TL1000R Vs GSX-R 1000

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Pejo skrev:
...eller varför inte skaffa en hoj som på en gång, utan mickel o trams, uppfyller krav och förväntningar så slipper man merarbetet ? :gnissla

merarbete är ett sätt att se på det, jag ser "mickel och trams" som ett nöje. :gnissla

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
Med alla dom här seriösa inläggen och åsikterna så KAN du ju inte ha några problem att bestämma dig :) Och eftersom du dessutom själv säger att du är såld på ljudet i din TLR (vilket jag också är) blir du MER än besviken om du förväntar dig nåt LIKNANDE ur en radfyra.

En fråga: Varför lockas du av att vara Rödljuskung? För att du suger på kurviga vägar eller för att du tycker de är tråkigt?

Om du måste ha nån som bestämmer åt dig så säger jag: Behåll!! :7peta

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Kenta skrev:
Med alla dom här seriösa inläggen och åsikterna så KAN du ju inte ha några problem att bestämma dig :) Och eftersom du dessutom själv säger att du är såld på ljudet i din TLR (vilket jag också är) blir du MER än besviken om du förväntar dig nåt LIKNANDE ur en radfyra.

En fråga: Varför lockas du av att vara Rödljuskung? För att du suger på kurviga vägar eller för att du tycker de är tråkigt?

Om du måste ha nån som bestämmer åt dig så säger jag: Behåll!! :7peta

Ett svar: det var inte jag som ville vara rödljuskung det var majk tror jag, själv gillar jag kurviga vägar (och damer) :tuttar

och ja jag behåller nog tillern men man måste ju få fundera lite.

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Twosaint, jag tycker nog du ska provköra.

Men, de sakerna som Ronny (TLRR) säger är billiga och gör ganska stor skillnad.

Jag har inte höjt min där bak(J-bone har gjort det på sin), men den är sänkt fram och jag har 180 däck på (hade 190 innan) och det gjorde rätt stor skillnad.
Visst, det ger ju inte mer kraft, men jag måste erkänna att jag inte behöver fler. Inte på gata i alla fall. På en snabb bana skulle det kanske göra skillnad för mig, men jag tror inte att jag skulle köra speciallt mycket fortare med en hoj med mer muskler.
Bättre väghållning ger mer. imho.

Sen så kanske din motor behövber justeras?

Vilket fall som, lycka till. men gör inget oöverlagt.
Tänk på f-premien, dne är säkert högre p åen nyare hoj.
Gixxer 1000 är ju i alla fall en av de få hojar jag själv hade kunnat tänka mig att byta till. Men jag håller mig till min mullriga och mulligt bergstadiga TLR. :)

:hej

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
Det blir inget byte, inga stora summor i trim heller krockade just bilen i halkan,
hade det inte varit för att det var mitt fel hade jag spöat skiten ur gubben och erkännt misshandel vilken satans idiot, en gammal jävla cittra XM från 91 är ju inte värd ett piss men den ska han minsann lämna in på en dyr verkstad. När jag sa något om att komma överens började han skrika om att han skulle åka taxi och att jag skulle minsann betala.

:fatta! :fatta!

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
:(

Fy fan vad trist!!

Inga personskador eller så hoppas jag!
Känn efter om någon dag hur nacken känns. Är den det minsta lilla öm, gå till sjukhused och be att får den undersökt. Och anmäl till ditt f-bolag, du har ju redan sumpat bonusen...
Jag fick en drös pengar 2 år efter min krock, de ville skriva av ärendet... :)

För övrigt är det inte han som bestämmer om Citran ska lagas, det gör f-bolaget och om den kostar mer än 50% av vad de beräknar att den är värd skrotar de den och ger honom pengarna.
Eller, något sådant fungerade det när polaren blev rammad. (kan inte reglerna så där jättebra...)

