Det var det..
Bara att ta på sig struten och känna sig precis så dum som det går..
Blev av med kortet idag
127 på 90 väg taget med pilot, behöver kortet i tjänsten och har inget på mig innan vad blir oddsen? 2 månader om man inte lyckas charma ner det till 1
Åkte ut på 90 väg (som kommer att bli 110 snart), fick tydligen häng av en civilare. Gammal S70 häck med raggarljus i fronten (5xhalogen vad dom nu heter). Nåväl i vanlig ordning körde jag lite lugnt då det var tråkig motorled, så blev jag provocerad av en BMW och laddade 1-2 km för att visa vart skåpet skall stå.. Här blev man alltså klockad
Fortfarande ovetandes av att herr blå låg bakom tog jag av på en nylagd 180°avfart för att öva lite kurvtagning åkte ett varv i rondellen och spättade på ut mot accelerationsfältet. Nu hade de tydligen fått för sig att jag upptäckt dem och kallade in MC-polisen då de blev avhängda i denna manöver.
När jag väl är ute på motorvägen igen så saktar jag återigen ner. Åker sedan av för att kontrollera ett möjlig oljeläckage vid nästa avfart (trodde push-rod packboxen till kopplingen gått helt läck).
Bilen kommer efter en stund och bromsar framför mig och ur studsar 3 poliser och en MC-bosse kommer i full karriär.
Gissa om jag blev snopen, och gissa om det tog ett tag att mjuka upp den äldre konstapeln som kört bilen
Nåväl har bara mig själv att skylla och när allt lugnat ner sig var polisen schysst, ställde av hojjen ikväll efter en sista 20-milarunda.
Ta det försiktigt därute! Jag har lärt mig att aldrig gasa som en tok på stora-vägen.