Sen så tycker ju folk i dag att hojarna från 70 talet är fula rakt över, men på 70 talet var dom ju inte det.
Katanan var ju det häftigaste som fanns i början på 80, jag gillar den fortfarande men rätt många i dag fattar inte dess storhet.
Samma med bilar. Jag minns när man fick låna farsans nya 760 som var en av dom första som rullade i landet. En gräddvit med röd skinnklädsel, gud då var man kung! Det drogs folk till den vart man än kom, för nästan alla ville ha en skymt av den nya Volvon som inte liknade någon tidigare.
Inte många som tycker att det var en speciellt snygg eller vacker bil så här i efterhand, och ännu färre som skulle betala för att få åka i en, även om den på den tiden var en schysst bil och en modell som kom att hänga med länge.
Så det är ju så, tiden har sin gång, och det är inte mycket som kommer undan. Det finns förstås några självklara klassiker, men charm och utseende sitter ju som bekant i betrakterens ögon, och tur är väl det annars vore det inte mycket som skulle sparas åt eftervärlden.
Katanan är frän, och dess storhetstid är inte över än. Inte många hojar som har samma brutala utstrålning eller ens kommer i närheten.
Kawasaki 1300 är en klasssiker, men inte speciellt snygg, och det häftigaste med den var väl i mina ögon vad Arto gjorde med den. Kul att se klippet med honom, och jag tror faktiskt att det finns lite egeninspelat med honom någonstans i gömmorna.
Honda CBX däremot...