TL-tråden - v2 !

purex

Medlem
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Ronneby
Hoj
1997 TL1000S
Finns det fler modeller samma koppling sitter på?

Försöker skrapa ihop resten av delarna
 

purex

Medlem
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Ronneby
Hoj
1997 TL1000S
Hyperpro RSC styrdämparen verkar fräsig.
Någon som monterat den med egna fästen?
Tror inte att deras fäste passar ABM styrkrona med fighter styret.

På tal om styrdämparen, är det säkert att köra utan när man sätter på ”fighter” styre?
 
Last edited:

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Köpes bromscylinder fram Suzuki TL1000, GSX-R m.fl som har liknande modell, TL1000S std (14mm kolv) eller större.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Hyperpro RSC styrdämparen verkar fräsig.
Någon som monterat den med egna fästen?
Tror inte att deras fäste passar ABM styrkrona med fighter styret.

På tal om styrdämparen, är det säkert att köra utan när man sätter på ”fighter” styre?
Körde för några år sedan en - 97 TLS som var ombyggd med bland annat ett brett crosstyre.
Den var ganska stabil men det hände vid ett par tillfällen att styret började leva sitt eget liv, inga större problem att motverka det dock.
 

purex

Medlem
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Ronneby
Hoj
1997 TL1000S




Kapad och klar.
Kanontrevlig att köra.
Ska bara staga upp kåpan fram som vill fladdra lite.
Blev helt ok med kapningen även formen blev jag nöjd med
 

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Har problem med hojen! Har intermittent problem med att den tappar effekt och går väldigt ojämnt, typ som att den går på en cylinder. Händer bara på låga varv och tydligt vid dragläge när man ska iväg, kommer man upp lite på varvet ca: 3500 och uppåt så kicka den in och går bra?? Även dött några gånger när man kommer till korsning och stannar men startar alltid igen?

Fått felkod vid ett tillfälle C33

Har kollar TPS och synkat spjällen.
Bytt stift. CR9EK som jag kört tidigare.
Mätt kablage till tändspolar.
Kablage mellan ECU spridare och spolar.
Kollat kontakter till motorstyrning och inget synligt.
Lött om jord förgrening till spridarna.
Sprättat och kollat kablage.
Provat laddat om map i pc3.
Bränsle pump relät är fint.

Felet dök upp igår iaf

Kan det vara knas på pc3? Inte provat kopplat ur?
Kam lägesgivare?

Ska till Norge nästa vecka så lite panik!
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Har problem med hojen! Har intermittent problem med att den tappar effekt och går väldigt ojämnt, typ som att den går på en cylinder. Händer bara på låga varv och tydligt vid dragläge när man ska iväg, kommer man upp lite på varvet ca: 3500 och uppåt så kicka den in och går bra?? Även dött några gånger när man kommer till korsning och stannar men startar alltid igen?

Fått felkod vid ett tillfälle C33

Har kollar TPS och synkat spjällen.
Bytt stift. CR9EK som jag kört tidigare.
Mätt kablage till tändspolar.
Kablage mellan ECU spridare och spolar.
Kollat kontakter till motorstyrning och inget synligt.
Lött om jord förgrening till spridarna.
Sprättat och kollat kablage.
Provat laddat om map i pc3.
Bränsle pump relät är fint.

Felet dök upp igår iaf

Kan det vara knas på pc3? Inte provat kopplat ur?
Kam lägesgivare?

Ska till Norge nästa vecka så lite panik!
Hade nog varit enklare att bara ta reda på vad koden innebär?

C33 verkar relaterat till insprutning bakre cylinder: http://micapeak.com/TL1000S/faq/p3.html

Sitter det motordrivna sekundärspjäll på TL precis som på GSXR? Isåfall är en gissning att det kan vara samma fel också, ett litet kretskort i motorstyrningen vid kontakten som vibrerar av. Eller nåt annat...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:

Holmgren0912

Medlem
Gick med
29 Dec 2013
Ort
Kungsör
Hoj
2000, Suzuki tl1000r
Hade nog varit enklare att bara ta reda på vad koden innebär?

C33 verkar relaterat till insprutning bakre cylinder: http://micapeak.com/TL1000S/faq/p3.html

Sitter det motordrivna sekundärspjäll på TL precis som på GSXR? Isåfall är en gissning att det kan vara samma fel också, ett litet kretskort i motorstyrningen vid kontakten som vibrerar av. Eller nåt annat...

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Nix inga sånna moderna grejer på dessa. Koden fick jag inte från början och bara dykt upp en gång. Där av all generell kontroll. Lutar åt att låna annan hoj till Norge så kan man skita i den här. Orkar inte med den
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
1000cc chokladbit från 2001
Nix inga sånna moderna grejer på dessa. Koden fick jag inte från början och bara dykt upp en gång. Där av all generell kontroll. Lutar åt att låna annan hoj till Norge så kan man skita i den här. Orkar inte med den
Låter som en bra plan!

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

*ÅKE*

Medlem
Gick med
14 Mar 2009
Ort
Stockholm
Hoj
1999 TL1000R,Honda RC30,Honda CBX1000-79,Yamaha RD500,GSXR750,GSXR1100
Hej pojkar och flickor (är bäst att säga):hej
Skulle behöva en uppfräschning av kunskap i ämnet radial brake master cylinder.
Vilken diameter på kolv ger mest känsla (mist tryck på fingrarna) för 6 kolvs ok...
19 mm tror jag blir för extremt lätt...och 17 mm blir för hårt = original 5/8

Vet att det finns dyra varianter som är justerbara men de kostar lika mycket som grisen är värd.
Tänk på oss stackars studenter som behöver rabatt.
Vad använder ni för bromscylinder fram ?
Jag använder lillfingret för att bromsa :fyllisar
 
Last edited:

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
TL-Tråden är död. !!!!!!
Nej då , den vilar sej lite bara
Jag åker bara på bana och där finns det så mycket folk som dyker upp som både har och har haft TLR/TLS
men dom kanske håller på såna där nymodigheter som kallas för Facebook
Angående bromsar så har jag prov massor av kombinationer , dock för banbruk
Suzukis 4 kolvs ok med brembo radial 16mm ok godkänt , 6 kolvs oken har jag provat med Brembo radial 16mm , Suzuki k8 radial 18mm , Yamaha R1 Radial , R6 vanlig cylinder men fick aldrig någon "känsla" i inbromsningarna avslutade med att köpa adapter plattor från web-bike så att jag fick dit brembo fyrkolvs ok från Ducati/Aprilia
och radial Brembo pump 16mm och det blev helt kanon :tummenupp men det är som jag upplever det på bana
/Håkan
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Häremellan ram-benen "Bimota SB8R 2000" döljer sig en TL1000R med Bimotas egna insprut, vart ännu råare ;-)

DSC_0022 (1280x853).jpg IMG_3322 (1280x960).jpg

Min. Mvh Toyman
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Min Tiller lever :tummenupp20180818203207-e77d0bf0-me.jpg
 

Silent_Jay

Sporthojsnörd
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Aprilia RSV Mille -99 Suzuki TL1000S -97 Suzuki GSX-R 750 -98
Ang. bromsar så har jag fått till ett system till min TLS som ger bra känsla i greppet och går att bromsa på ett mycket effektivare sett med.

Delarna jag kör med nu är en radialcylinder från en BMW S1000RR -12, 6-kolvsok från TLR och dubbla stålomspunna slangar direkt från cylindern till oken.

Jag funderar även på att byta ok till Hayabusa guldfärgade ok om jag hittar ett par till ett vettigt pris (någon som har ett par liggande?).

Jag har även kört med TLS original 4-kolvsok och huvudcylinder från en Aprilia Mille -02 och det var helt klart en stor förbättring mot std, känslan i greppet blev mycket bättre och jag kunde bromsa mycket hårdare utan att framhjulet låste sig helt utan förvarning (vilket hände ganska ofta med std huvudcylinder och ok).

Min åsikt är att det är std huvudcylinder som är det största problemet med bromsarna på TLS och TLR.
 

Jonas_vtr1000sp1

Ny medlem
Gick med
17 Sep 2016
Ort
Malmberget
Hoj
2003, Honda VTR 1000 SP1
Kopplingsproblem tl1000s
Den tar inte som den ska o lamellerna e mätta o ska vara bra, va kan problemet vara?


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top