TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

Vee-twn

Vagabond
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen nu
Fredde83 skrev:
:lol Jo men vilket märka är där på dom då? :confused:
De är hembyggda :tummenupp
Alltså har de inget märke men vissa delar är köpta hos URM-racing utanför Sundsvall!
Chiefen postade en bild på den för ca 50 sidor sedan så orkar du kan du "bläddra tillbaka"...
Just ja! Chiefen, bilderna som jag lovat dig kommer vad det lider. Jag har inte glömt bort dig :hihi

Chiefen

Flest prylar vinner
Gick med
28 Dec 2003
Hoj
TLS -97
Vee-twn skrev:
De är hembyggda :tummenupp
Alltså har de inget märke men vissa delar är köpta hos URM-racing utanför Sundsvall!
Chiefen postade en bild på den för ca 50 sidor sedan så orkar du kan du "bläddra tillbaka"...
Just ja! Chiefen, bilderna som jag lovat dig kommer vad det lider. Jag har inte glömt bort dig :hihi

Hä hä tackar...börjar bli desperado ^^ :fyllisar

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Tja bojs... snabb haelsning fron Spanien... igen ! :p
Solen skiner och biran e billlig.... och tangentbordet e kasst... :D

Hemma om en vecka... vi ses i Lindesberg! :yoparty

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
J-Bone skrev:

:7peta ha det så skoj :öl

:fatta! för att du e i spanien

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
TL1000S
Ang. Slipon

Tjena!

Eftersom många pratar slipon här så vill jag bara säga att
jag har ett par slipon till salu till bra pris till en TL.

Modell Viper, bilder kan fås på begäran.

Pris: 2000:-

Säljes pga.... M4 helsystem.... :tummenupp

Mvh

Robban

tlmartin

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2004
Hoj
gsxr 1000 K8
J-Bone skrev:

Grymt vad avis man blir men bara för att det regnar här just nu :gnissla japp vi ses i Linde,nej vi ses ju i Upplands väsby ha det

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Robster skrev:
Tjena!

Eftersom många pratar slipon här så vill jag bara säga att
jag har ett par slipon till salu till bra pris till en TL.

Modell Viper, bilder kan fås på begäran.

Pris: 2000:-

Säljes pga.... M4 helsystem.... :tummenupp

Mvh

Robban
En kolega till mig letar. Har tippsat han.

Har býtt packningen nu förövrigt... Var skitenkelt... Hoppas nu bara att det var den som läckte...
Skruvar ihop i morgon

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Röd framskärm köpes ! OCH en ensitscuts

Åkte 10 mil HÅRT med en Gixxer 1K och en ZX9:a, kommer fram till kiosken och stannar bågarna tar ett par steg bakåt och beundrar synen av tillern som står och blänker sekunden senare fylls jag av fasa, det droppar olja på backen, och lite till...tar fram verktygen plockar ner bukkåpan MER olja, börjar bli riktigt nervös kollar nivån och den stämmer bra. Tar bort höger sidokåpa där jag börjar ana oråd tittar på motorkåpan som sitter över kopplingen en av skruvarna har gängat ut sig ca 35 mm 3-4 st till kan jag dra med fingrarna. Inte undra på att den läker olja, polarn med ZX-9:an står och garvar
"ja om man åker V-twin får man (h)julkort ifrån Loctite" :hihi
jag muttrar lite :död och skruvar fast kåpan. så till frågan någon som vet hur mycket dom ska momentdras ?

Hur många har monterat TFI:n och har ni märkt något resultat ?
Jag tycker att jag fick ett finare drag och en mer slangvänlig hoj, dock jävligt ryckig gång om jag försöker ligga på 4500-5000 rpm tror jag att det var...

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
Twosaint skrev:
Röd framskärm köpes ! OCH en ensitscuts

QUOTE]

jag har NY röd framskärm (finns i Umeå)((ligande i källaren))(((pga av att jag INTE hunnit lacka om den än)))((((för min gula är trasig))))

Robban_C

Gubbfan åker knarr!
Gick med
9 Jun 2003
Hoj
Bimota KB1 -79, Katana 1168 turbo -82.
Twosaint skrev:
... jag muttrar lite ...
Muttrar du? Hade du muttermaskinen på fickan? :D
(Sorry men det passade så bra i sammanhanget!)

Jag drar alltid skruvar till kopplingskåpor på en höft, aldrig varit med om att nån har lossnat. (Slarvat sist du monterade?)

Twosaint skrev:
Röd framskärm köpes ! OCH en ensitscuts ...
... jävligt ryckig gång om jag försöker ligga på 4500-5000 rpm tror jag att det var...
Antar att du menar ENBART cutsen? Annars har jag en hel solobakdel i glasfiber men det är alltså HELA bakdelen i ett stycke.

