Tony Gripen!

Ninja-Lisa

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Skeppshult trampcykel och v-twin.
jag körde slingerbulten igår, trots rymlingarna. skulle det inte gå, eller? vilket larv.

gixxer_chrille

Sugen på att köra hoj igen
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Vatten hoj...SEA-DOO RXT.
Precis. Det är då man ska passa på att köra fort för farbror blå har hela sin uppmärksamhet på nåt helt annat. I detta fallet rymmarna då.

K-Micke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Goldwing
Det hade ju varit en bra flyktplan annars, direkt från flyktbilen till slingerbulten, lura i en buske tills första hojen kommer, kapa den, köra på sub 5 minuter, etc etc..

Rundningsmärke

%#(/&_;!"#^¨
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1 ver 2.0
-Jag vet, vi rymmer!
-Vad ska vi göra när vi är ute då?
-Vet inte. Jo, förresten, vi sätter oss under en gran och trycker några dagar utan mat.
-Bra idé, det gör vi!

/A

RRickard

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
R1
faan då, tycker han skulle få va ute å springa lite så man har nåt å följa på nyheterna.. men sopan torskade juh direkt!! :kocko

heinz_p

Tzze Germanz
Gick med
7 Dec 2003
Hoj
När jag blir stor så..
Enligt mina källor (tillförlitliga eller ej) så klassas själva rymningen i sig som permission. Det ges alltså inget extra straff för det.
Bra lr Anus?

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Mattias skrev:
Hur många grova brottslingar som rymt har aldrig gripits igen?
Jag läste i DN i dag (eller igår) att den enda rymling av kaliber som hållt sig borta mer än ett år är Stig Bergling (som väl fick en fristad i Ryssland och Libanon har jag för mig), alla andra har fångats in efter några månader som mest.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
heinz_p skrev:
Enligt mina källor (tillförlitliga eller ej) så klassas själva rymningen i sig som permission. Det ges alltså inget extra straff för det.
Bra lr Anus?

Jo, så äre nog.
Olovlig permission kanske det heter.
Men nu gjorde de sig skyldiga till en massa andra brott när de rymde, så de kommer nog inte ut tidigare.

Men jag tror själva rymningen var just idén med det hela. Ett par dagar under fri himmel kan nog vara värt en del om man nu ska sitta inlåst i några år.

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
sgtpepper skrev:
Jag läste i DN i dag (eller igår) att den enda rymling av kaliber som hållt sig borta mer än ett år är Stig Bergling (som väl fick en fristad i Ryssland och Libanon har jag för mig), alla andra har fångats in efter några månader som mest.
Ja, Stickan! Han bodde granne med mig i Rinkeby när han stack. Genom mitt garage, minsann.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Mattias skrev:
Det kanske krävs en kriminellt korkad hjärna för att försöka rymma från ett fängelse? Hur många grova brottslingar som rymt har aldrig gripits igen? Antingen är det skitsmart att inte rymma längre än att man kan promenera tillbaka, eller så är de precis lika dumma som man kan tro.

Hoffa klarade sig! :fyllisar

Lasson

sakkunning
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
CBR900RR
nej, det var bättre förr när vi hade Ursut. Det kallar jag rymning, att svälta sig och samla på sig små smörpaket för att sedan kleta in sig och glida genom ett 15 cm högt fönster och efter det låg han i ett vägdike och väntade, helt naken med smör på :hihi

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
Tysken skrev:
Hoffa klarade sig! :fyllisar
Jimmy Hoffa? Han var ju varken svensk eller på rymmen från fängelse, sen tror jag inte att han "klarade sig", snarare tvärt om, han ligger nog nedgrävd någonstans.. :)

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin