Ser grymt ut, hur låter dom?
Yes, får din moppe se dagens ljus det här året då?
Jag hoppas på det,men om jag hinner köra den inann vintern är en annan fråga.
Dämparna ser "raceiga"ut cool Benet .Bättre bilder från sidan på hela moppen kommer väl sen ? så man sär bettre hur linjerna funkar. funderar på nåt liknande jag med.
Fan,letar bakram fortfarande och en pc3. honda ensitskuts rockar. men vad fen är det som sker .......1070 cc va!
Egay,gillar inte köp med kontokort på nätet kalla mig gammalmodig men jag tycker det är krångligt och min gamla engelska är inte tillräcklig i alla lägen.
Precis,han kan kanske göra min vevaxel oxå,eller så vet han om vem. Charlie är väldigt upptagen kan jag säga i vallentuna.hmm
På egay betalar man med paypal oftast har aldrig haft något problem med nätköp på 10 år.
Nä det blir Matte Bohlin som får greja med min motor när det väl blir av, kanske köper Kendall Berg's strokervev också... vi får se. Har inte budget till det i år iaf åsså vill jag hänga med i hans 1070 projekt först och se vad han upptäcker där
Har Kendall fått det och funka med strokervev,jag tvivlar? Borr ja,där kan man lätta och balansera men strokad vev och 10000 rpm njaaa, veven är ju redan som den är kännslig original,med ovala slitningar i storänden av stakarna och skurna vevlager. Jag tvivlar på att det är en bra kombination krafterna är stora.
Han lär ju fått det funka eftersom han gjort R&D länge nu och säljer två kit med strokers (1140 och 1188), han bygger t o m en "egen" hoj runt den motorn med ett CBR chassie. Men jag vet inte tillräckligt om testning osv för att uttala mig om hållbarhet. Men vad är problemet med en stroker? Det blir ju högre kolvhastigheter med längre slag, det är jag med på. Men om man har lättare stakar och kolvar (i hans fall carillo stakar, kolvarna vet jag inte vem som gör) så borde ju påfrestningarna t o m kunna bli mindre. Det är ju fortfarande samma maxvarv vi pratar om. Berätta gärna mer Som sagt det ligger långt fram för mig men har börjat fundera på det. Vill gärna se mer från Kendall först och som sagt så ska Bohlin påbörja sin TLR såsmåningom, vilket blir jävligt spännande.
påfrestningen på vev och vevhushalvor ökar dramatiskt med sprickbildning som följd,det var ju det som Yoschimura råkade ut för med ökat varv och högkomp. Jag är tveksam att hans kit håller 2000-3000 tusen mil problemfritt som man gärna vill ha på en gathoj. Jag vet inte till 100,men han kanske kommit på nåt knep eller minskat maxvarvet för att få det hålla. Tvivlar inte alls på att det håller ett tag men sen så får man riva igen. Nja jag måste nog bli övertygat ordentligt först innan jag skulle lägga några 40000 på strokning med bibehållet varv och för gata.
Jag kommer nog att hålla mig till borr 1070-1080 cc men då får jag ju mina nya fina JE högkompskolvar med originalborr över
påfrestningen på vev och vevhushalvor ökar dramatiskt med sprickbildning som följd,det var ju det som Yoschimura råkade ut för med ökat varv och högkomp.Likaså Ducati i superbike när de strokade sina motorer när de utökade maxvolymen för Twin,vevhushalvorna imploderade på löpande band.
Jag är tveksam att hans kit håller 2000-3000 tusen mil på gatan problemfritt som man gärna vill ha på en gathoj. Jag vet inte till 100,men han kanske kommit på nåt knep eller minskat maxvarvet för att få det hålla. Nja jag måste nog bli övertygat ordentligt först innan jag skulle lägga några 30-40000 kr på strokning med bibehållet varv och för gata.
Jag kommer nog att hålla mig till borr 1070-1080 cc men då får jag ju mina nya fina JE högkompskolvar med originalborr över
Intressant... ska följa Kendalls projekt, har inte varit inne på vare sig planet eller zone på evigheter men han kanske har mycket mer info där och erfarenheter från andra osv...
Ska följa vad Matte kommer fram till också, han vet vad han pysslar med www.mattebusa.se
Han var själv intresserad av Kendalls vev för det är tydligen någon stroker guru som har gjort den, kommer inte ihåg namnet bara :-/
Jag tvivlar inte på att trimmargurusarna dom vet vad dom gör. har bara läst mig till vad Yoschimura o Ducati i superbike mm råkade ut för. De hade problem med vevhushalvorna vid strokning. Det är lätt att bli kubikblind. ett ordentligt långtest med hård gatkörning skulle sitta fint.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |