Topp hastigheten på hojjen

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
En rosa
lite fråga köpte mig 05:ans r1 står ju på papprerna att den ska gå 285 :S
va kommer man upp i med en sån hojj har ju inte testat själv än ska nog lära mig känna hojjen innan ja pungar på...kul grejj o veta iaf :tuttar

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Hoj
r1 05...
Karhu skrev:
2192403 lite fråga köpte mig 05:ans r1 står ju på papprerna att den ska gå 285 :S
va kommer man upp i med en sån hojj har ju inte testat själv än ska nog lära mig känna hojjen innan ja pungar på...kul grejj o veta iaf :tuttar

Mätaren visar mer än 285 iallfall... men vad det är i verkligheten vet man aldrig......

MC Doktorn

Guest
Karhu skrev:
2192403 lite fråga köpte mig 05:ans r1 står ju på papprerna att den ska gå 285 :S

Ta ut den på E20 Mellan kjula avfarten och Barva 3km lång raka som sluttar lite ner, en kall morgon vindstilla pumpa upp däcken till 3 bar fram och bak och låna min GPS så får du reda på sanningen.

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Hoj
En rosa
2ono skrev:
2192454 Ta ut den på E20 Mellan kjula avfarten och Barva 3km lång raka som sluttar lite ner, en kall morgon vindstilla pumpa upp däcken till 3 bar fram och bak och låna min GPS så får du reda på sanningen.

hehe mjo nångång händer de väll :D

Fredchen skrev:
2192461 det är inget du behöver sträva efter iheller.... :7peta :)

ne de e ju inte min livs uppgift
:fatta!

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Karhu skrev:
En 05ans R1 gör 290 plus i verklig fart, Banan som dom testade 05orna på var inte tillräckligt lång!

fattaliano

gasar tills det rasar
Gick med
15 Sep 2004
Hoj
R1
2Wheeldrive skrev:
2192588 En 05ans R1 gör 290 plus i verklig fart, Banan som dom testade 05orna på var inte tillräckligt lång!

(måste tyvärr gå offtopik)

gah vilka är :tuttar :tuttar på avataren?

va har dom för tele nr?

IronMike

Guest
fattaliano skrev:
2192726 (måste tyvärr gå offtopik)

gah vilka är :tuttar :tuttar på avataren?

va har dom för tele nr?
enl "rykten" så gör ju redan 01an 290 verklig fart med gps. sååå, din borde göra mer :pannkyss

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Hoj
Flertal
Du kommer inte kunna läsa 300 på hastighetsmätaren för de stannar vid 299, kan inte riktigt förstå varför men så är det.

Att mätarfart inte = verklig fart fattar nog de flesta :tummenupp

Detta är en helt standard -05 med rekomenderade lufttrycket i däck, orig utväxling osv, ~6grader, småregnig April eftermiddag:
http://www.zippyvideos.com/5427807075224236/maxout_r1/

Förmodligen borde det gå att dra ytterligare lite till men det kom två måsar inflygande precis framför så... :3freak :)

Är det ingen som har länk till en utväxlingsomräknare för en -05?
Har sett sånna tidigare fast för 98 - 99, bara att mata in varvtalet så får man verklig fart, såvida inte Yamaha har gjort en "R6", dvs fejkat visningen på varvräknaren också :D

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Ozzian skrev:
2192957 Du kommer inte kunna läsa 300 på hastighetsmätaren för de stannar vid 299, kan inte riktigt förstå varför men så är det.

Finns en överrenskommelse mellan japps tillverkarna att inte göra hojjar som går fortare än 300. ta t ex kawwas senaste med nästan 200hk zz1400r eller va den heter.. mätaren visar bara 299...oavsett nerförsbacke

Lite samma som att tyskarna spärrar bilarna vid 250.

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Hoj
Borttappad
Cervantes skrev:
2192958 Finns en överrenskommelse mellan japps tillverkarna att inte göra hojjar som går fortare än 300. ta t ex kawwas senaste med nästan 200hk zz1400r eller va den heter.. mätaren visar bara 299...oavsett nerförsbacke

Lite samma som att tyskarna spärrar bilarna vid 250.

Jo men skillnaden är att hojjarna fortsätter att accelerera trots att mätaren "stannat" - vilket inte är det samma som den elektroniska strypning som bilarna har, vilken hindrar bilen från att överskrida en viss hastighet.

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
Karhu skrev:

Ganska ointressent igentligen? Jag vrider ur min hoj max ett par ggr per säsong för att se att prylarna fungerar, och det sista man koncentrerar sig på då är hastigheten, ivarjefall när man har analogiska små siffror, och inte jättestora digitala 299 siffror som lyser en i nian. :hihi

Last edited:

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Lucius skrev:
2192961 Jo men skillnaden är att hojjarna fortsätter att accelerera trots att mätaren "stannat" - vilket inte är det samma som den elektroniska strypning som bilarna har, vilken hindrar bilen från att överskrida en viss hastighet.

Nä det är sant! sen på t ex zz1400r så är ju 299 på mätaren som sagt ca 280 och den måste fortsätta till drygt 330 på mätaren för att köra i 300

Edge Junkie

Ching Ching
Gick med
12 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -00 samt R1 -06
Återkommer med R1 2006 ans topphastighet alldeles strax. Om ni e nyfikna.

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Lucius skrev:
2192961 Jo men skillnaden är att hojjarna fortsätter att accelerera trots att mätaren "stannat" - vilket inte är det samma som den elektroniska strypning som bilarna har, vilken hindrar bilen från att överskrida en viss hastighet.
läste i bike att zzr1400 stryps elektroniskt vid ca 300

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...