GSXR 750 -95 skrev:
Har haft en GSXR1100 -98 tidigare, bytte ner mig till GSXR750 -95 blev en besvikelse... Roligare att leka med men vanlig körning kändes motoreffekten på...
Ska köpa ny nu, undrar om någon har erfarenhet av cyklarna ovan å kan rekomendera nån???
TACK!!!!
Jag gick från -95ans r1100 till en tlr.
Kan ju säga att skillnade är helt underbar.
Du kommer inte sakna 1100 speciellt. Vrid finns det tidigt.. Och chassite är kanon.. Finns dock lite lätta modifieringar du bör göra på den för att få den att går riktigt fint på krokig väg.
Vill du dessutom ha mer pulver (vem vill inte det) så kan jag varmt rekomendera en pc2a samt bolton rör. Eller varför inte helssystem. Sen ska du göra en luftburksmod.. Också den mycket enkel och´myckent märkbar på tlren. Givetvis gör du den innan bänkning...
Chassie mod som annars bör göras.
Det är som så att tlen i original har en tendens driva ut i kurvorna.
För att motverka detta så chimsar du upp bakdämparen med 3-6 mm, använd stora brickor som du trär på mellan övre fästetpå dämpare och fästet i ramen.
Du kan även sänka gaffelkronan ca 10mm.
På Tlr sitter det 190 däck original. Det kan du byta till ett 180 istället...
Jag drevade dessutom upp min med ett större drev bak.. 42 kugg tror jag jag satte.
Detta gav en mycker roligare utväcxling.
Står valen mellan dessa hojar du räknat upp så finns det inget val i mitt tycke...
Lycka till
// SENSEI