Tok problem med baklykta!!!

FinneKalle

Sturpen MC
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
Tjena!

Köpte ett miniblinkers "kit" med bakljus från Ruck`n Run Racing märket Mad Doctor. hann använda kitet ca en vecka tills jag upptäckte att bromsljuset sluta lira. reklamerade lyktan och fick en ny hemskickad, väl monterat den hann jag köra 2ggr fram tills att både possitionsljuset och bromsljuset kollapsat helt. vi kopplade på orginal lyktan och testade den och allting funkade som det skulle. lyktan skulle va anpassad för min cbr 600 tydligen men ändå så pajjar grejjerna helatiden. har låtit en mcmeck koppla in det åt mej så allting ska vara korrekt kopplat så det ska inte vara nå problem. Är det någon som varit med om nå liknande? får krupp nu när mc sessongen lider mot sitt slut o jag har inte lust att köra utan att synas.

Tacksam för svar
MVH/Kalle :huvet

Bifogat

• Bild110.jpg
    Bild110.jpg
    90.4 KB · Visningar: 104

FinneKalle

Sturpen MC
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
är det led??? ser inte helt bra på bild

Aa det är led. ja står som ett jäkla frågetecken nu.. :3freak

när ja kollar på mad doctors hemsida så hittar ja bara likadan lykta fast till en 1000rr. kan d va så heltenkelt att den inte funkar till min 600 av nån konstig anledning typ annorlunda strömverkan eller nåt. e inte så haj på el

Last edited:

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Jag GISSAR på överspänning. (man ska ju inte skriva här om man inte vet, så vill du inte ha min gissning, ignorera inlägget)

Prova att sätta en diod i serie på matarkabeln, borde ge ett litet spänningsfall som räddar dioderna från döden.

ulflj

same same but same
Gick med
27 Apr 2007
Hoj
cbr1000rr -06, ktm exc 525 -03
Låter definitivt som överspänning, ta en multimeter och mät spännignen vid olika varvtal på motorn.
Överstiger det 14 volt så kan det nog börja bli skadligt för reglerkresten till lysdioderna, och en diod eller två i serie till lyset kan vara på sin plats.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024