Ryckigt? Felmappat? Dvs fel bränsleblandning vid just dessa varvtal?
Är den magert ställd så KAN den rycka men framförallt tveka när man ska öka. Är den fett (mer troligt) ställd så kan den rycka men den tvekar inte när man ökar farten. Svårt att beskiva, lättare om man upplever.
Förutsätter att du har ordning på tändning och allt sånt.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
TLRR skrev:
15 NM, Går det inte att ställa in TFI:n så den går bättre ??

1:Tack nu ska jag till garaget :Bugar

2:Fråga istället "orkade du inte pilla på TFI:n mer ?" Svar: nej jag var trött och hungrig höll på och testade ett tag men jag körde på "Tillerfighters" inställningar och for hem till slut ska åtgärda när jag har tid och ork.

Obrut: jo jag har ju frågat tidigare men du nämner inget pris... :fyllisar

Robban C:jag har aldrig skruvat i den...kåpan alltså. Låter som att den gick snålt innan jag monterade, kanske går lite fett nu då...Jo det är bara "en"-sitscutsen jag menar tidigare i tråden finns ett utlägg och bilder om en kärring i en nissan bluebird som körde över den och försökte "köra ifrån" en sporthoj med en 80-tals japanare. Tändningen :confused: nja jag är inte riktigt säker laddade hem den där filmen när dom ska ljustera något kommer inte ihåg vad det är... :rolleyes:

Last edited:

TL Devil

nubb
Gick med
24 Dec 2003
Hoj
TL1000R,Devil kolfiber slip-on
blinkare

Finns det någon som har besiktigat tillern med blinkare i "fake-ventsen" ?? Undrar vad grabbarna där säger om det hela...innan jag börjar skära i :arsele

TRX85r

Gasar inte så ofta,bara ibland !!
Gick med
11 Nov 2003
Hoj
Fiskebåt
Ny hoj!!

Tjabba!!
Har köpt mej en TL1000s i Stockholm idag.Jag bor ju i Landskrona så det blev ju 60 mil o köra hem.Men det gör man ju gärna bara man får köra twin ju :tummenupp

DaGaz

Snygg
Gick med
11 Jul 2003
Hoj
Hade en TLR..
Det var det..

Bara att ta på sig struten och känna sig precis så dum som det går..

Blev av med kortet idag :gnissla 127 på 90 väg taget med pilot, behöver kortet i tjänsten och har inget på mig innan vad blir oddsen? 2 månader om man inte lyckas charma ner det till 1 :confused:

Åkte ut på 90 väg (som kommer att bli 110 snart), fick tydligen häng av en civilare. Gammal S70 häck med raggarljus i fronten (5xhalogen vad dom nu heter). Nåväl i vanlig ordning körde jag lite lugnt då det var tråkig motorled, så blev jag provocerad av en BMW och laddade 1-2 km för att visa vart skåpet skall stå.. Här blev man alltså klockad :(

Fortfarande ovetandes av att herr blå låg bakom tog jag av på en nylagd 180°avfart för att öva lite kurvtagning åkte ett varv i rondellen och spättade på ut mot accelerationsfältet. Nu hade de tydligen fått för sig att jag upptäckt dem och kallade in MC-polisen då de blev avhängda i denna manöver.

När jag väl är ute på motorvägen igen så saktar jag återigen ner. Åker sedan av för att kontrollera ett möjlig oljeläckage vid nästa avfart (trodde push-rod packboxen till kopplingen gått helt läck).

Bilen kommer efter en stund och bromsar framför mig och ur studsar 3 poliser och en MC-bosse kommer i full karriär. :tomten

Gissa om jag blev snopen, och gissa om det tog ett tag att mjuka upp den äldre konstapeln som kört bilen :3freak

Nåväl har bara mig själv att skylla och när allt lugnat ner sig var polisen schysst, ställde av hojjen ikväll efter en sista 20-milarunda. :gråta

Ta det försiktigt därute! Jag har lärt mig att aldrig gasa som en tok på stora-vägen.

Candyman

Grön hoj - annorlunda
Gick med
4 Jan 2004
Hoj
Suzuki TL 1000 S
TRX85r skrev:
Tjabba!!
Har köpt mej en TL1000s i Stockholm idag.Jag bor ju i Landskrona så det blev ju 60 mil o köra hem.Men det gör man ju gärna bara man får köra twin ju :tummenupp

Vem var snyggast, tjejen som sålde hojjen, eller själva cykeln? :tuttar

Grattis i alla fall

gbglassgubben

Var fan är min avatar?
Gick med
25 Jun 2003
Hoj
KTM RC8, Suzuki Katana EVO
Fick mitt livs första fortkörningsböter idag :huvet men klarade kortet i allafall (tur i oturen...) Körde bil, kom ur en svacka och på krönet står en snubbe vid sidan av vägen och riktar något mot mitt håll, hann bromsa rejält innan jag blev uppmätt till 104km/h på 90 väg norr om Östersund, skulle lätt ha loosat kortet om inte bromsreflexen funkade...

Så var uppmärksam, så j-a lätt att bli av med kortet=trist sommar :gnissla

För övrigt snöar det i Åre just nu, hahaha!

// Ronny

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024