tok-OT: Vill ha hjälp med underarbete i lgh!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Tja sporthojare! :D
Ska äntligen få fingrarna ur arslet och börja göra om lite i lyan, tid och kunskap saknas dock! Därför undrar jag om det finns någon målare eller någon annan händig person som kan hjälpa säj liite!

Behöver främst hjälp med underarbete, slipning och spackling av tapetskarvar och lite sånt småfix så man kan rolla färg och dra på lite nya tapeter sen.

Någon med tid över som vill tjäna en liten extra hojpryle-peng????

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.
Tja!

Kan nog vara lättare att få hjälp när det är vinter :tummenupp
Nu vill man snart bara vara ute och köra så fort man får tid :)

Men när vintern är här så vill man istället ha nått att fördriva tiden med så då är det nog lättare att få sej lite hjälp :)

Har inte tid att jobba mera än jag gör, men om du har några frågor så kan jag nog hjälpa!

Kongo

Men gasa sa jag!!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
2014, Kawasaki Z 1000
Tja!

Kan nog vara lättare att få hjälp när det är vinter :tummenupp
Nu vill man snart bara vara ute och köra så fort man får tid :)

Men när vintern är här så vill man istället ha nått att fördriva tiden med så då är det nog lättare att få sej lite hjälp :)

Har inte tid att jobba mera än jag gör, men om du har några frågor så kan jag nog hjälpa!
ja misstänkte att det kunde bli svårt, hehe, har du något bra tips för att slipa ner en bård, eller hur man ska göra för att måla/ tapetsera utan att den ska synas.... ? VÄGRAR att riva tapeter, skulle ta hallen här förut, var ett ren H-vete!:huvet

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
ja misstänkte att det kunde bli svårt, hehe, har du något bra tips för att slipa ner en bård, eller hur man ska göra för att måla/ tapetsera utan att den ska synas.... ? VÄGRAR att riva tapeter, skulle ta hallen här förut, var ett ren H-vete!:huvet

Det finns inga genvägar till den perfekta väggen :mattias :pannkyss Hårt och träget arbete är det som gäller. Men man kan välja nya tapeter som är tjocka och döljer små skavanker eller sätta upp en mosaik/kakel-vägg...

nilzz

Det är kul i leran!
Gick med
28 Sep 2005
Hoj
Ktm 690Enduro 08 och en röd skogs maskin.

Tja!

Till bården så kanske du kan ta tapetbort. Jag har ca 6-7 liter över som du kan få. Jag hade det till tapeter men det var för många lager så det funkade inte så bra. Fick ånga bort dom istället.
Om du hyr en ångmaskin på tex bauhaus, så är tapeterna nere på ett par timmar, sen är det bara att spackla hela väggen :tummenupp Det kostar inte mkt att hyra den heller!

Om du har tapeterna kvar så kan du skära bort skrvarna med rakblad och spackla på, det brukar bli bra.

Hej hopp!

mickelin

Guest
Jag kan vara billig och till hjälp. Ger goda råd och hjälper till för lite klapp på huvudet...

Nyheter
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping