Tm 125

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Tobin TmRacing skrev:
Men dom du har sett, är dom reggade som landsvägs hojjar eller som enduro.

jag har iaf sett både E och LV-reggade Tm 125, både med Sm o cross däck. cross däck godkänner inte besiktningen, om det är redia crossdäck vi snackar om.

lycka till, vill se resultatet o allt sånt sen.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
rallyfisken skrev:
jag har iaf sett både E och LV-reggade Tm 125, både med Sm o cross däck. cross däck godkänner inte besiktningen, om det är redia crossdäck vi snackar om.

Gjorde de när jag besiktigade min. De anmärkte inte ens på det. Det kom inte ens upp.

Tobin TmRacing

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
Tm 125
Ingen som vet någon här på forumet som kör tm lv reggad??

Försökte få tag på generalagenten igår, men dom svara inte, och idag har jag inte hunnit. Ska ringa honom i morgon.. Ska kanske till besiktningen imorgon också, snacka lite. Så man får ordentliga svar.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
rallyfisken skrev:

...........................
Jag har kollat upp detta med däck mycket noga och det finns inget som säger att däcken inte får vara av typen crossdäck. Finns inga somhällst kriterier som skulle peka på att crossdäck inte är godkända. Nu har jag inte paragraferna framför mig men det lyder typ såhär:
§ Däckdimensionerna ska vara anpassade till hojens axeltryck, vikt och last.
§ Hjulomkretsen får inte avvika mer än 5% från de avsedda däckdimensionerna
§ Däcken skall vara anpassade till fordonets topphastighet
§ Om däcken är dubbade så skall det vara däck avsedd för dubb
§ Dubbade däck får enbart brukas om de inte skadar vägbanan
§ Mönsterdjupet får inte underskrida 1mm

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
zpeppy skrev:
Njae ensam vet ja inte om du är...jag har sett ett par på blocket, crossdäck tror jag att du inte får ha på besiktingen...lycka till, men de är lite mer respekt att ha husky wr 125 måste ja säga:D

En som har förstått vad man ska ha för hoj :tummenupp

Tobin TmRacing

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
Tm 125
-Rosen- skrev:
banzai :machinegu jag vet vad man ska ha för hoj och inte är det en husky i alla fall :mad:

:rolleyes:

Behöver inte snacka mer om det, alla vet att det ska vara tm. :tummenupp

Jag fråga Berna import om jag kunde få ett intyg på att den klarar alla "lätta mc" krav.
Men då fick jag en fråga tillbaka, där de fråga om den är förreggad. vad innebär det??
Tacksam för svar!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
zpeppy skrev:
Klart man ska ha husky, jag testade ju nsr_martins och jag föll direkt...
om du ska med ut och köra med FjollHoj i sommar så kanske du får chansen att testa min så får du se om där är någon skillnad.

btw loy jag vill testa din sen.

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
-Rosen- skrev:
om du ska med ut och köra med FjollHoj i sommar så kanske du får chansen att testa min så får du se om där är någon skillnad.

btw loy jag vill testa din sen.

Bara så du vet så kmr jag ner och hälsar på dig när det blir någorlunda bra väder.

Vill se din hoj. :banana

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
stoooffe skrev:
Bara så du vet så kmr jag ner och hälsar på dig när det blir någorlunda bra väder.

Vill se din hoj. :banana
okej, gör du det. bara det att jag har hojen i vellinge just nu (ska hämta den i veckan förmodligen) plus att jag har inget kort, uppkörning i slutet av april förmodligen.

stoooffe

lem!deM
Gick med
4 Feb 2005
Hoj
R6 -01
-Rosen- skrev:
okej, gör du det. bara det att jag har hojen i vellinge just nu (ska hämta den i veckan förmodligen) plus att jag har inget kort, uppkörning i slutet av april förmodligen.

Jaja okej. Men det är ju inte aktuellt på ett tag om man säger så. Titta ut. :4skrika

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tobin TmRacing skrev:
Behöver inte snacka mer om det, alla vet att det ska vara tm. :tummenupp

Jag fråga Berna import om jag kunde få ett intyg på att den klarar alla "lätta mc" krav.
Men då fick jag en fråga tillbaka, där de fråga om den är förreggad. vad innebär det??
Tacksam för svar!
Om du har ett COC intyg så är den förreggad. :tummenupp kolla upp det med generalagenten.

Tobin TmRacing

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2006
Hoj
Tm 125
Nu har jag snackat me generalagenten och vägverket.
Generalagenten kan fixa bromsintyg åt mej. Vägverket sa att jag skulle återställa dispenserna och fixa strypning(hos godkänd firma) och buller intyg(hos godkänd firma) Sen ska jag enligt dom kunna regga den.

Nu tänker jag fixa detta, och sedan åka för att besiktiga den, funkar det så funkar det.

ha de

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Tobin TmRacing skrev:
Nu har jag snackat me generalagenten och vägverket.
Generalagenten kan fixa bromsintyg åt mej. Vägverket sa att jag skulle återställa dispenserna och fixa strypning(hos godkänd firma) och buller intyg(hos godkänd firma) Sen ska jag enligt dom kunna regga den.

Nu tänker jag fixa detta, och sedan åka för att besiktiga den, funkar det så funkar det.

ha de
Måste medge att du är grymt modig som vågar dig in på en sådanhär prosess. Önskar dig all tur i världen :tummenupp

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024