TM 125 mer o mer problem..

Kiel

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2006
Ort
bästkusten
Hoj
GSXR 1000, Husky TC610
okej. prulle säger att de ska va 220 för o va säker.. jag sätter dit 230-235 för o vara på den säkra sidan! om den nu lyckas gå rent på det..

sen 98oktan? jag kör alltid med 95? bra eller dåligt?:tungan

kör på 220 om prulle nu gjort det med bra resultat o ge fan i o cruisa utan använd hojen till va den är till för. 95 oktan är utspätt med massa skit, därför skall du köra på 98 oktan. det är värt dom extra örena..
 

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Ort
sverige
Hoj
ingen
kör på 220 om prulle nu gjort det med bra resultat o ge fan i o cruisa utan använd hojen till va den är till för. 95 oktan är utspätt med massa skit, därför skall du köra på 98 oktan. det är värt dom extra örena..

nja, om han gjort det med bra resultat kan man ju diskutera:hihi aja men det här blir säkert bra! klart jag använder den till vad den är gjord för! fullt ös medvetslös:yoparty
 

Solid snake

Guest
Om veven som prulle har sagt, har blivit blåaktig så hade jag rivit ner den direkt, speciellt eftersom det verkade vara vid vevlagerna = kommer skära nåt så in i helvete när det väl skär, tro mig, jag vet...
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Anledningen till att den går lite svagt nu kan vara avgasporten som tjärvar ta lös kröken och rengör så den går lätt!! besikta även reedventilerna så dom är tät. Det går att krusa med sånna här glidare men det kräver lite speciell körteknik!! Motorbrommsa ytterst lite då kolven inte får olja/kylning då!! kör ej på gämn gas långa sträckor dra den upp i fart och tryck in kopplig o rulla gör om o om om till du är framme:D Funkar faktist No kidding Lyckas man ställa förgasaren perfekt i hela registret så ska man kunna köra längre sträckor även på gämn gas man kan med fördel ställa nålen lite högt så den nästan 4-taktar på gämn gas i 70-100kmt:tummenupp
 

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Ort
sverige
Hoj
ingen
Anledningen till att den går lite svagt nu kan vara avgasporten som tjärvar ta lös kröken och rengör så den går lätt!! besikta även reedventilerna så dom är tät. Det går att krusa med sånna här glidare men det kräver lite speciell körteknik!! Motorbrommsa ytterst lite då kolven inte får olja/kylning då!! kör ej på gämn gas långa sträckor dra den upp i fart och tryck in kopplig o rulla gör om o om om till du är framme:D Funkar faktist No kidding Lyckas man ställa förgasaren perfekt i hela registret så ska man kunna köra längre sträckor även på gämn gas man kan med fördel ställa nålen lite högt så den nästan 4-taktar på gämn gas i 70-100kmt:tummenupp

redan kollat avgasporten =) joda jag kan köra hoj! gjorde typ så me min gamle cross :p men att stå och varva lite me kopplingen inne när de rullar är ju inte heller helt fel.. sen accelerara lite hastigt då o då funkar nog också rätt bra tror jag :p

okej vafan tycker ni jag ska klyva motorn o ge mig på vevpartiet!? så mycket erfarenhet har jag inte! visst jag kan lyckas men vill hellst inte försöka, okmmer bara förstöra lager o grejer.
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
okej. prulle säger att de ska va 220 för o va säker.. jag sätter dit 230-235 för o vara på den säkra sidan! om den nu lyckas gå rent på det..

sen 98oktan? jag kör alltid med 95? bra eller dåligt?:tungan
Kör fan inte på 95! Det är döden för den! Det blandar sig sämre med oljan.

Ring berna han är riktigt vass på den det va han som tipsa om 220 munstycke sitter 180nånting på nu fick reda på det i samma veva som jag ledsna totalt..

Den som är förlängd är svetsad för bottendrag av ägarn innan mig den andra är den jag hade på som va rostig i min ägo så han har väll bara slipat ner och lackat.

Just ja veven är föresten skrott, som sagt låste ju bakhjulet fint sista gången den skar för mig och i och med att kopplingshandtaget va av så kunde jag inte fri koppla så titta över växellådan är en bra ide då den och veven fick ta rätt mkt stryck där, gick inte att kicka runt efter det. känns fittigt att ha sålt den utan att säga det men ärligt talat vem hade sagt det när det inte märks? Tycker det är bättre att säga det nu än att du får reda på det när det pajar.
 

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Ort
sverige
Hoj
ingen
Kör fan inte på 95! Det är döden för den! Det blandar sig sämre med oljan.

Ring berna han är riktigt vass på den det va han som tipsa om 220 munstycke sitter 180nånting på nu fick reda på det i samma veva som jag ledsna totalt..

Den som är förlängd är svetsad för bottendrag av ägarn innan mig den andra är den jag hade på som va rostig i min ägo så han har väll bara slipat ner och lackat.

Just ja veven är föresten skrott, som sagt låste ju bakhjulet fint sista gången den skar för mig och i och med att kopplingshandtaget va av så kunde jag inte fri koppla så titta över växellådan är en bra ide då den och veven fick ta rätt mkt stryck där, gick inte att kicka runt efter det. känns fittigt att ha sålt den utan att säga det men ärligt talat vem hade sagt det när det inte märks? Tycker det är bättre att säga det nu än att du får reda på det när det pajar.

okej fans jävla helvete! Idag när jag startade den så när jag tryckte in kopplingen så gick den fan framåt ändå... ca 100meter ville den inte koppla!

sen körde jag en stund, gasa lite o så sen stannade jag för tyckte den börja bli lite väl varm, det blev den inte när jag köpte den..

så jag ställde den i friläge o gick av.
där stog den o puttrade ca. 10sekunder sen la den i 1:ans växel av sig själv, hoppade till o dog.
farsan säger att jag ska starta den rullande o skippa trycka i 1:an från stillastående.

lameller bytas också?

vad ska jag göra med växellådan?! kan jag köra mer ikväll!? vågar jag?
är allt åt helvete? :4skrika
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
okej fans jävla helvete! Idag när jag startade den så när jag tryckte in kopplingen så gick den fan framåt ändå... ca 100meter ville den inte koppla!

sen körde jag en stund, gasa lite o så sen stannade jag för tyckte den börja bli lite väl varm, det blev den inte när jag köpte den..

så jag ställde den i friläge o gick av.
där stog den o puttrade ca. 10sekunder sen la den i 1:ans växel av sig själv, hoppade till o dog.
farsan säger att jag ska starta den rullande o skippa trycka i 1:an från stillastående.

lameller bytas också?

vad ska jag göra med växellådan?! kan jag köra mer ikväll!? vågar jag?
är allt åt helvete? :4skrika

Ja du vad ska man säga... Ta med någon som kan hojar nästa gång du köper en.
 

defcon

Vill ha en VTR
Gick med
15 May 2008
Ort
Jakobstad
Hoj
----
sälj skiten som den (inte)går o står, o köp nått annat:) spara närver, tid, xtra pengar på de.
 

madden

Ny medlem
Gick med
22 Mar 2008
Ort
sverige
Hoj
ingen
sälj skiten som den (inte)går o står, o köp nått annat:) spara närver, tid, xtra pengar på de.

nått annat? :confused: aldrig:tungan
än sålänge har den inte jävlats med mig:tummenupp men snart lär den gö de hehe

men nu är det ett försök till lv reggning som ska genomföras.. och jag SKA lyckas :rolleyes: att regga denna är precis samma sak som att regga en ktm exc.. är det nån som precis reggat sin enduro eller nått så måste jag fråga er lite saker tack:tungan
 
Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Top