta till de andra med kunskap svarar innan du gör något.
Lutar åt en mappning då det inte är gjort, och nån mupp har garage portat topparna lite på känn (undertecknad) kollade det mesta annat förra året. Sitter pc3 på men jag har bara valt en mapp som låg nära min upset
Pc3 ...då har du grundmappen och kan du justera på mellanregistret själv med knapparna på enheten. Ha koll på utgångsläget...öka ett par procent och testkör eller minska. Ha koll på tempen...
Okey är väl bara att krypa med skammen till manualen och läsa på lite då
Det går göra på dator också,,,,då förstår alla ungdomar hur...
Misstänker du den går för snålt efter det så kolla tändstiften för att utläsa verkligheten.
Alla är så fixerade att göra allt i bänk...men det går få till bra själv med lite tålamod och kunskap vartefter man lär sig.
Men det är klart har man gjort stora förändringar i motor och plöjt ner pluringar så gäller bänkkörning.
Men gör inget radikalt innan de andra med kunskapen här lagt sitt veto.
Mina päron o gissningar.
Tjenare Lasse det var inte igår. Har du den låga passagerarkutsen till salu?
Vart är alla?
Hur är det egentligen med de båda rören?
Jag stod och körde på tomgång igår för att se att allt är bra med henne. Fick inte upp någon vidare temp i utblåset i den vänstra. Ska det vara så?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |