ola_sandin
Biltema is the shit!
Var ute och lekte med enduron ute på en åker förra helgen. Efter en timmes körning höjde sig tomgången och var omöjlig att få ned. Detta hände väldigt plötsligt på rakan mellan två kurvor. Min första tanke var att det var soppatorsk på G, men icke. Sedan misstänkte jag tjuvluft, men inte det heller. Det slutade med att jag fick skruva ned tomgången med tomgångsskruven för att kunna fortsätta köra som vanligt.
Efter att jag hade skruvat ned tomgången inbillar jag mig att hojen inte svarar lika bra på gas från tomgång. Tycker mig känna ett visst tvekande. Känns som hojen får för lite bensin från låga varv, vilket är konstigt pga att den har gått bra tidigare och att tomgångsmunstycket är relativt stort. Känns också som effektregistret har flyttats upp något (sämre effekt i botten men bibehållen effekt på högre varv).
Vad kan detta bero på? Misstänkte att luftskruven hade skruvat på sig själv, men tycker det verkar långsökt att den skulle skruva in sig själv. Har det kanske satt sig något skit i munstycket? Vad kan det annars vara.
Efter att jag hade skruvat ned tomgången inbillar jag mig att hojen inte svarar lika bra på gas från tomgång. Tycker mig känna ett visst tvekande. Känns som hojen får för lite bensin från låga varv, vilket är konstigt pga att den har gått bra tidigare och att tomgångsmunstycket är relativt stort. Känns också som effektregistret har flyttats upp något (sämre effekt i botten men bibehållen effekt på högre varv).
Vad kan detta bero på? Misstänkte att luftskruven hade skruvat på sig själv, men tycker det verkar långsökt att den skulle skruva in sig själv. Har det kanske satt sig något skit i munstycket? Vad kan det annars vara.