jocke.w skrev:2465219Sätter en 5:a på att toppen e skev....
Långa farbron skrev:2465195Löst/sjunket foder ?
UrbanTiger skrev:2467507Vit rök i avgasningshålet betyder att det läcker i topplockspackningen. Bubblar det i expansionskärlet också ?
Att vätskan är gromlig behöver nog inte betyda att det är olja utan det är nog bara sot som kommer med på vägen ner genom grenröret.
Många Kawasaki har väl haft problem med topplockspackningen. Att byta topplockspackning utan att kolla upp toppen genom att fläcka eller mäta av den på en planskiva är helt obegripligt. Att inte toppen blir skev är mindre chans än att vinna på travet. När en enda vattendroppe letar sig in genom packningen till förbränningsrummet expanderar den i gasform till 600 gånger sin ursprungliga volym. Även om motorn inte kokar så blir toppen krokig.
du skämtar..UrbanTiger skrev:2469597Bubblar det så är det läck.
UrbanTiger skrev:2470291Är det problem med det så är det ju konstant, typ. Om det bubblar en gång kan det ju vara så att det funnits en luftficka i systemet. Eller så kan det vara så att vattenströmmarna i systemet just då var så kraftiga men det finns inga bubblor. Tex. startar man en motor och låter den stå så kommer kylvattnet att expandera mer eller mindre fort och strömmar till expansionskärlet. Det kanske är strålen som brusade helt enkelt. Är vätskan grumsig och det kan kännas avgaslukt i expansionskärlet?
Japps skrev:2465182Eftersom du skrev:
Inga sprickor i cylindern eller skev topp... men hur är det med sprickor I toppen? det enda som separerar oljan från vattnet är toppackningen, har din MC-verkstad kollat upp planheten på toppen ordentligt?
rookieboy skrev:2473601Enligt verkstan så kollade de så att toppen inte var skev. Men de kollade inte sprickor. Var och pratade med killen och han sa att vi skulle fixa detta på något sett. Först skall vi testa att köra runt någon slags " kylarcement " i systemet ifall det är en liten spricka. Annars skall vi ta motorn till flygverkstan och se om de kan röntga.
Jag tror ändå att det är läge att mäta upp toppen.
edit: Jag klotade hojen i förrgår. Lösgrus. Se hojen åker in på verksta snart hoppas jag.
Nygrens i R-by. Jag ringde Tving och frågade efter kostnadsförslag, men de hörde alldrig av sig..
Fall skrev:2473636men provtryckte dom inte den "innan" dom slet av toppen?
kanske är spricka i toppen,eller skev
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |