Tokholm -En lagom eftermiddagsrunda sön 5 sep kl.15...

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Bilder från rundan HÄR!


Söndag igen...

Väderprognosen för söndagen ser hyfsat lovande ut, sol och så... och om solen skinar, en SH-Tokholm-eftermiddagsrunda söndag 5 september (regnar det/är blött på vägarna, givetvis inställt.... :tungan )

Samling/avfärd från McDonalds Upplands Väsby klockan 15.00, sedan en lite lagom runda, 1,5-2 timme, 10-15 mil, innan vi tar en fika eller glass... Dvs en ganska kort runda. (och relativt lika vägar som tidigare söndagsrundor, förhoppningsvis utan flykt från regnmoln den här gången.. :tungan )

Tempo, hmm, knepigt, inget lugnt glidande, utan en smula inspirerat, dock inte tokfort, och med tanke på att det inte blir SÅ långt, så ska det nog fungerar med hyfsat fort i täten, och lite softare bakåt (dock inte überlångsamt...), uppsamling vid korsningar!

OBS! Blir inte riktigt det forttempo (som nog inte är SÅ fort..) jag kör på rundor med mindre grupper! (utifall någon undrar varför jag kommer hålla igen en smula... )

Har du inte kört i grupp tidigare, eller behöver en uppfräschning, läs: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=2888

Vill speciellt peka på...

1. Om du i kurvpartier väldigt tydligt "kommer efter" framförvarande hoj, och bakomvarande "trycker på", vinka förbi bakomvarande som kanske kör snabbare än dig i kurvor, istället för att tokgasa ifatt på rakor, blir så ryckigt längre bak i ledet då.

2. Håll snyggt/klokt avstånd till framförvarande.

3. Om vi byter riktning vid en korsning, vänta längst ut vid väg/korsning så att nästa hoj ser dig. (alla kollar inte långt åt sidan hela tiden...)

4. Man måste INTE tokgasa ifatt klungan utifall man fastnat bakom en bil vid omkörningar, kör vidare i ditt eget tempo, vi väntar vid nästa korsning! (men inte hur länge som helst... en smula tempo är vad som gäller.. :7peta )

PS/ Fulltankat innan avfärd… /DS

/B

Och, så en liten lista, gammal god SH-tradition... :hihi

1. benkar
2.
 
Last edited:

Elektronen

laddar fullt!
Gick med
9 May 2004
Ort
Stockholm
Hoj
..har ingen nu, vilken ska jag välja?
Och, så en liten lista, gammal god SH-tradition...

1. benkar
2. Elektronen
3.
 

Dr.Bike

Guest
Detta låter som min typ av körning!

Får man vara med i framtiden? (Just i dag slits jag mellan att måla om garagets insida klart, som jag inte hann igår, eller att åka till Brostugan och tycka till om sporthojarnas existens) Ett annat alternativ är Fjugesta, men det går bort tyvärr. Annars en liten fin hösttradition, och just denna dag skulle Classic bike följa med och göra reportage.

So long
 

Hulken_1

Ny hoj i garaget
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Ingen
benkar skrev:
4. Man måste INTE tokgasa ifatt klungan utifall man fastnat bakom en bil vid omkörningar, kör vidare i ditt eget tempo, vi väntar vid nästa korsning! (men inte hur länge som helst... en smula tempo är vad som gäller.. :7peta )


Tips :)
Och gör inga vansighetsomkörningar förbi bilar vid skymd sikt eller över krön.
Jag har varit med på några Benkar-rundor och har sett tokiga omkörningar.
Detta gäller speciellt på smala vägar där knappt 2 bilar kan mötas.
Som ni vet så är det dessa vägar roliga och väldigt vanligt förekommande på rundorna.
 

smasseman

Snart är vi tillbaka igen :-/
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Tyresö med eget garage
Hoj
CBR 600 -87
Det här låter ju perfekt! Missade ju gårdagens körning pga av annat att göra men idag så är jag med. Syns :banana

1. benkar
2. Elektronen
3. smasseman
4.
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Och är lera/jord utdraget på vägen på en del ställen (på dom "smala" vägarna), höstbruket, men går bra bara man håller ögonen öppna.

/B
 

divez

Letar färdig banhoj!
Gick med
24 May 2004
Ort
sthlm
Hoj
gsxr 750 -98 kass + 750 gixxer från 02
1. benkar
2. Elektronen
3. smasseman
4. divez och kanske en till
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
jag är kanonsugen på att åka men kom hem klockan 6 och har bara sovit en skvätt. vill dock inte sova bort dan för då blir det kämpigt på jobbet imorgon! Kanske svänger förbi och iaf ljuger lite om bigmackarna ;)
 

smasseman

Snart är vi tillbaka igen :-/
Gick med
27 Aug 2003
Ort
Tyresö med eget garage
Hoj
CBR 600 -87
benkar skrev:
hyfsat fort i täten, och lite softare bakåt (dock inte überlångsamt...), uppsamling vid korsningar!

OBS! Blir inte riktigt det forttempo (som nog inte är SÅ fort..) jag kör på rundor med mindre grupper! (utifall någon undrar varför jag kommer hålla igen en smula... )

Hmm, nu blev vi en till på min hoj som redan är lite trött. Och gruppen verkar ju rätt så liten så det kanske blir fort-tempo iaf. :rolleyes:
Vi gör ett försök längst bak i kön så får vi se om det funkar.
Blir ni för sinkade så genar vi och paxar bra platser i solen vid glasskiosken. :tummenupp

1. benkar
2. Elektronen
3. smasseman (med anna bakpå)
4. divez och kanske en till
5. cl
 
Last edited:

Spinky Spendrup

Fylld med messmör
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Järfälla
Hoj
En fuling
Jag e på! Om jag hinner fram i tid dvs! :)

1. benkar
2. Elektronen
3. smasseman (med anna bakpå)
4. divez och kanske en till
5. cl
6. Hakke?
7. Spinky
 

Hakke

Bromspump köpes!
Gick med
22 Aug 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 625 SXC - 04
Härlig tur!!

Kanonväder och fin fina vägar och god glass i Waxholm :)

tack Benkar för en kanontur med god uppslutning.

Kör hårt!

//H och lillen
 

vågen

Sporthojsnörd
Gick med
7 Apr 2004
Ort
Bromma
Hoj
GSXR 600 RR 04, Cannondale SuperV Raven 900 SX, Canon EOS 1D Mark III och några L objektiv osv.
Tack för en bra tur idag grappar o sejjer :tummenupp

Nu ska en gammal vårda sig ömt.
 

Kevorkian

Lachryma Christi
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Sthlm
Hoj
0 bhp
Tack å bock för en trevlig tur! :tummenupp Lagom tempo och inga avåkningar.

Repris nästa helg Benkar?
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Kevorkian skrev:
Tack å bock för en trevlig tur! :tummenupp Lagom tempo och inga avåkningar.

Repris nästa helg Benkar?

Jo, skönt att tempot verkar ha fungerat, framförallt inga i diket, precis som det ska vara!

Nästa helg, om vädret tillåter, får se vad det blir för min del, ska ev. hänga med några klubbpolare och supporta dom/fotografera vid ERF-racet på Falkenbergbanan 11/9, vet inte när vi kommer hem. Men som sagt inget spikat!

/B
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top