UrbanTiger skrev:Jasså Mensa med 'S' och inte med 'Z' -> http://www.mensa.se/
Jag läste i DN i dag (eller igår) att den enda rymling av kaliber som hållt sig borta mer än ett år är Stig Bergling (som väl fick en fristad i Ryssland och Libanon har jag för mig), alla andra har fångats in efter några månader som mest.Mattias skrev:Hur många grova brottslingar som rymt har aldrig gripits igen?
heinz_p skrev:Enligt mina källor (tillförlitliga eller ej) så klassas själva rymningen i sig som permission. Det ges alltså inget extra straff för det.
Bra lr Anus?
Ja, Stickan! Han bodde granne med mig i Rinkeby när han stack. Genom mitt garage, minsann.sgtpepper skrev:Jag läste i DN i dag (eller igår) att den enda rymling av kaliber som hållt sig borta mer än ett år är Stig Bergling (som väl fick en fristad i Ryssland och Libanon har jag för mig), alla andra har fångats in efter några månader som mest.
Mattias skrev:Ja, Stickan! Han bodde granne med mig i Rinkeby när han stack. Genom mitt garage, minsann.
Mattias skrev:Det kanske krävs en kriminellt korkad hjärna för att försöka rymma från ett fängelse? Hur många grova brottslingar som rymt har aldrig gripits igen? Antingen är det skitsmart att inte rymma längre än att man kan promenera tillbaka, eller så är de precis lika dumma som man kan tro.
Jimmy Hoffa? Han var ju varken svensk eller på rymmen från fängelse, sen tror jag inte att han "klarade sig", snarare tvärt om, han ligger nog nedgrävd någonstans..Tysken skrev:Hoffa klarade sig!
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|