Tokholm -Bilder em-runda sön 15 aug 2004

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Mulen himmel, som på eftermiddagen sprack upp, och solen visade sig, finfint väder för en hojrunda!

Blev ett ganska stort gäng som slöt upp vid McDonalds Upplands Väsby, 16-17 hojar? Många "nya" ansikten, men en hel del gamla (och nya) bekanta också.. :hej Kul/trevligt synas!

Något försenade bar det iväg norrut via Skånela, (där det var fullt pådrag, något jippo, där bilar irrade runt hursomhelst på vägen) och lite vidare irrfärder på småvägar, sedan via Lunda, upp mot Gottröra.

/B

Lite bilder från samling/avfärd. (som vanligt, någon som är med på bild, men vill inte vara det, PMa så tar jag bort)

Bifogat

• 01.jpg
    01.jpg
    137.4 KB · Visningar: 177
  • 02.jpg
    02.jpg
    135.4 KB · Visningar: 209
  • 03.jpg
    03.jpg
    137.9 KB · Visningar: 176
  • 04.jpg
    04.jpg
    132.2 KB · Visningar: 177
  • 05.jpg
    05.jpg
    131.2 KB · Visningar: 208

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Sydväst om Gottröra, efter en kurva som är ganska så lurig, tyvärr, tyvärr, en hoj i diket :( och i diket en stor sten som gör att det går mer illa än vad det hade behövt göra om stenen inte varit där.

Killen/föraren (som ej är på SH) skadade/bröt revben, och fick åka till Norrtälje sjukhus. Vi hoppas att det inte är några mer skador, skickar ett stort "krya på dig"!. Hans bror, och kompis, med sällskap, hängde med till sjukhus, och kompisen i sällskapet, som är med på SH har lovat återkomma med info om hur det står till.

Efter lite diskuterande, bla med den skadades kompisar, så valde vi, efter att bärgare hämtat hojen, att fortsätta rundan i lagom tempo till slutmålet Vaxholm.

Bifogat

• 06.jpg
    06.jpg
    136.2 KB · Visningar: 312
Last edited:

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Framme i Vaxholm, Hembygdsgårdens fik, trevligt ställe!

Bifogat

• 07.jpg
    07.jpg
    135.1 KB · Visningar: 120
  • 08.jpg
    08.jpg
    131.4 KB · Visningar: 95
  • 09.jpg
    09.jpg
    123.9 KB · Visningar: 168
  • 10.jpg
    10.jpg
    135.2 KB · Visningar: 160

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Efter en smula skitsnack, fika, kanske en köttbullemacka, så körde vi hemåt i spridda skurar, via "Boge". Blev i lugnt tempo, bla beroende på flugor på visir som glömt tvättas bort, och motsol.

Strax innan "slutet" av Boge (om man kommer från Vaxholm) möttes vi av hojåkare som vinkar för att sänka tempot, och tyvärr hade det skett en olycka för ett annat gäng från andra hållet. En VTR SP så väldigt trasig ut. Eftersom vi fick besked om att 112 var larmat osv, så körde vi vidare för att inte vara ivägen. Hoppas det går väl för dig som låg där i skogen!!

Så, tack för trevligt sällskap, lite trist med "vår" olycka, och den vi fick se på hemvägen, men kul ses, och om intresse finns, tänker jag återkomma med den här rundan igen. Får fundera lite kring tempot. Var några snäpp lägre på denna runda än när man kör ett mindre gäng, men får kanske bli ännu ett snäpp lägre vid dessa rätt stora "gruppkörningar"... ?

/B

Hoke

Medlem
Gick med
13 Jul 2004
Hoj
Geggmoppe
Ni ser ut att ha haft en trevlig tur förutom olyckan.
Måste säga att det såg fånigt ut med den stora bärgningsbilen som kom och hämtade hojen.
Trevligt gäng som hälsade på gägghögar som oss med :D
Vi undrade just vad som hänt när vi tankade i Gottröra, först en smygande ambulans som sedan tutade på, sedan några riktigt surfaceda pållar som köpte fika eller något.

/
Hoke

Bifogat

• sPICT0019.jpg
    sPICT0019.jpg
    22.2 KB · Visningar: 355

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
Jag lyckades också fastna på en bild trots att jag inte skulle vara med och köra :D

Bifogat

• McD1.JPG
    McD1.JPG
    80.4 KB · Visningar: 248

Hjularbo

Heter numer Hakke
Gick med
13 Aug 2004
Hoj
Kawa
benkar skrev:
Mulen himmel, som på eftermiddagen sprack upp, och solen visade sig, finfint väder för en hojrunda!

Blev ett ganska stort gäng som slöt upp vid McDonalds Upplands Väsby, 16-17 hojar? Många "nya" ansikten, men en hel del gamla (och nya) bekanta också.. :hej Kul/trevligt synas!

Något försenade bar det iväg norrut via Skånela, (där det var fullt pådrag, något jippo, där bilar irrade runt hursomhelst på vägen) och lite vidare irrfärder på småvägar, sedan via Lunda, upp mot Gottröra.

/B

Lite bilder från samling/avfärd. (som vanligt, någon som är med på bild, men vill inte vara det, PMa så tar jag bort)

Första gången som jag var med ett SH gäng, tempot var perfekt för mej och min gamla kawa! :rock Skitkul!!
Man får sig en funderare :confused: när man på en 20 mila runda är med om två avåkningar med ambulans och pådrag...
Som tur är verkar det ju ha gått bra för båda förarna denna gång. :tummenupp

Jag hänger gärna med när det bär iväg nästa gång igen! :D

Tack Benkar för en bra tur! :Bugar

//Kör hårt!

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hjularbo skrev:
Första gången som jag var med ett SH gäng, tempot var perfekt för mej och min gamla kawa! :rock Skitkul!!
Man får sig en funderare :confused: när man på en 20 mila runda är med om två avåkningar med ambulans och pådrag...
Som tur är verkar det ju ha gått bra för båda förarna denna gång. :tummenupp

Jag hänger gärna med när det bär iväg nästa gång igen! :D

Tack Benkar för en bra tur! :Bugar

//Kör hårt!

Tack.. :rodnar

Är SÅ kul dra ut ett gäng på vägarna, träffa lite nytt folk, och gamla bekanta, ljuga lite över en fika, få hojåkare att upptäcka alla goa vägar som finns runt stan, och (oftast) höra folk vara nöjda efteråt, är väl därför jag efter alla dessa år fortfarande drar i hojrunder med Rapido och emellanåt via Sporthoj.Com

Men.. olyckor, var nu en som hörde ihop med "Vår" runda, givetvis en för mycket, och antagligen bara några decimeter för långt åt höger som skiljde från att inget skulle ha hänt, till att det blev som det blev. (vet givetvis inte exakt vad som gick fel)

Får grunna lite till på hur få till det på "stor-rundorna". Samma tempo i mindre grupp, max 10 hojar fungerar oftast finfint, (och även i större grupper med folk som kört tillsammans tidigare) så det handlar nog om ännu ett snäpp lägre tempo på storrundor med många "okända", eller att dela upp i fler grupper med flera turledare.

Samt.. att alla som hänger med på rundor, kör i sitt eget tempo, istället för att kanske köra i framförvarande hojs tempo. Är ju trots allt ingen tävling, och det sker en uppsamling vid korsningar, ingen blir borttappad.

/B

Warburton

73% veterinär
Gick med
20 Oct 2003
Hoj
Ducati 900 SSie
benkar skrev:
Samt.. att alla som hänger med på rundor, kör i sitt eget tempo, istället för att kanske köra i framförvarande hojs tempo. Är ju trots allt ingen tävling, och det sker en uppsamling vid korsningar, ingen blir borttappad.
Hmm, har lurat lite på det där. Det är ju rätt som du säger, att man ska köra i sitt eget tempo, men ändå kan jag inte låta bli att tycka att en del av charmen med gruppåkning - för mig personligen (jag kan inte svara för andra) - är att jag blir peppad att pressa lite.

Detta har ju att göra med att jag är lite feg av naturen. Hade jag åkt dessa vägar själv hade jag bitvis kört långsammare än vi gjorde idag, men kanske INTE främst för att jag inte KAN köra snabbare, utan kanske helt enkelt bara för att jag inte TROR att jag kan lägga ner mer i kurvorna.

När man då ser fra,förvarande på en exakt likadan hoj lägga ner mer i kurvorna och köra lite fortare förstår man plötsligt att man själv är i stånd till det och genast blir man lite sporrad att köra mer "aktivt".

Bra eller dåligt - jag vet inte. Förmodligen både och. Men jag kan inte låta bli att gilla det lite.

Galne Dansken

Uppsala Roadrunners
Gick med
14 May 2003
Hoj
Thruxton-R Z1000A1 R1250RS HD-Chopper CB500F
benkar skrev:
....Samt.. att alla som hänger med på rundor, kör i sitt eget tempo, istället för att kanske köra i framförvarande hojs tempo. Är ju trots allt ingen tävling, och det sker en uppsamling vid korsningar, ingen blir borttappad.

/B

Dvs att det endast är en fråga om attityde - och att man ska kasta all prestige bort - då står alla kvar på banan under resans gång, eller hur :va

(Jag har värdens problem med dette i Pensionärs Avdelingen i MWB Klubben... - så du hade en 1200GS mä - skicka honom utt till bankörning med BMW gänget..)

Jag fick tyvärr inte ledigt - men, nu är den jäfla gardarob bygd hemma - så lite hoj ska det bli...
Benkar, vi måste ha en varv ihopp i år :tummenupp

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Galne Dansken skrev:
(Jag har värdens problem med dette i Pensionärs Avdelingen i MWB Klubben... - så du hade en 1200GS mä - skicka honom utt till bankörning med BMW gänget..)

Testar gärna GSen på bana. Tider/platser? Kör ni på Tuvängen?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...