Hightuned
Ny medlem
Är det någon som vet om TL1000R motorn passar i TL1000S ramen utan problem, för det är väl samma motor men 10 kusar till?.
Hightuned skrev:Är det någon som vet om TL1000R motorn passar i TL1000S ramen utan problem, för det är väl samma motor men 10 kusar till?.
Yngve skrev:Den passer men innsprutet er forskjellig. ( R har to injectorer per cylinder ).
Har forresten en TL1000S motor BILLIG til salgs....
Svane skrev:Har ingen aning om huruvida TLRns motor passar i TLSens ram men faktum är att TLRn har färre hästar än TLSen!!
Jo jag vet att Suzuki uppger 135 i TLRn och 125 i TLSen men det är en marknadsföringsgrej som Suzuki hade för sig!
Enl. en större test där mängder av hojjar är bänkade kan man läsa att TLS har 127-132 hk medans TLRn kommer som bäst upp i 123 hk![]()
Läs Perfomance Bikes nummer *ska kolla när jag kommer hem*
![]()
Svane skrev:Har ingen aning om huruvida TLRns motor passar i TLSens ram men faktum är att TLRn har färre hästar än TLSen!!
Jo jag vet att Suzuki uppger 135 i TLRn och 125 i TLSen men det är en marknadsföringsgrej som Suzuki hade för sig!
Enl. en större test där mängder av hojjar är bänkade kan man läsa att TLS har 127-132 hk medans TLRn kommer som bäst upp i 123 hk![]()
![]()
![]()
J-Bone skrev:Alltid kul när folk som inte har nån koll på TL uttalar sig....
Svane skrev:![]()
![]()
![]()
Jag är inte så lättroad som du men visst kan det vara skoj att läsa just sådana uttalanden![]()
Och med ditt uttalalande vill du visa att du skulle vara någon som har koll????
Du är samma kålsupare som oss andra, citat "Har sett massor av uppgifter från dynokörningar på tlplanet.com..."
Precis som jag så har du också läst så vad skiljer dig från mig??? Du äger förvisso ett sådant åbäke men annars inget! Du har, enligt dina egna preferencer, precis som mig och 99% av alla andra här på forumet, NOLL KOLL!!!!!
PS. jag viskar o hoppas ingen hör mig men jag är tidigare ägare av en TLR -98....
J-Bone skrev:Ehh... bra argumenterat där... eller nåt...
Jag utger mig inte för att vara expert på ämnet men jag har uppenbarligen bättre koll än dig på just detta eftersom de siffror jag uppger stämmer och dina verkar tagna ur luften...
Jag har förvisso också läst mig till mycket av det jag jag kan om "åbäkena" förutom allt jag har grejat på egen hand med mitt "åbäke" men grejen är att jag har inte bara läst en artikel i en blaska, jag har researchat dem i flera år, speciellt R´en. Så jag vågar påstå att det jag skriver i ämnet är ganska så välgrundat.
Eftersom du har ägt ett "åbäke" så tycker man ju att du borde veta bättre än att hävda felaktiga uppgifter som "fakta", eller?
Jag förstår att du kände dig påhoppad när jag skrev "utan koll", och det är säkert därför du börjar med pajkastning. Du har säkert kanonkoll på en massa grejor men i just detta fallet skriver du felaktigheter och påstår sen att det är fakta, vilket upprörde mig, eftersom det inte är första gången folk häver ur sig saker om just dessa "åbäken" utan att ha tillräckligt med kött på benen först.
Ber om ursäkt om du kände dig påhoppad.
Svane skrev:Jag anser inte dig expert på ämnet i heller och har aldrig påstått dig vara, inte mig själv i heller...
Huruvida dina uppgifter stämmer och mina inte vill jag vara osagt. Jag uppger precis som du bara vad jag läst.
Exakta antal hk vill jag iof låta vara osagt då jag inte kommer ihåg siffrorna exakt bara att det finns en historia om att TLSen är medvetet nedskriven och vise versa...
Bara för jag ägt ett sådant "åbäke", en benämning vilken du inte bör hänga upp dig på (skrev jag ju bara för att jag var sur), så är det inte sagt att jag inte kan fara med osanningar. Iof skrev jag det felaktiga ordet "faktum" vilket kanske är fel om man uppger saker utifrån källor men om källan verkligen ljuger eller inte kan ju inte vi veta. Så att säga att jag hävdar "felaktiga uppgifter..." är väl inte riktigt rättvist?
Nog om detta, en ursäkt till J-Bone om det uppfattades som pajkastning och en till min Duccebroder Hightuned för att vi pajjade hans tråd!
Lets kiss and make up, shall we?![]()
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glans från BigTwin oc... |
![]() |
Slut med fri mc-körning på Nürburgring Nordschleife
Motorcykelkörning på klassi... |
![]() |
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Trans... |
![]() |
Ökat antal körkortsåterkallelser
Foto: Liza Simonsson Und... |
![]() |
CFMOTO dag 2, Gymkhana, Gokartbana och Portimao!
Idag har vi äntligen fått s... |
![]() |
BMW Motorrad slår nytt försäljningsrekord
Efter att ha sålt 210 408 m... |
![]() |
Honda Gold Wing fyller 50 år
Sedan 1975 har Honda Gold W... |