Andersson1988
Ny medlem
Lam-Kaka skrev:2258915Om du är sugen på en v-twin kolla på Millen
Eller varför inte en ducati!
Lam-Kaka skrev:2258915Om du är sugen på en v-twin kolla på Millen
Håller med! Jag har oxå haft värsting men man har liksom inte nytta av en hoj som toppar nästan 300 särskilt ofta då är det faktiskt roligare med en hoj som har lite karaktär och fortfarande skaplig effekt. Man hänger ändå skapligt på värstingarna så länge som man inte gasar motorväg.Rydde skrev:2258540Jag har en Tl 1000R och är faktiskt kanon nöjd. Har tidigare haft effektstarkare radfyror men tycker att effekten i min gott och väl räcker till. Tycker heller inte att det är något problem att åka runt med kompisar som har effektstarkare hojar. Huruvida man hänger med en r1a eller inte när vägen svänger beror nog mest på hur duktig man är som förare. Jag kände att jag ville ha en något udda hoj som ingen annan i här runt i trakten hade och tycker nu att jag har hittat det ultimata. Min hoj kanske toppar 270 på mätarn och jag saknar då inte dom där extra 30 km som mina tidigare hojar har toppat i. Om jag ska vara riktigt ärlig så har jag haft den i ett år nu och har bara toppat den en gång. Det är det som är så skönt med denna hoj ,man känner liksom inget behov av att bröla på i 250 knyck. En Tl1000 har nåt annat som stillar ens fart behov. Om du köper en Tl1000R eller en s spelar ingen större roll det är en smaksak. Lycka till...
Palmas skrev:2258620Jag kan inte hålla mig. Jag måste också kommentera dina funderingar på inköp. Har även tidigare retat upp TL1000R ägare med mina kommentarer.
Visst TLR:en har en mycket skön gång, ett härligt vridmoment och härligt ljud men min åsikt är att det är allt också. Den är stor, tung, trögstyrd och många av de som har köpt en som jag har pratat med vill ganska snabbt byta till något annat.
En kompis råkade ut för svårt vobbel och krachade med sin och originalmonterad styrdämpare säger väl en om "karaktären" som vissa vill kalla det.
Jag har provkört TLR:en för längesedan och tyckte redan då att körställningen var en av de jobbigaste jag har varit med om. Du får som böja dig över tanken.
Gillar du ändå ljudet och karaktären på twinnar tycker jag att du ska titta närmare på Aprilian. Har även provkört den och tycker att det är en smidigare och mer lättkörd cykel med lika bra drag, om inte bättre.
Tycker att TLR:en är klart övervärderad och 65 000,- låter väldigt dyrt för en sex år gammal hoj. Powercommander, helsystem, Öhlinare etc etc, extragrejorna betalar du nästan bara för när hojen är ny. Det ska som bara sitta på en beg hoj.
Du bestämmer ju naturligtvis själv, jag vill bara visa att det finns två sidor på myntet. Det här är min åsikt om TLR och någon annan får naturligtvis tycka annorlunda.
Lycka till med hojköpet Önskar att jag själv satt med liknande problem snart....
Akke skrev:2258478spelar det någon roll om den har powercommander? vad kan man få ut utav den då?
ozeo skrev:2259340ja med helssystem o kn är de väl ett måste..de är väl grejerna som ökar flödet men powern som ställer bränsle luft o så..
iaf..för min körning med dessa grejer tog de aldrig slut på effekt..
drog starkt hela tiden upp emot 270 mätarfart..sen börja den sacka men inte så mycket.
(1 kugg ner fram.)
jo den gånga jag sakna efekten var då jag vart frånkörd av en volvo 850
han körde snabbt kan man säga..undra vad han hade under huven jag släppte vid 270-280 mens han fortsatte
Lam-Kaka skrev:2259348Visst sitter hastighets mätningen på främre drevet på TL(R,S),SV? så om du har drevat ett kugg ner så stämmer mätaren ännu sämre än den brukar göra..även om de värkar stämma dåligt med orginal drevningen också tyvär.
Palmas skrev:2258620Har även tidigare retat upp TL1000R ägare med mina kommentarer.
Visst TLR:en har en mycket skön gång, ett härligt vridmoment och härligt ljud men min åsikt är att det är allt också. Den är stor, tung, trögstyrd och många av de som har köpt en som jag har pratat med vill ganska snabbt byta till något annat.
