ypvs skrev:Gillar inte riktigt detta ämne, som ständigt dyker upp. I motardsamanhang av flera anledningar.
Siffrorna är alltid fel. Jag är tex tämligen säker på att ingen här har en SM som i nuvarande setup gör 200+km/h för vem drevar så idiotiskt högt?
För en motard, gata eller bana, är det ointressant.
QUOTE]
Heheh säg det till BOOST2
Lembit skrev:Nu är det moppevarning på hög nivå....
Per skrev:Om du menar min gamla moppe för några somrar sen så saknade den typ 20hk då.. (jämf med nu, mätt med arslet) Gick sämre än en kratta iaf.
Hade kraftig inkontinens i ventilerna efter ett tidigare intimt umgänge med kolven
ypvs skrev:Not bad.
xrperra skrev:Min XR 650 gjorde mätaren ut och lite till(180+) med
offroadhjulen på och 15-45 i drevning.
Vad den verkliga hastigheten var kan man ju undra
Det är ju ganska ointressant oxå med tanke på att det enda
man tänker på i dom hastigheterna med en offroad är att inte
blåsa av hojen
.
jesseboy skrev:Detta var vad Granath sade, verkar vettigt.
Men att köra på den drevningen på en tajt Gokartbana kan jag inte tänka mig är aktuellt.
Precis som du säger så känns toppfart ganska irrelevant om man inte kör på typ Mugello.
Sen när man kör med SX-lådan (6-växlad) får man som grunna lite på hur man ska lägga drevningen beroende på hårnålar och annat.
Ettan är som sagt skithög och om man ska slippa gå på den i de långsammaste kurvorna så kan man ibland få lite väl tätstegat.
Ska hursomhelst bli intressant att se hur moppen känns på asfalt, verkar kanon maskinellt, men jag är ju van opreppade grejer, kanske tar en stund innan man kan åka fort med den.
Kul att du verkar på g!
Hoppas du är uppe på en tvåhjuling och straffar oss andra snart!
ypvs skrev:Racehojarna drevas för att slippa använda ettan över huvud taget i regel. Mycket sällan som hojarna drevas så högt att ettan någonsin används under ett race. Undantagsfallen är på extremt snabba banor där det finns ett parti som du uppnår 180+km/h på.
ALLA startar på 2´an eller tom 3´an i vissa fall. Finns ett undantag och det är det fåtal förare som åker 4 växlat.
Trots detta finns det ett flertal banor där inte högsta växeln används på 600+cc maskiner. Vilket innebär att hela vm lopp körs av många förare med hjälp av enbart 3-4 växlar trots att de har vxl lådor med 5-6 växlar.
Mopparna, 450cc, får iofs växla lite mer och leker fäljdaktligen mer med utväxling för olika banor. De använder nästan alltid högsta växel på alla banor men även de startar på 2an nästan uteslutande.
I den större klassen ska det i sanningens namn sägas att utväxlingen sällan ändras så mycket, om ens alls under ibland en hel säsong. Allt eftersom sporten har växt i Europa har fler banor kommit till och de dåliga försvunnit. De flesta banor håller en medelhastighet av ca70km/h och har sällan topphastigheter över 140. Husorna, 650, åks tex av nästan alla med 15/42 oavsett bana. Start på 2an. Toppar runt 185 utan övervarvsskydd. Gardera med ett 41 bak och du är tämligen säker.
Daniel
(åker inte hoj denna sidan av september, if ever)
Min gör med motardhjul o 16-37 drev 214,8 på cyckeldator varvar dock ur relativt lätt då, Bara gissar nu men skulle tro att den toppar över 230 med 1bars övertyck Utan turbo men med 41mm mikuni o bredhängselBennys avgasytem moddad luftburk 180- cyckeld. Det har visat sig att xr650 har otrolig toppfart även standard. F,ö det är 10km glädjemätare på xrKaliZ skrev:...seså..låt höra nu vad era XR650:s toppar. Det är lite halvintressant faktiskt!
/KaliZ
MR.SPEED skrev:vad toppar era Supermotarder och Offroader
Jag har för mig att det var en av SH's stora kunskapskällor som skrev att 15 graders temperaturskillnad gör en munstycksstorlek så.....Tobbe79a skrev:Jag piskade upp min i 175km/h i går (långfredagen). Jag inbillar mig att den har bättre klipp nu när det är svalt ute än den har på sommaren...
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |