Ni som är toe in/ut-experter: Märker man någon skillnad ifall man ligger på de olika toleransgränserna?
Kan man få en roligare bil att köra/styra ifall man tullar lite på gränsen, eller förlorar man bara däckgummi? Tänker på vardagskörning och inte bankörning.
Jo visst kan man få det men inte några direkt "magiska" egenskaper inom acceptabel slitagenivå så att säga. Extremare vinklar används oftast för bankörning men då handlar det naturligtvis inte enbart om toe, även här kan slitage vara av intresse så det ställs om beroende på förhållande och/eller exempelvis transport.
Det man då oftast kan uppleva vid lite finlir är en mer precis körkänsla som att styrningen känns stadigare i mittläge. Detta är förmodligen inte helt ovanligt att yrkesfolk lär sig för visst händer det att tillverkare mellanåt specar tveksam originalvärden och blir vinklarna för snälla blir det gärna vingelharry av alltihop. För bättre "anfall" vid kurvtagning krävs normalt större åtgärder.