Mavve

Ur-medlem sen 2002.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
MV Agusta F4RC, ZXR950R, ZXR750, ZXR400R, ZX-7R
Twosaint skrev:
När jag sa något om att komma överens började han skrika om att han skulle åka taxi och att jag skulle minsann betala.

Det hade jag inte klarat, jag hade sagt att om han inte vill komma överens får han åka rullstol istället för taxi och det bekostar jag gärna.

Kenta

Jag andas sporthoj,com
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
SV650S och GSX-R400
PutteLiten skrev:
För övrigt är det inte han som bestämmer om Citran ska lagas, det gör f-bolaget och om den kostar mer än 50% av vad de beräknar att den är värd skrotar de den och ger honom pengarna.
Eller, något sådant fungerade det när polaren blev rammad. (kan inte reglerna så där jättebra...)
Även fast du säger att du inte kan reglerna så bra så har du rätt :)
Fast en gammal muggig -91a löser dom nog in för mindre än 50% av värdet.

Silwer

för******
Gick med
15 Apr 2003
Hoj
Skitliv
låt han hålla på, är den inte farligt krockad så får hn begagnade delar på den bara inget toppjobb, blir det för dyrt blir den pressad helt enkelt.
Jag har varit med om sånt där folk ofta som tror att deras 10-15 år gammla bil ska helrustas för en krokig skärm.

Det går till så att firman räknar på vad det kommer att kosta och tar lite bilder på skadorna sen avgör bolaget, vid nyare bilar där det lagas för betydligt mer stålar kan en besiktningsman komma ut o se över skadorna innan med.
Nåt exakt värde finns inte, men ibland löser de gamla bilar med bara inbrottsskador på.

Last edited:

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
PutteLiten skrev:
:(

Fy fan vad trist!!

Inga personskador eller så hoppas jag!
Känn efter om någon dag hur nacken känns. Är den det minsta lilla öm, gå till sjukhused och be att får den undersökt. Och anmäl till ditt f-bolag, du har ju redan sumpat bonusen...
Jag fick en drös pengar 2 år efter min krock, de ville skriva av ärendet... :)

Den står på pappa så jag vet inte om jag orkar med nån sån skit, men grejen är den att jag har sjukt ont i nacken ibland, dock inte av krocken.

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Twosaint skrev:
Den står på pappa så jag vet inte om jag orkar med nån sån skit, men grejen är den att jag har sjukt ont i nacken ibland, dock inte av krocken.

Gå till läkaren, skyll på krocken, få en massa pengar och lev gött.

Nä förresten, mina skattepengar som försvinner då. Gör inte det.

Twosaint

Great white people
Gick med
3 Jun 2003
Hoj
Z1 Yoshimura ed
sege skrev:
Gå till läkaren, skyll på krocken, få en massa pengar och lev gött.

Nä förresten, mina skattepengar som försvinner då. Gör inte det.

Tänk om alla gjorde så ? hmm ja själv blir jag jävligt förbannad på alla som "åhh fick min sjukskrivning förlängd skönt då hinner jag bygga klart altanen...."

jävla puckon pajar ju för dom som verkligen har ont osv...

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Twosaint skrev:
Tänk om alla gjorde så ? hmm ja själv blir jag jävligt förbannad på alla som "åhh fick min sjukskrivning förlängd skönt då hinner jag bygga klart altanen...."

jävla puckon pajar ju för dom som verkligen har ont osv...

Japp, håller med till 100% !

Jag har lite ont i nacken efter två krockar, men va fan, inte sjukskriver jag mig för det lilla. Jag fick dock gå och träna hos en sjukgymnast i ca 1år efter den senaste krocken... Gör ont att bli påkörd...
Tycker att jag nu a 2år efter är mer eller mindre helt återställd. :)
Fast, blir jag påkörd igen... ja då lär jag inte bli en av de där gamlingarna som käkar yougurt och blir 110+ år... :rolleyes:

Nyheter
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras