Toalettsitsen

HenRRik

Eurodragster.com
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR 945RR POS SilverTejpSpecial -92 Och en XR600R från japan -91
Har inte ämnet vattenklosset behandlats här förr i världen? Har för mig att b.l.a. Teo kom fram till att det var bättre förr, då var brusefåtöljen mer rymlig, med rejäl sittring i svart bakelit som t.o.m. har urtag framtill för att man inte ska klämma claes-göran när man har siktat in sig och släppt förspänningen i knälederna. Jag tycker också att det var bättre förr. :6surkart

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Hoj
Näe
Har inte ämnet vattenklosset behandlats här förr i världen? Har för mig att b.l.a. Teo kom fram till att det var bättre förr, då var brusefåtöljen mer rymlig, med rejäl sittring i svart bakelit som t.o.m. har urtag framtill för att man inte ska klämma claes-göran när man har siktat in sig och släppt förspänningen i knälederna. Jag tycker också att det var bättre förr. :6surkart

Menar du såhär?

Bifogat

• utedass.jpg
    utedass.jpg
    27.3 KB · Visningar: 731

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Jag har fått paketet ordentligt avspolat av iskallt toalettvatten 3 ggr i livet nu. Första gången av kattkräket som promenerade oskyldigt över vattentanken och trampade på spolknappen. De andra 2 gångerna av min son som tycker det är hysteriskt kul att dra i spolknappen när farsan sitter och trycker. :/

Tänkte att det kunde passa i den här tråden.

powerjohan

Ogudaktig sporthojare
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
En sån där grön.
Jag trodde att han menade att han stog upp och kissade.. hur skulle annars ollonet ta i sitsen? :va

Han pratade om toasitsens framkant. Står man och kissar så är förhoppningsvis sitsen uppfälld, dvs pekar rakt uppåt. Slår man då emot ollonet i sitsens framkant så gör man något jävligt fel. :näsblod

Jag har fått paketet ordentligt avspolat av iskallt toalettvatten 3 ggr i livet nu. Första gången av kattkräket som promenerade oskyldigt över vattentanken och trampade på spolknappen. De andra 2 gångerna av min son som tycker det är hysteriskt kul att dra i spolknappen när farsan sitter och trycker. :/

Tänkte att det kunde passa i den här tråden.

Ännu en anledning till att katten inte får vara på toan samtidigt som jag använder den. Vete fan varför hon tvunget försöker följa med in, så jävla kul är det väl inte att på nära håll få höra folk sitta och fekalera? :va

Last edited:

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Ännu en anledning till att katten inte får vara på toan samtidigt som jag använder den. Vete fan varför hon tvunget försöker följa med in, så jävla kul är det väl inte att på nära håll få höra folk sitta och fekalera? :va

Det slår aldrig fel. När man tar morgonskiten efter frukost och gör det hemma så har man helt plötsligt 3st katter med sig in. En ska prompt ligga i knät, den andra går fram och tillbaka mellan badkar-toalettstol-handfat i hopp om att få dricka vatten från kranen och den tredje försöker krypa ner i mina neddragna byxor :va

För övrigt så har jag inte tillräckligt lång penis för att doppa den i vattnet, den skulle behöva vara minst 35-40cm lång för detta med en normal Ifö Sign 6860 :brinnerup
Men den har blivit spolad några gånger av att katten har trampat på knappen. Jag ångrar att jag inte kopplade muggen på en blandare istället så man kunde ställa in ljummet vatten istället för iskallt...

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
varför görs de inte större toaletter? de e fan ett problem, jag har suttit på en som va liite större än normalt o fy fan va skönt de va att inte behöva tänka.. hade många fina stunder med den stolen.

och katter på toan.. jag ska faen va själv där.. undantag när dottern va pytteliten.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
varför görs de inte större toaletter? de e fan ett problem, jag har suttit på en som va liite större än normalt o fy fan va skönt de va att inte behöva tänka.. hade många fina stunder med den stolen.

och katter på toan.. jag ska faen va själv där.. undantag när dottern va pytteliten.

Det går att få tag på större toaletter också, du måste bara veta vart du ska kolla och det funkar inte att gå till Bauhaus då. Kontakta närmaste VVS-firma så plockar de fram både stora och små, extra låga, extra höga etc.

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
På det onda 70talet tillverkades en smal, nästan rektangulär skitholk,, ofta i gräsliga färger dessutom.

Den är absolut det värsta man kan sitta på, efter en normalsittning var man förlamad i benen en timme efteråt.

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr

Det finns. Fabrikat vetefan, men de senast byggda holkarna på jobbet är väl tilltagna på längden. Det är en fröjd att inte behöva oroa sig för att dicken är å pussar, eller man drar knogarna där hundratals skitiga å svettiga underliv lägger av en massa gött.
Med tanke på hur dassen ser ut med pissdropp å skitfläckar för jämnan tror jag inte folk är överjävligt noga med sin egen hygien heller...

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Inget slår en redig IDO -59a med sidtrycke och 12 liters spolning.

Ja, förbjud dom satans snålspolarna, mindre än 12 liter och halva skitkorven är kvar i vattenlåset :mad:

Vi har jävlar ingen brist på rent vatten i det här landet, varför i helvete ska vi snålspola så att avloppen sätts igen? :huvet

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Ofta ett problem med dagens toaletter; de är för små helt enkelt.
Jag tror tillverkarna går efter nån gammal standard som togs fram på tiden när folk var enåfemti i medellängd.
Det gör att man som normallång svensk man tvingas sitta med fötterna i öronhöjd och ollonet mot insidan av porslinet. Inte bekvämt och inte hygieniskt.

Samma problem med diskbänkar. Varför är de så satans låga?!

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om du inte sitter och smårunkar eller går runt med konstant rabarbersvaj borde inte ollat släpa mot ringen... Tasken ska hänga neråt vid sittande toaställning.

Ser några typiska orsaker utan att nämna ovan.

1. Har en rejäl puckel på ryggen som gör att man hamnar för långt fram på muggsitsen.
2. Sitter på fel håll, ryggen skall vara mot vägg/vattenbehållare.

Eller så har du inte fått ligga tillräckligt och då hänvisar jag till första stycket.
:D

En hederlig mugg med behållare 20l vid taket och dragsnöre ska det vara. Bra fall ger fullständig rensning.

Last edited:

Mabe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Apr 2007
Hoj
DR650SE, FS E-bike
Ser några typiska orsaker utan att nämna ovan.

1. Har en rejäl puckel på ryggen som gör att man hamnar för långt fram på muggsitsen.
2. Sitter på fel håll, ryggen skall vara mot vägg/vattenbehållare.

3. Hemorrojderna gör att man får sitta för långt fram.

Att kuken skrapar i är ok. Värre när hemorrojderna fastnar och spricker när man reser sig upp från toan. Extra jobbigt blir det om man är hemma, då måste man ju torka upp varet och blodet efter sig också :) :banana

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år