Tokseg server

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Hoj
.
Temporärt serverbyte
Inlagd: 12/11-2005 - Johnny Cedergren
Vi har temporärt bytt server för att under ett par dagar göra ett underhåll på den servern vi egentligen ska vara på. Så under denna tid kan det gå lite saktare.

Simp

King of the hill
Gick med
25 Apr 2004
Hoj
KTM 950 sm
Swedie skrev:
Går det segt idag en lördag så kommer det gå grymt mycket segare på Måndag.

Härligt.. Det är tillfällen som detta som ger en återblick till den gammla goda 56Kbits tiden.. När vi är tillbaka på den ordinare servern kommer vi alla att vara tacksamma över vårat bredband....

CeltaniC

They Drive, We Ride!
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
SV650S K3 "SE"
Bara till att bita ihop, samma för alla och skulle det inte behövas så skulle såklart Swedie inte göra detta.

/Cel

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Simp skrev:
Härligt.. Det är tillfällen som detta som ger en återblick till den gammla goda 56Kbits tiden.. När vi är tillbaka på den ordinare servern kommer vi alla att vara tacksamma över vårat bredband....

Vojne, dagens ungdom... :rolleyes: Då skulle du ha varit med på 2.4k-tiden! Polarn hade ett ByteBandit-modem, 2.4k! ByteBandit hette det antagligen för att det snodde varannan byte... :rolleyes:
Det var en revolution med 28.8-modem när dom kom! :) Man lixom bara flög fram på informationens motorvägar. :rock Sen kom 33.6k, då gick det minsann ännu fortare, rena turbomodemen lixom :D

tuppjuck

Lagom är för lite!
Gick med
25 Jul 2005
Hoj
Radfyror o V-twin.
Hoztic skrev:
Vojne, dagens ungdom... :rolleyes: Då skulle du ha varit med på 2.4k-tiden! Polarn hade ett ByteBandit-modem, 2.4k! ByteBandit hette det antagligen för att det snodde varannan byte... :rolleyes:
Det var en revolution med 28.8-modem när dom kom! :) Man lixom bara flög fram på informationens motorvägar. :rock Sen kom 33.6k, då gick det minsann ännu fortare, rena turbomodemen lixom :D

Men shittespommesfrittes! HÅLL MUN! :4skrika

Man känner sig så himla gammal när du påminner om 2,4k-tiden... eller 300bps. FIDO liksom... 9k6 var en dröm! :Bugar

Nu är jag OT som fan och kommer bergis få en :fatta! :hihi

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Hoztic skrev:

komma ihåg nä man fick 33 an då va man kung bland it nördarna... :yoparty

RedBaron

Kör lätt modifierad och aptrimmad GSX1100
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Hoztic skrev:
Tsssst, 75/1200 regerade på 80-talet :)

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
ozeo skrev:
komma ihåg nä man fick 33 an då va man kung bland it nördarna... :yoparty

Jag blev skolans kung när jag fick en 170mb-hårddisk (4800 kostade den) Folk var mäkta impade! Jag tyckte den var ofyllbar, som en stort svart hål... :rolleyes:
Det tyckte jag om 1,2gigarn jag köpte sen också, och dom 200gb jag har nu... :rolleyes:

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Hoztic skrev:
Jag blev skolans kung när jag fick en 170mb-hårddisk (4800 kostade den) Folk var mäkta impade! Jag tyckte den var ofyllbar, som en stort svart hål... :rolleyes:
Det tyckte jag om 1,2gigarn jag köpte sen också, och dom 200gb jag har nu... :rolleyes:
För att inte tala om når 8-tumsdisketterna blev dubbelsidiga och man fick tlllgång till 2 x 256 kb...

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Tyckte det inte var så längesedan man räknade datathastigheten i baud. Men om man jämför vilka sidor man laddade med de tidiga modemen och de vi laddar idag så har den effektiva sidläsningen inte ökat så mycket.

Lite dataskillnad mellan en BBS och SH.COM....

RedBaron

Gick med
3 Sep 2004
Hoj
Lätt modifierad GSX1100
Hoztic skrev:
Jepp! 640k ram skulle ju vara tillräckligt för allt, alltid också... :rolleyes: :hihi

Samma resonemang har ju å andra sidan förts om det mesta...
640 !!!!

59 kb hade man att tillgå för 20 år sedan. Operativet behövde resterande 5 kb...

Äddit: Det är kanske lite mer än 20 år sedan, 23 då :rolleyes:

Mickez77

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2005
Hoj
R eller Motard ?
Nu går det ännu segare..., HP fixa :fatta!

Eller så fick någon för sig att skruva in 75/1200 istället för bredband :näsblod

Nyheter
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO