TL1000R vs. GSX1000R. Vilken ska jag välja?

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Som någon sagt tidigare så det enda som talar för en TLR är försäkringen.
Den kostar typ bara hälften så mycket att försäkra.
Det du ska göra är att provköra och bilda dig en uppfattning själv.

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Hoj
Mille Delux
OLJEKYLD GSXR skrev:
Konstig strypning på Millen isf som stryper till 113hk på slangen. Håndan ger rätt bra med pulver, sen har du ju som bekant skillnaden mellan olika exemplar.
För att tala till trådskaparen, en Tl har inget att hämta mot en Gixxer nånstans. P.s. det heter gsxr1000, inte gsx1000r :tungan

Tyvär så sitter det strypningar orginal på mille"<-03", en kabel ska klipas vid boxen, sen sitter det en i luftburken och en i ljudämparen. Sen visst skiljer det exemplar till exemplar + bänk till bänk också.

magnushansson

Ny medlem
Gick med
31 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSX 1400
Här kommer en schysst trådbump. :)

Jag köpte en TL1000R. *edit: våren 2006*
Svart och silver. Fulsnygg skulle jag nog kalla den såhär i efterhand.
Den var drevad till starkare.
Den var helt sanslös på att gå upp på bakhjulet.

Jag var nybliven pappa, så jag tyckte att sonen hade rätt att ha sin pappa i livet.
Sålde hojen efter 13 dagar.
DSC00352e1.jpg

Nu har jag en sådan här på ingående istället.
s8.jpg

Last edited:

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Jag förstår dig...
Hade en TLS förra säsongen och den såldes efter ett par månader då den tog fram det värsta i en, hornen flög ut i pannan varje gång man satte sig bakom styret, maken till mer wheeliebenägen hoj får man leta efter :crash :näsblod

Gick med
16 Oct 2007
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Jag tänkte sälja min hoj (TLR) till förmån för en ny modern hoj.
Men, efter de sista körningen i höstas så behåller jag den. Den är väldigt skön att köra och om man vill så går det att köra snabbt med den....

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
OS Guld i tråd bump! :D

Tänkte, vadafaka... 50k för en TLR... Oooh.. han kan ju få köpa min... :hihi

Men, håller med Radonnörd. Tänkte också sålt min förra året, men provkörde modernare sporthojar, och.. mjo, de är ju snabbare... och hade jag fortfarande kört på banträffar så Ja! absolut dags för ett byte.
Men jag kör ju bara gata och då tycker jag min var roligare (dock ej bättre på något sätt). Dessutom, jämfört med min HD som jag vanligen kör är det ju rena j*vla raketen ju, svänger bara man tänker tanken, stannar på en 5öring, etc etc... :rolleyes::hihi

:hej

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Du hade nog sålt Gixxern ännu snabbare om du valt den. Provkörde firsta generationens gixxer när den kom, och visst var den alltigenom en bättre maskin än TL:n, men lika rolig att köra? njaee, ger mig inget att köra radfyror faktiskt. På bana gillade jag min 600, den var liten och smidig, men på gata föredrar jag en twin, även om den är gammal och tjock...:D

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Svårt att förklara det där.. Slängde ut en annons på min TLS i somras då jag inbillade mig att det var färdigkört. När jag sen kollade annonsen efter ett par dagar och tänkte "Den dära skulle man ju köpt" så tog jag bort annonsen.. :hihi

Måste vara nån sjuk förbannelse eller nåt för jag kan bara inte göra mig av med den. Den har allt en hoj behöver ha och en provstart i garaget på vintern så är jag glad tills våren kommer.

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Nu är det ju bara 8år sedan som denna fråga ställdes :D:D:D !
Men jag kände efter med hjärtat å då blev det en Tiller, hade jag anv huvudet skulle det blivit en GSX-R :lol !
Än idag många år ef inköpet, skiner hela ansiktet upp i ett leende när den startas :tungan !

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Hoj
crescent
Svårt att förklara det där.. Slängde ut en annons på min TLS i somras då jag inbillade mig att det var färdigkört. När jag sen kollade annonsen efter ett par dagar och tänkte "Den dära skulle man ju köpt" så tog jag bort annonsen.. :hihi

Måste vara nån sjuk förbannelse eller nåt för jag kan bara inte göra mig av med den. Den har allt en hoj behöver ha och en provstart i garaget på vintern så är jag glad tills våren kommer.

Haha..har samma problem..har en sportis som jag knappt använder då alla polare slutat åka. Men jag kan fan inte förmå mig till att sälja den. Har försökt flera gånger. Så startar jag den...tar en tur..o sen behålls den. Kanske körde max 7-10 ggr förra året

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Skulle jag bara köra gata och ha mycket pengar så skulle jag nog kunna tänka mig en RC 51. Dom är ju faktiskt tokfina och brudar gillar dom, har jag hört.

Varför bara gata? :confused:

Visst är hojen fin men även vi som kör är lite snyggare och bättre....:fakta:hej

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept