tomgångsproblem - nsr

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
SolitudE skrev:
Men det är ändå inte bra klös i vilken 125:a man än har, därför kan man ha en med lite mindre effekt men som troligvis håller mycket längre.

Just my 78 cents.

EDIT: Väghållningen i en RS kan knappast någon här använda fullt ut ändå. Så åter igen, NSR:en ligger inte långt efter RS:en men man kan fortfarande inte använda väghållningen fullt ut.
Jag tror fortfarande att Majoriteten tycker att Rs 125:an är snyggare för annars hade man väl inte köpt det? Sen undrar jag bara varför det e så mycke snack om att dom håller så kort, Rotax gör mycket bra motorer ( nu tänker säkert många hur Italienskt skit kan vara bra, men faktum är att Rotax kommer från Österrike! )

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Padde skrev:
Vad säger ni för nåt? Jämför ni med en 1000 kubikare eller vad? Ni får tycka PRECIS som ni vill men kom inte och säg att Nsren är snyggare med sina fula Framgafflar? (Inte äns upp-side-down, skäms på er som kallar den racinghoj)

Padde

Bacon och ägglikör
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
-
Snubbben skrev:
Vad säger ni för nåt? Jämför ni med en 1000 kubikare eller vad? Ni får tycka PRECIS som ni vill men kom inte och säg att Nsren är snyggare med sina fula Framgafflar? (Inte äns upp-side-down, skäms på er som kallar den racinghoj)

Första som tog till sig.

:rofl

EDIT: Oj, nu glömde jag din fråga, Självklart tycker jag NSR är snyggare, Kunde haft en RS i nyskick nu, men smaken är som baken. Efter mina tidigare erfarenheter av RS håller jag mig ifrån dom (Kolla under "hoj"). :)

Last edited:

SolitudE

R.I.P Brorsan!
Gick med
23 May 2003
Hoj
NSR:en såld! Nu hojlös!
Hmm, om du undrar behövs inte upsidedown-gaffel på häftiga sporthojar. Fireblade kom med det först -00 och säg inte att dom gamla var dåliga på bana!

Och förövrigt är RS FUL! Håller verkligen med er andra..

EDIT: Vem kallade NSR för racinghoj? :7peta

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
SolitudE skrev:
Hmm, om du undrar behövs inte upsidedown-gaffel på häftiga sporthojar. Fireblade kom med det först -00 och säg inte att dom gamla var dåliga på bana!

Och förövrigt är RS FUL! Håller verkligen med er andra..

EDIT: Vem kallade NSR för racinghoj? :7peta
Nej, jag har aldrig sagt att ni har kallat den så. Sa bara "skäms på er som kallar den racinghoj....". Det är säkert sant som du säger att dom inte kom före 00 och dom var inte dåliga... Men Uppsidedown e bättre eller hur? Och personligen tycker jag det är SÅÅÅÅÅÅ mycket snyggare med det....

Last edited:

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Snubbben skrev:
Nej, jag har aldrig sagt att ni har kallat den så. Sa bara "skäms på er som kallar den racinghoj....". Det är säkert sant som du säger att dom inte kom före 00 och dom var inte dåliga... Men Uppsidedown e bättre eller hur? Och personligen tycker jag det är SÅÅÅÅÅÅ mycket snyggare med det....
upsidedown är snyggare JA men exempelvis på RGV när USD gaffel kom så var de många som bytte till STD gafflar för att dem var bättre än de nya USD på bana. Jag har vanliga gafflar på min 91a som har USD original.. frågan är vad det beror på.. kan ju vara klotad.

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
jag ska köpa delar och sätta ihop den sen när jag slutar jobbet..

nån som har några tips på vad man ska göra/int göra?
skulle vara lite snällt...

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Hoj
Ducati 1098S -07
Jo, den nya RS:en är ful som stryk... som om den har smält därbak.

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
självklart så fattades de några skruv i beställningen, så jag måste vänta ett par veckor till!!! :huvet

rosena

speedskiiare
Gick med
27 Jan 2005
Hoj
diverse
jag har en rgf.
Överallt så står det att rs:en är den sportigaste 125:an bäst väghållning osv, fast min rgf går lika bra som rs:n fast iför sig så får man ju ändå nästan gås hud när man hör rs:en varvar ur :tungan

driverinblack

Turbo är roligt men dyrt
Gick med
2 Jun 2005
Hoj
MOTO-GUZZI V100
RS "Alex" skrev:
jag tror mer på tex tjuvluft:)

jag tror den drar tjuvluft jag ochså. efter som den går ju över 3000 rpm. men skruva lös tändstiftet och kolla, då ser du om den går snålt. då är det helt klart att den drar tjuvluft. det är min hypotes iallafall,

zippo

Ny medlem
Gick med
3 Aug 2004
Hoj
ingen för tillfället
driverinblack skrev:
jag tror den drar tjuvluft jag ochså. efter som den går ju över 3000 rpm. men skruva lös tändstiftet och kolla, då ser du om den går snålt. då är det helt klart att den drar tjuvluft. det är min hypotes iallafall,

hmm... kan folk ta och läsa lite först innan dom svarar ... kolla på bilderna!!! (tror inte det är tjuvluft... :tungan)

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...