J-Bone
Ny medlem
zettan skrev:Om din GSX1000 mullrar bör du köra direkt till verkstaden. Den ska yla!
Mullrar gör v-twin!
Hehe, han hade en Falco när han skrev det.
zettan skrev:Om din GSX1000 mullrar bör du köra direkt till verkstaden. Den ska yla!
Mullrar gör v-twin!
Twosaint skrev:ehh jag bor i örnsköldsvik, en "tung" industristad i norrland. Här finns firmor som Ö-viks rostfria, Örnalp, Alvis Hägglunds och att jag sedan jobbar på en rörgrossist rör ju till det ännu mer. så att fixa nån som gör en kopia eller knåpar ihop ett system till hojen känns inte som något problem bara hur det ska se ut
TLRR skrev:HaHaHa (Skrattar som fan) åt utrycket Megafet.Det roliga är att han har tagit fram en helt ny design på bromsskivor i uppdrag från en kund i USA att matcha OZ HL02 fälgarna.Så jag bokade dom oxå.Kommer att bli skitsnyggt + plus en bromsverkan som heter duga. Så Jocke,vi får skruva ikapp senare härna.
Twosaint skrev:Nej inte i rostfritt, det överlåter jag åt nån annan, vi har specma som granne dom bockar rör och svetsar och har sig jag säljer det bara iom detta så får man rätt bra kontakt med verkstadsfolket. Har en polare som jobbar där han har en gammal golf cl som han har stålomspunna bromsslangar runt om på golfen =)
Turbo är alltså bara att lägga ner, pratade med MC-Express idag jobbar en kille där som åker TLR och är tydligen lite mobbad för han har inte turbo på sin hoj och hur han än vrider och vänder har han inte hittat nån plats för turbon än
TLRR skrev:HaHaHa (Skrattar som fan) åt utrycket Megafet.Det roliga är att han har tagit fram en helt ny design på bromsskivor i uppdrag från en kund i USA att matcha OZ HL02 fälgarna.Så jag bokade dom oxå.Kommer att bli skitsnyggt + plus en bromsverkan som heter duga. Så Jocke,vi får skruva ikapp senare härna.
Twosaint skrev:Nej inte i rostfritt, det överlåter jag åt nån annan, vi har specma som granne dom bockar rör och svetsar och har sig jag säljer det bara iom detta så får man rätt bra kontakt med verkstadsfolket. Har en polare som jobbar där han har en gammal golf cl som han har stålomspunna bromsslangar runt om på golfen =)
Turbo är alltså bara att lägga ner, pratade med MC-Express idag jobbar en kille där som åker TLR och är tydligen lite mobbad för han har inte turbo på sin hoj och hur han än vrider och vänder har han inte hittat nån plats för turbon än
Putte för fan... förlåt, jag skulle ju mäta på mina adaptrar åt digPutteLiten skrev:Den håller ändå inte för turbo.
HammerIt i Sydafrika (tror det var dem) har slängt på en Turbo på en TLS, och den höll tyvärr inte.
Ang det rostfria:
Jag skulle vilja ha en sådan här (se bild) till mitt M4 helsystem så jag kan slänga på orginal dämparna vid besiktnign och banåkning.
Vad skulle du uppskatta att kostnaden skulle bli??
Insidans diameter ska hålla ca 54 - 55mm
TLRR skrev:HaHaHa (Skrattar som fan) åt utrycket Megafet.Det roliga är att han har tagit fram en helt ny design på bromsskivor i uppdrag från en kund i USA att matcha OZ HL02 fälgarna.Så jag bokade dom oxå.Kommer att bli skitsnyggt + plus en bromsverkan som heter duga. Så Jocke,vi får skruva ikapp senare härna.
TLRR skrev:Det går att ordna om du vill.Vi får ta en eller två semesterdagar i samband med helg,det ställer jag gärna upp på.
1LiterDuckEater skrev:Ett litet varningens ord om TRE-modden, låt oss säga att man mappar om insprutet och gör en bänkkörning (oftast på 4:e växeln) och får en kurva på detta. Om man sedan låser/lurar systemet till att tro att 6:ans växel är i hela tiden så har man en fetare blandning än den man justerade in vid bänkningen. Jag har frågat runt lite angående insprutet och hur det funkar. Vid låg belastning tas hänsyn tillo trycket i luftboxen och vid tung högerhand styr TPSen/spjället blandningen och kompensationen för SRADen är en fetare blandning på 5:an och 6:an. Resultatet blir en annan tändkurva?? och en fetare blandning. Jag har läst att om man justerar TPSen och synkar insugen så blir hojen bättre på låga varv. jag är skeptisk, har någon sett kurvor som visar att TRE-modden funkar?? känner ni någon skillnad som gjort det??? har läst om flera som knappt kände någon skillnad.
TLRR!!! grymma bromscylidrar....vill oxå ha...
J-Bone skrev:Putte för fan... förlåt, jag skulle ju mäta på mina adaptrar åt dig
Ytterdiametern på Akrat är ca 59-60 mm, alltså innerdiametern på adaptrarna då. Är det några mer mått du behöver? Visa på bilden isåfall.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag
Roam, det kenyanska elmotor... |
|
Nya R9 från Yamaha
Yamaha har presenterat R9, ... |
|
Ny touch-instrumentering från KTM
KTM har lanserat en helt ny... |