TL-tråden !

Status
Ej öppen för fler svar.

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
TwinLoveRace skrev:
2689936 Dra av den rakt in (i riktning mot gaffelbenet). Min sitter också som järn, och
då passar jag ändå på att smörja fästet med lite siliconspray när jag har den av. Jaja, det är väl bättre än att den trillar av iaf :)
Tack för ditt svar! Nu vet jag var jag ska bända med spettet! Skämt åsido, jag ska ge mig på och kolla ventilspelet och ev shimsa dessa.
 

Robster

Skulle blivit smed
Gick med
22 Apr 2004
Ort
Hönsinge! :-)
Hoj
TL1000S
MR Z skrev:
2689762 .....
Nästa fråga: Jag hade tänkt att montera ett par Wave-skivor på hojen. Såg att Galfer sälger vågskivor, är det någon som vet om de har några som passar? I så fall, kan man då använda original-sexkolvsoken?
Tack för svar hälsningar MR Z!

Jag använder Galfer och sexkolvs oken som sitter på TLR:en .
Detta med Galfers egna belägg.....

Har även Galfer bak.

Detta har funkat alldeles utmärkt i 2 säsonger nu... kan bara
rekommendera detta! :tummenupp

Snygga är dom också....



R
 

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
För att lindra vinter depressionen så är nu en Svart Rear Resevoar beställd, betalad och skeppad :)
:yoparty
 

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Tjenare allihopa toppen tråd,
Har nu bestämt mig för att köpa en tl1000s till helgen. Bara det att jag har hitta 2 st.
Vilken hade ni köpt en -97 svensksåld full service bok alla papper även där barnsjukdomarna är åtgärdade slipon.

Eller en -99 import inga papper ingen servicebok men bara 2 ägare i sverige sedan -99 slipon samma utrustning.. Båda säljes för ungefär samma pris.. Ha det gött annars
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Örjan29 skrev:
2691918 Tjenare allihopa toppen tråd,
Har nu bestämt mig för att köpa en tl1000s till helgen. Bara det att jag har hitta 2 st.
Vilken hade ni köpt en -97 svensksåld full service bok alla papper även där barnsjukdomarna är åtgärdade slipon.

Eller en -99 import inga papper ingen servicebok men bara 2 ägare i sverige sedan -99 slipon samma utrustning.. Båda säljes för ungefär samma pris.. Ha det gött annars
Hmm... En 99'a har ju en lite annorlunda motor med lite andra oljekanaler, andra lager och den 6-fjädrade kopplingen. Det talar för en 99'a tycker jag.
 

Örjan29

Örjan
Gick med
30 Oct 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki TL1000s-99
Tack för svaren är det något jag bör tänka på med -99 och att det är en import är inget som man skall haka upp sig för eller.
Det importerades in -99

Mvh
Örjan
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Örjan29 skrev:
2692045 Tack för svaren är det något jag bör tänka på med -99 och att det är en import är inget som man skall haka upp sig för eller.
Det importerades in -99

Mvh
Örjan

så vitt jag vet så tillverkas inga hojar i sverige så allt är väll import :7peta

men seriöst så bör det va samma som att köpa en "svensk såld" folk kör nog likadant överallt men 97 an har ju en dokumentation så angående 99 an fråga efter kvitton på olja, filter o dyligt så får man ju en uppfattning hur noga dom har varit :)

så blev det jul igen :tomten
P1020005.JPG

P1020006.JPG

D.I.D´s värsting 520 kejda & drev stål fram alu bak
P1020007.JPG

P1020009.JPG

P1020008.JPG

speed bleders till bromsoken
P1020010.JPG

vortex tanklock
P1020012.JPG

woodcraft kopplings pedal och shortie bromspedal att komplettera mina fotpinnsatser
P1020013.JPG

P1020014.JPG
 
Last edited:

TwinLoveRace

Svart
Gick med
27 May 2006
Ort
Sverige
Hoj
2Hjul
MR Z skrev:
2691616 Tack för ditt svar! Nu vet jag var jag ska bända med spettet! Skämt åsido, jag ska ge mig på och kolla ventilspelet och ev shimsa dessa.

