tokig

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Extreme BMX skrev:
Hej!

så om någon har en begagnad eller så, kan ni väll säga till.... ?

Har en bil jag byggt ihop en ggn i tiden. Inte just den modell du söker, men jag kan sälja den till dig om du vill ha den. Har även en till bil någonstans där hemma. De går som faan iaf :D

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Bjorn N skrev:
Om jobb är svårt att få (vilket det i alla fall var när jag var under 15-16) så får man hitta på alternativ. Jag tjackade en åkgräsklippare när jag var 13 och åkte runt på denna i ett sommarstugeområde och klippte folks gräsmattor. En hundring per gräsmatta var standard. Big business.
(Och med tanke på att fri företagsamhet inte uppskattas av svenska staten/skattemyndigheten, så är ovanstående självklart påhittat/det är inte jag som skrivit inlägget.. etc etc.)
Coolt! :tummenupp Kan man ju även köra till skolan med :)

crusty

Lingon
Gick med
30 Mar 2003
Hoj
HSB 400
ja jobbar som flyttgubbe på helgerna,,, de e skit bra 125 spänn i timmen å långa dagar,,, 08:00 - 01:00 händer inte allt för sällan,,

Bjorn N

Hjärnan är som yoghurt.
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
hojlös.
Nisse Järnet skrev:
Coolt! :tummenupp Kan man ju även köra till skolan med :)

Faktiskt rätt kul sätt att tjäna pengar, köra rally mellan äppelträd i folks trädgårdar. Enda jobbiga var när jag en gång ställde klippagregatet så lågt att jag fövandlade en gubbes tomt till en åker.. Eller när jag hade handgräsklipparen och polaren ramlade av (!!!) min åkgräsklippare, varvid klipparen var centimeter från att köra in i källarfönstren på ett annat hus (jag hade förbikopplat dödmansgreppet som var inbyggt i stolen för jag var för lätt, den gick inte att köra annars..) Jäklar vad jag fick kuta innan vi fick stopp på den :rofl

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Bjorn N skrev:
Faktiskt rätt kul sätt att tjäna pengar, köra rally mellan äppelträd i folks trädgårdar. Enda jobbiga var när jag en gång ställde klippagregatet så lågt att jag fövandlade en gubbes tomt till en åker.. Eller när jag hade handgräsklipparen och polaren ramlade av (!!!) min åkgräsklippare, varvid klipparen var centimeter från att köra in i källarfönstren på ett annat hus (jag hade förbikopplat dödmansgreppet som var inbyggt i stolen för jag var för lätt, den gick inte att köra annars..) Jäklar vad jag fick kuta innan vi fick stopp på den :rofl
Hahaha fan sådär ska jag göra i sommar :D

Jason

Make yourself
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Såld!
Svar: alt.1 och 2
Jobba på Ericsson's AB i Gävle (65:-/h), skulle inte ha börjat pga min låga ålder, men jag fick på något sätt jobba :va

//Jason

Jonne_boy skrev:
Låter som du antingen :
1, hade jävligt bra lön
2, jobbade hela sommaren
3, jobbade svart (fy fy)

;) ;)

miicke

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Hoj
kawasaki zx7r -99
Det var inte länge sen jag var i din ålder faktiskt ( är 17 nu )
När jag var 14 så cyklade jag runt och sålde kvällsposten och jobbade på Biltema.

Ta inte illa upp men om du inte känner någon som jobba med något intressant som behöver hjälp så är det nog nästintill omöjligt att du får göra något som du förmodligen förväntar dig, tyvärr.
9/10 av dagens "handledare" som man har sätter en E N D A S T på sånt som dem hatar typ sopa golvet eller plocka upp varor på lagret och sätta det på hyllan. Och självklart är det så, om vi hade varit 40 år och haft en praktikant så sätter man honom på sånt som man inte vill göra själv oftast så man slipper det helt enkelt..... tråkigt nog.

Men du ska se att du hittar något... det är bara o fråga, jag tycker dock det är bättre om du går till affären och snackar med Chefen för då kan du lättare ge honom ett gott intryck än med ett brev.

landen

Ny medlem
Gick med
27 Dec 2003
Hoj
lånar ibland
Kanske inte ett bra " januari" tips men endå.
Bor du nära en golfbana?

Isåfall så gör du som jag och mina polare gjorde. Ner och dyk i dammarna.

Vi fick upp runt 600-1000 bollar varje kväll. Sen hem och tvätta och sålde för 5:- styck nästa dag. Kunde göra ett par tusen på en dag om man hade tur.

Vi gjorde en fin skylt "golfbollar 5:-" och satte oss vid infarten till golfbanan.

Synd att man inte kan med det längre plus att dom yngre har tagit över marknaden nu. Är rätt hårt att komma hem efter en dags jobb på sommaren och lillbrorsan hade gjort 1600:- skattefritt på 4 timmar :).

Nyheter
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo

Den 8-9 mars arrangeras Adv...

MV Agusta firar 80 år

I år firar italienska motor...

MV Agusta fyller 80 år

I år firar italienska motor...

Rekordmånga nya personliga regskyltar

Under fjolåret godkände Tra...

PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna

Pressrelease, Wels, 25 Febr...

Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars

De två första dagarna i mar...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Det tyskbaserade företaget ...

Längre bakstänka för R 1300 GS

Svingarmslagringen, svingar...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glansk från BigTwin o...

Vi breddar tidningen ytterligare!

Björn Glans från BigTwin oc...