tog kortet idag, dax för en hoj, men vilken?

FLAGEL

Ny medlem
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
CBR600F och gammal Kawa!
Plåtniklas skrev:
2289533 Kolla in Yamaha MT-03 om det är billig försäkring du är ute efter. ;) Jag betalar 2074:-/år för min. Mindre pulver än alla ovanstående men sjukt smidig och en grymt bra nybörjarhoj.

Köp min. :rolleyes:

Har faktiskt kollat lite på den, men det var tyvärr otroligt lite pulver. :/ Hittar nog något förr eller senare. :)

Solid snake

Guest
Krisse_ skrev:
2289844

körde upp i Malmö 0830 hade en uppkörare som hette carl-martin något, toppen kille så tummen upp för han!

Själv körde jag upp i Ängelholm, John hette inspektören för dagen (trevlig som fan tyckte jag) klarade lappen idag själv så! :banana

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Solid snake skrev:
2289923 Själv körde jag upp i Ängelholm, John hette inspektören för dagen (trevlig som fan tyckte jag) klarade lappen idag själv så! :banana

WOHOOO...grattis Solid! Se nu till att inte köra in i ngn bakifrån med nya Duccen.... :hihi

Solid snake

Guest
JKay skrev:
2289928 WOHOOO...grattis Solid! Se nu till att inte köra in i ngn bakifrån med nya Duccen.... :hihi
Nja det lär ju bli tvärt om nu när du bara har en liten 600, jag lär ju ligga en bra bit före om man säger så... :tungan

Ädit: tack igen för tredje gången. ;)

JKay

Sinnesförvirrad fotoidiot
Gick med
30 May 2005
Hoj
RF600R
Solid snake skrev:
2289930 Nja det lär ju bli tvärt om nu när du bara har en liten 600, jag lär ju ligga en bra bit före om man säger så... :tungan

Ädit: tack igen för tredje gången. ;)

Vi får väl se..... :hihi

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
T7
FLAGEL skrev:
2289909 Har faktiskt kollat lite på den, men det var tyvärr otroligt lite pulver. :/ Hittar nog något förr eller senare. :)

Jo, det stämmer tyvärr. 20 hästar till och lite bättre fjädring så skulle den varit grym. :tuttar Drömma kan man ju alltid..

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Krisse_ skrev:
2289313 Tjo här är en nybliven Mc förare, fixa kortet idag, (tomten kom tidigt i år) :)

Som sagt är ny här, men har suttit nån vecka och kollat runt lite och fått massa bra tips samt information om allt möjligt i mc väg. har nu lite frågor om 2 hojar.

Kan börja med att hojarna i frågan är en cbr 600 -97a 2000mil 25kw 40000:- samt en cbr 600 -93a 4300mil 27000:-

Ska man börja med en lite äldre hoj först eller man så gå på en ny fin direkt?
med en äldre hoj så slipper man börja gråta om man råkar trilla med den, men sen kanske den behöver mer vård än en ny?
Sår det att förlita sig på en äldre hoj?

Sen hur är det med serviceintervallerna på cbr'orna? inte skoj o köpa en hoj för 40k och sen kommer en stor service direkt för 5k

skiljer ju nästan 13000:- i pris

Bättre att börja med en beggad, nästan alla gör nybörjarmisstaget och åtminstone tappar, välter hojen pga av slarv(missar stödet ordentligt ex), har själv tappat ett par hojar i backen, dock med minimum av skador och så har jag redan haft äldre hojara med lie patina på så det har inte gjort något.

Äldre hoj med mer mil på är ofta servad, så det är bara att köra, och givetsvis byta olja, filter, sen annat vid behov som bromspads, bromsvätska, drivpaket o tändstift, lager o däck. Du kan dock köpa en hoj o byta olja o filter och köra så ett par år, med enbart olja o filterbyten om du har tur.

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
ingen
har glömt att säga det med det blev en cbr 600 -94 med 4700 mil på mätaren samt med sevicebok som är bra stämplad, går kalas med bra kräm i.

Nyheter
Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...