Top Gun (vilken hoj)

Mookie

Har katt.
Gick med
7 Apr 2003
Hoj
VTR1000 firestorm, Svart edition. SRZ660, mookie edition. Kinesisk minimoto, skitkul edition.
A© skrev:
Kom och tänka på filmen "Fled" med Laurence Fishburne och Stephen Baldwin.
Har för mig att dom glider om kring på 2 Duccar 969:eek:r på slutet...

916, med det obligastoriska ylandet från en radfyra. :död

Lajf

Sporthojsnörd
Gick med
2 Apr 2005
Hoj
CB1300 & Rickman
Maverick_ou812 skrev:
Top Gun frågan var ju inte så svår.

Klassiska filmer... hmmm... kanske inte men Ducce Monster i Matrix och BMW K1200R i Paycheck kommer jag ihåg. Sen var det väl en Speed Triple Cruise körde i MI2?
La någon märke till att Tom Cruise och skurken bytte till cross-däck innan de kom ut på stranden i MI2.

Conrad

Troligen sporthoj.com medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
cbr600
Lajf skrev:
La någon märke till att Tom Cruise och skurken bytte till cross-däck innan de kom ut på stranden i MI2.

Självklart! Men det bytte han i farten. :)

Fast torque är värre för där byter de till offroadcyklar med sportkåpor när de entrar sanden. :D

Förövrigt... I True Lies kör han ju en tvåtaktare. Gissningsvis en NSR 125 eller NSR 250. :)

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
Lajf skrev:

Nehe, de körde ju med crossdäck hela tiden fattaru väll. :fatta!

:rolleyes: :hihi :lol :lol :rofl

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Tompan körde GPZ 900 R!

Här får ni något att fundera över:

1) På vilken hoj flyr Sylvester Stallone upp i bergen i "First Blood"?
2) Vad kör Sudden för hoj i filmen G? Och vad kör Mia (i vita stövlar :yoparty )
3) Vad körde Sarah Connor (Linda någonting...var hon inte gift med James Cameron ett tag) för skoter i första Terminator?

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Hoj
CBR600
fazerfun skrev:
Tompan körde GPZ 900 R!

2) Vad kör Sudden för hoj i filmen G? Och vad kör Mia (i vita stövlar :yoparty )
3) Vad körde Sarah Connor (Linda någonting...var hon inte gift med James Cameron ett tag) för skoter i första Terminator?

1: Suzuki 250 cross ?
2: ?
3: Honda Spacy 125cc 4T med varmluftsblås på fötterna

mikee

living on the red line
Gick med
10 Feb 2006
Hoj
honda cbr 954rr-02 och audi a4 96 chippad 1,8t me lull lull
Linusp3 skrev:
Som sagt i rubriken... I Top Gun kör Tom Cruise en Kawaddå förnått? Filmen är från -86 men inte hans hojj. Så vilken modell och från vilket år kör han?

Fortsätt gärna tråden med vilka hojjar som uppträder i andra klassiska filmer.
tror inte de e gpz finns en snarlik som heter GPX. :tummenupp

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
fazerfun skrev:
Tompan körde GPZ 900 R!

Nu har jag kollat mitt DVD-arkiv (som självklart INTE innehåller G men alla andra nämnda). Det finns inga dekaler på Toms Ninja så det är svårt att säga men jag är säker på att det är en 900. Why anything less lixom? :D

1. Yamaha XT250.
2. -
3. Honda Elite. Extremt ful kan tilläggas. Det är däremot inte Linda Hamilton och hon var gift med James ett par år men de var tillsammans längre än så.

Last edited:

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Kapten Blåskägg skrev:
Exakt, det kunde jag f-n sätta en pungkula på. Men nu har det yrats lite om 750 i tråden här........... :va

nänä 900 är det. Så behåll kulan mannen :)

Neutral skrev:
Nu har jag kollat mitt DVD-arkiv (som självklart INTE innehåller G men alla andra nämnda). Det finns inga dekaler på Toms Ninja så det är svårt att säga men jag är säker på att det är en 900. Why anything less lixom? :D

1. Yamaha XT250.
2. -
3. Honda Elite. Extremt ful kan tilläggas. Det är däremot inte Linda Hamilton och hon var gift med James ett par år men de var tillsammans längre än så.

1 är korrekt!!
2 en ledtråd: du är väl förtrogen med märket
3 hette inte Elite i Sverige utan Spacy. Man kunde vinka med pop-upframljuset...så jävla cool

Linda Hamilton var det ja....kom ihåg att hon var grymt deffad i T2....james måste ha haft det fint. :hihi

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Hoj
5x
fazerfun skrev:
Linda Hamilton var det ja....kom ihåg att hon var grymt deffad i T2....james måste ha haft det fint. :hihi
Inte tillräckligt fint tydligen då han vänstrade och fick betala en av Hollywoods dyrate skilsmässor. En av anledningarna till att T3 dröjde så länge. Arnie och James är goda vänner men James och Linda tål inte varandra längre så det gick inte att få med alla tre på tåget. Sedan hjälpte det ju inte att Furlong hade (har) allvarliga drogproblem och att James fick storhetsvansinne efter Titanic.

fazerfun skrev:
2 en ledtråd: du är väl förtrogen med märket
En Yamaha? Jag har haft fem stycken. :) Nej, jag antar att du menar Kawa, det enda jag kommer ihåg från G är en undervattensbild på orakad brewd. :D

CPMS

Medlem med medel-lem
Gick med
23 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPZ900R -88, KTM 950 SM -08
Frågan 750 eller 900 i Top-Gun filmen?
GPZ750R fanns enligt uppgift inte i USA när filmen spelades in men 900:an fanns.
Färgen stämmer inte med någon 750R övht.
Anledningen till att det bara finns militärdekaler på cykeln är att produktionsbolaget fick ingen hjälp av Kawasaki att skaffa en cykel så då rensade dom bort allt Kavasaki relaterat.
Allt talar för en 900R förutom en massa andra uppgifter ute på Internet som säger 750R.
Finns nog ingen förutom prod.bolaget som vet säkert.

Ovanstående uppgifter från GPZ900R.org

(visst går det wheiiiiiila en 900R men man får dumpa kopplingen ganska hårt, 115hk - 240kg - och framtung som faan :hihi )

Maverick_ou812

There's a new kid in town
Gick med
30 Sep 2004
Med Tingeling, Sara,Casper och Nora in da bakery.
Hoj
Ducati 821 Monster -15 och en Specialized Roubaix SL4, 2010 Honda CBR1000RR C-ABS till salu
Neutral skrev:
Nej, jag antar att du menar Kawa, det enda jag kommer ihåg från G är en undervattensbild på orakad brewd. :D
Nuuuu börjar det bli intressant. Ulrika Örn :slicka :nicka :drool

För övrigt så har vi nu bestämt att det var en GPZ900 i Top Gun. Vi vill ju inte att nån ska bli av med en kula :)

snizkan

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2004
Hoj
Gpz750r TOPGUN Edition
CPMS skrev:
1965908 Frågan 750 eller 900 i Top-Gun filmen?
GPZ750R fanns enligt uppgift inte i USA när filmen spelades in men 900:an fanns.
Färgen stämmer inte med någon 750R övht.

Färgen stämmer. Har en själv :hihi
Har oxå hört 750r men är inte säker. En anledning till att Tompa kör en 750r och inte en 900r kan vara att den 750 kom 1985. Antar att det var för att få in modellen i Superbike ligan :confused: En annan anledning kan ju vara att Tompa tyckte 900 var för vild...

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...