En kompis råkade ut för svårt vobbel och krachade med sin och originalmonterad styrdämpare säger väl en om "karaktären" som vissa vill kalla det.
Jag har provkört TLR:en för längesedan och tyckte redan då att körställningen var en av de jobbigaste jag har varit med om. Du får som böja dig över tanken.
Gillar du ändå ljudet och karaktären på twinnar tycker jag att du ska titta närmare på Aprilian. Har även provkört den och tycker att det är en smidigare och mer lättkörd cykel med lika bra drag, om inte bättre.
Du bestämmer ju naturligtvis själv, jag vill bara visa att det finns två sidor på myntet. Det här är min åsikt om TLR och någon annan får naturligtvis tycka annorlunda.
Akke skrev:2262040oj oj oj... mycket åsikter här.. vad ska man välja..
funderar fram o tillbaka.
tror jag fått några cyklar att välja mellan nu känns som om jag vänt helt nu
zx9r, r1, gsx1000r tycker att cbr ser kraftiga o fina ut men överpris på dessa.
känns som ninjan från 98a är mest prisvärd..? och en annan fråga har rettorna gått ner i pris hos försäkringsbolagen? kanske är vissa modeller bara ex 98an?
tackar hittills för alla svar
ozeo skrev:2259354vet inte men de va nån annan på forumet som hade ne tl1000 med ett kugg ner fram som sa att mätarn inte skulle fela så tokmycket.
men hur sitter mätningen på framdrevet?
i v-låda kan jag fatta men på drevet
sen vad jag hört mår tl bätte av ett kugg ner fram då den orkar bättre på toppfarten.
Akke skrev:2262040oj oj oj... mycket åsikter här.. vad ska man välja..
funderar fram o tillbaka.
tror jag fått några cyklar att välja mellan nu känns som om jag vänt helt nu
zx9r, r1, gsx1000r tycker att cbr ser kraftiga o fina ut men överpris på dessa.
känns som ninjan från 98a är mest prisvärd..? och en annan fråga har rettorna gått ner i pris hos försäkringsbolagen? kanske är vissa modeller bara ex 98an?
tackar hittills för alla svar
PutteLiten skrev:
Ta en titt på ZX750R och GSR750 oxkså. Fina hojar, men körställnignen är kanske lite väl rejsig.
RW skrev:2262320Från uberbessewissern:
Du menar väl GSXR
Akke skrev:2258909Ja ni gjorde ju inte saken lättare nu...
Känns som man ska lägga ner projektet om TL:n...
kanske man ska fundera på dem mer vanliga cyklarna..?
CBR, ZX9R och GSX1000R?
Akke skrev:2262040oj oj oj... mycket åsikter här.. vad ska man välja..
funderar fram o tillbaka.
tror jag fått några cyklar att välja mellan nu känns som om jag vänt helt nu
zx9r, r1, gsx1000r tycker att cbr ser kraftiga o fina ut men överpris på dessa.
känns som ninjan från 98a är mest prisvärd..? och en annan fråga har rettorna gått ner i pris hos försäkringsbolagen? kanske är vissa modeller bara ex 98an?
tackar hittills för alla svar
fazerfun skrev:2262800Men har du helt gett upp tanken på en twin?? Testa Aprilia RSV Mille, du kommer att älska den Och den är fan så mkt sexigare än alla Rettor och 929 som det går 13 på dussinet av....
Akke skrev:2262931jadu den såg ju inte illa ut!
vad kan man jämföra den med?
hur är försäkring,serivice och delar till den?
Bike med Stark Varg på GGN!
Nu är vi på plats på GGN 2.... |
|
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad
25YM Honda CB1000 Hornet ... |
|
SVT sänder Gotland Grand National 2.0
SVT Sport och Nordic Sport ... |
|
Sista finputsningen med Vargen inför GGN!
I söndags körde jag sista t... |
|
Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!
Pressrelease, 2024-10-21, S... |
|
Energica i konkurs och upplöst
Energica är i konkurs och b... |
|
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras
Kawasaki har uppdaterat sin... |
|
2025 års Honda CB1000 Hornet
2025 års Honda CB1000 Horne... |
|
GGN-träning med Stark Varg!
Nu gäller den sista finslip... |
|
Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?
Efter en längre tids förhan... |