Tog MC-kort idag!

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Måste bara säga det! Jag lyckades. Vi träffades kl.06.00 i morse på Lantz Trafikskola i Helsingborg, sen åkte vi till F10 i Ängelholm. Vi började med att värma upp, och efter 1timme började proven dra igång, jag var 5:e man ut av 6st....efter en viss väntan så var det min tur, klockan kan nu ha varit circka 09.30. Säkerhetskontrollen går utan problem jag kollar fjädring och drivpaket.
Sen är det dags för lågfartsdelen Jag kör iväg försiktigt och av nån anledning får jag den i friläge och jag sätter ner foten....sen lägger jag i 1:an och kör iväg. Och därefter klarar jag högfartsdelen och bromsning i 70km/h o 90km/h utan något som helst att anmärka på. Sedan får jag en tid på Vägverket i Helsingborg för sista delen i provet nämligen körning i trafik jag ska köra 13.40 Vi beger oss tillbaka till Trafikskolan i Helsingborg, klockan är nu 10.40 när vi anländer. Tiden går och jag tar mig till vägverket och möter där inspektören, vi ger oss iväg en runda på circka 25min....sedan får jag reda på att jag klarat det! Fy fasen säger jag vilken dag, jag är helt slut! Vilken nervpress! Men det är underbart att gå vinnade ur striden till slut! :tummenupp

haxzter

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2005
Hoj
CBR1000RR soon..
Grattis! Jeg hopper nå også over fra Norge til Sverige for at ta mc kortet (privatist). :tummenupp

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
GsxrT 1000 -03
Grattis!
Hoppas det går lika bra för mig, lite mer än 1vecka kvar!
:D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...