tog fast 4 tjyvar nyss!!!

Snake

Nu på fyra hjul och 1/4 av effekten...
Gick med
1 Nov 2003
Hoj
vw-buss tilldenna sommar...
ducceper skrev:
Aldrig fel att kunna skydda sin egendom, men vad blir det för straff i detta jävla landet?? En hundring i böter och vård... Köp en pistol och skjut en av dom nästa gång. Då lär dom andra sig ganska fort vad som är ditt och vilket som är deras .

Hupp!! Har du vaknat på baksidan idag Per? :pannkyss
Håller dock med i sak, straffskalan i sverige är anpassad för velourbefolkningen... :4skrika

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
ducceper skrev:
Köp en pistol och skjut en av dom nästa gång. Då lär dom andra sig ganska fort vad som är ditt och vilket som är deras .
Det var ju en företagare som gjorde så nyligen, fast han sköt bara ett varningsskott. Resultatet? Företagaren fick 120 000 kr i böter av Tingsrätten.

Vilket jävla skitland man bor i.

Mojjje

Freak
Gick med
21 Aug 2005
Hoj
Yamaha YZF-R1 -98
see ya skrev:
Hörde en bil utanför som slirade gick ut på balkongen och rökte...ser 4 killar som hoppar ut och kikar in i bilar.. ser att dom går fram till min bil ,dom öppnar min bagage och jag TOKskriker från balkongen. Alla sticker direkt. springer ut..startar min bil och parkerar in deras bil och ringer snuten. 2 bilar är här på 15 min. En hundpatrull. en kille kommer fram direkt och anger sina polare. så dom har straff att vänta alla 4. FAN VAD SKÖNT DET KÄNNS NU!!!! :banana

:yoparty :Bugar :yoparty :Bugar :yoparty :Bugar

Paroxyst

beLIEve
Gick med
20 Oct 2004
Hoj
Kawasaki
ducceper skrev:
Aldrig fel att kunna skydda sin egendom, men vad blir det för straff i detta jävla landet?? En hundring i böter och vård... Köp en pistol och skjut en av dom nästa gång. Då lär dom andra sig ganska fort vad som är ditt och vilket som är deras .

:kocko Säkert en amerikan som gjorde precis som du föreslår en gång i tiden, se bara på deras våldssamhälle.

Dirtyjove

Firefighter
Gick med
18 Sep 2005
Hoj
Firefighterblade 919RR -97
Snyggt jobbat, så trött på allt dalt med småtjuvar, fight fire with fire är min teori. Bult e va faan dom ska ha, o ett par veckor i finkan så dom får smaka på hur det är att vara kriminell.

Än en gång, Bra jobat iaf!

tarmac

Med lem
Gick med
10 May 2005
Hoj
CB 500 Four -72, Under construction. CB 750 -78 lightbygge.
Tog också några fjortistjuvar på bar gärning i polarens bil.
Fick tag på den som höll utkik o väntade sedan 45min (!) på att polisen kom.
Väl på plats så "kunde dom inte göra nåt, för personen i fråga inte var inne i bilen".
Dom var otroligt nonchalanta. När min polare hostade till så reagerade en polis med "VA SA DU!"? inget fick han till svar, och tacklade till min polare när han gick förbi.
Vad fan sysslar vissa poliser med egentligen?

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Stuff skrev:
Det var ju en företagare som gjorde så nyligen, fast han sköt bara ett varningsskott. Resultatet? Företagaren fick 120 000 kr i böter av Tingsrätten.

va i.. :4skrika

ducceper

sdk m2525
Gick med
29 Feb 2004
Hoj
Ducati 998, crescent compact 78 orange
Stuff skrev:

Fast hovrätten sänkte det till 40000kr nu häromdan. Fasen vet om det inte e värt det.

Cloud

Boundaries are for pushin
Gick med
17 May 2003
Hoj
Yamaha YZF-R1 00´, XT660R 04'
Fan bra jobbat!!!

Jag kom ut i garaget imorse, då var min cykel snodd :(
Dock hade de inte petat på ngt annat....

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Hoj
En tråkig men praktisk
ducceper skrev:
Fast hovrätten sänkte det till 40000kr nu häromdan. Fasen vet om det inte e värt det.
Okej. Fast för min del hade det lika gärna kunna varit fyra kronor, det är principen som är sjuk.

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Stuff skrev:
Okej. Fast för min del hade det lika gärna kunna varit fyra kronor, det är principen som är sjuk.
Nej, självklart ska vem som helst få skjuta skarpt efter folk.

Busafreak

Sportforever-customnever
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Hayabusa, CBX 1000, REX 98cc -39
valmers skrev:
Nej, självklart ska vem som helst få skjuta skarpt efter folk.

Skjuta eller inte skjuta, det är det som är frågan?

Boven har valet att inte begå brottet, varken ur juridisk- eller folkrättslig synpunkt, att ett brott oftast även kränker den personliga integriteten gör det ju inte bättre. Att få försvara sitt liv och egendom borde vara varje människas rättighet men så är det tyvärr inte i dag i vårt samhälle där fokus är koncentrerat på förövaren och inte brottsoffret. Att skjuta för att träffa går givetivis inte att försvara annat än i nödvärn (svår bedömning) - att "smälla" med vapnet där det inte framkallas någon fara för liv och egendom borde inte ses lika allvarligt. Det var ju tydligen även hovrättens bedömning. Frågan är ju om det skulle ha varit någon påföljd överhuvudtaget (om det nu fanns licens för vapnet)?

Så det så!

drovy

Ps. guess what
Gick med
30 Jan 2005
Hoj
Honda CBR600RR, Suzuki SV650-06, Yamaha R6-08
tarmac skrev:
Vad fan sysslar vissa poliser med egentligen?

vore det inte rätt intressant om en polis någon gång kunde svara på den frågan? vad håller de på med egentligen?

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...