Mmm, rakt in som rakt ut från kåpan... om jag inte var tydlig nog,
funkade för mig att "vippa" och lirka lite med säkringshållaren.

Ventilspel vågar jag mig inte på att kolla själv... känns bättre att lämna in hojen tycker jag. Oj oj... nu blir jag väl utkastad härifrån :)

Edit: sedan kan man ju tycka att det borde finnas bättre ställen att fästa säkringar på, än i kåpan...

Edit2: Kan rekommendera att du letar upp en verkstadshandbok för TLRen, de finns lite varstans på nätet (.pdf)
 
Last edited:

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
GPR styrdämpare......

Nu har man anmält sig till ett gruppköp på tlzone för första gången.......

Har beställt en GPR styrdämpare, "guld" färgad :gnissla :tuttar

Har jag gjort nåt vettigt?? :confused:
 

Octofinger

Tokfan
Gick med
20 Oct 2005
Ort
Muppsala
Hoj
Röd TL1000S -97
Mattsa skrev:
2693268 Nu har man anmält sig till ett gruppköp på tlzone för första gången.......

Har beställt en GPR styrdämpare, "guld" färgad :gnissla :tuttar

Har jag gjort nåt vettigt?? :confused:
GPR'en är riktigt snygg. Jag vill också ha en, dels för utseendet och dels för att få en ställbar. Är lite less på min orginaldämpare med medföljande luftbubblor... :huvet
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Vad är det för kärringar, använd armmusklerna och håll emot för fan, styrdämpare är för veklingar :hihi
 

MBP

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2006
Ort
Norrköping
Hoj
VTR 1000 SP1 VFR750F
Octofinger skrev:
2693441 GPR'en är riktigt snygg. Jag vill också ha en, dels för utseendet och dels för att få en ställbar. Är lite less på min orginaldämpare med medföljande luftbubblor... :huvet

Tyckte priset verkade helt ok... :va

Nu ska det bara fixas Paypal oxå, känns som jag kommer få mer användning av det.. :yoparty

Ricken skrev:
2693681 Vad är det för kärringar, använd armmusklerna och håll emot för fan, styrdämpare är för veklingar :hihi

Inte nog att man är "vek" då... :rodnar man har ju "pimpat" oxå med en guld färgad :D
 
Last edited:

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Heh, PayPal är faaaaaaaaaaaaarligt farligt, men härligt härligt :hihi
 

Thommy

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2003
Ort
By
Hoj
Gixxer
Undertail!!

Hej hej!!
Är på jakt efter en undertail och har fastnat för en på bikersneed.se.
Tänkte höra lite med er om passform o kvalite hos dom, om det är någon som har köpt en undertail hos dom???

Mvh Thommy
 

tl1000larsson

varför eller hur ?
Gick med
6 Mar 2003
Ort
BRO
Hoj
bygger på en TL1000s banhoj
Ricken skrev:
2693681 Vad är det för kärringar, använd armmusklerna och håll emot för fan, styrdämpare är för veklingar :hihi


ja tänk om du skulle repa kolfibern :D

Mattsa skrev:
2693268 Nu har man anmält sig till ett gruppköp på tlzone för första gången.......

Har beställt en GPR styrdämpare, "guld" färgad :gnissla :tuttar

Har jag gjort nåt vettigt?? :confused:

jodå den e bra skulle gärna ha en på DRZ:n
 
Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

MotoGP-Ducati såld på auktion för närmare 5 miljoner

Ducati Desmosedici GP7 är o...

BMW närmar sig MotoGP

Sedan en tid har olika rykt...

2025 års KTM 450 SMR

KTM höjer ribban för 2025 å...

Top